Novi sjaj

Mercedes ML

Edi Prodan



Kako god premetali i okretali, uvijek dolazimo do istog zaključka: jedan od najvažnijih SUV-ova svih vremena je Mercedesov ML. Stoga, kad nam iz Stutgarta stiže vijest kako je njegova nova generacija na samim izlaznim vratima, red je podrobnije analizirati što nam donosi.


Prvo se »hvatamo« izgleda. Mnogi su spremni zaključiti kako je opet na djelu tradicionalna Mercedesova evolucija. U pravu su, no kad se, čak i površnije, promotri fotografije aktualne i dolazeće generacije, uočava se da su promjene zapravo – velike. Maska je temeljito izmijenjena, a nekadašnje obline, primjerice svjetala, sada su u pravocrtnim zonama oštrog lomljenja bridova. Unutrašnjost je slična kao kod nekih drugih Mercedesovih modela, odnosno silno je bogata i luksuzna. Središnja konzola je decentna i pregledna a instrument ploča ide u red najbolje Mercedesove klasike.


Ono što mami velike komplimente je zona motora, odnosno umijeće da unatoč velikoj težini automobila, svi se kreću u relacijama oko 2 tone, i odličnoj dinamici uspijeva prosječnu potrošnju zadržati na iznimno niskim brojkama. Primjerice, u ponudi ML-a pojavio se dizelski agregat sa 4 cilindra, što inače nije bio slučaj, snage 204 KS čija je prosječna potrošnja samo 6 litara na 100 kilometara! Znamo li da spremnik goriva može prihvatiti 93 litre, ne bi bilo iznenađenje da se u skoroj budućnosti pojavi vozač koji će s jednim »tankom« prijeći – 1,5 tisuća kilometara. Da bi potrošnja bila tako niska, zaslužan je i koeficijent otpora zraka – rezultat od cx 0,32 za ovakav je tip vozila jako dobar – te ugradnju »start&stiop« sustava.





Nova generacija ML-a opremljena je najmodernijim sigurnosnim sustavima. Slične uređaje pronalazimo i kod nekih drugih Mercedesovih modela novije generacije, a okupljeni u jednom vozilu djeluju impresivno. Primjerice, tu su svjetla koja automatski modificiraju svjetlosni snop –  Intelligent Light System potpomognuta i  specijalnim sustavom Night View Assist Plus. Automobil samostalno, zahvaljujući sustavu Speed Limit Assist, prilagođava brzinu, a vozač će na vrijeme biti informiran kad prijeđe središnju crtu na kolniku – Lane Keeping Assist. Blind Spot Assist prepoznaje objekte u »mrtvom kutu« a tu je  znani Attention assist koji »predosjeća nesreću«, odnosno u iznenadnim situacijama obavlja pripremu za aktivaciju sigurnosnog sustava.



Ostali agregati koje ML nudi su benzinski 350 4Matic BlueEfficiency snage 306 KS, koji iako najrastrošniji u ponudi prosječno troši prihvatljivih 11,4 litre, te dizelaš 350 BlueTEC 4Matic sa 258 »konja«. Svi su opremljeni vrhunskim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem 7G-Tronic plus i, kako se već dalo razabrati iz teksta, integralnim pogonom koji u Mercedesu tradicionalno nazivaj 4Matic. U ponudi se nalazi i opcijski paket opreme On&Offroad sa šest programa koji prilagođavaju podvozje tipu podloge ili vremenskim uvjetima. Tu su dakle programi za vožnju asfaltom i teškim terenima, ali i sportskom stili ili primjerice činjenici da je kolnik zasnježen.


Novo mjerilo stila u SUV svijetu je pred nama. U pravilnom ritmu od 7 godina, jer prvi je ML tržište ugledalo 1998. godine a 2005. predstavljena je njegova druga generacija. Početak prodaje zakazan je za kraj ove ili, vjerojatnije, početak iduće godine, a sajamska premijera će biti u rujnu na Frankfurt Auto Showu.