
Privlačna elegancija - Mazda 3
Mazdina kompaktna uzdanica jedan je od onih automobila koji u svim važnim elementima – od izgleda do potrošnje – zaslužuje najviše ocjene
Vrlo elegantna, profinjena linija koja se dozom agresivnosti očituje na prednjoj maski, kvaliteta ugrađenih materijala što naročito dolazi do izražaja u unutrašnjosti te do sada kod Mazde nepoznati – mali dizelaš.
Istina, prve impresije o Mazdi 3, kompaktnom adutu te ugledne japanske automobilske tvrtke koja se nikad nije zabavljala hvatanjem velikih brojki, ali jeste stalnim kvalitativnim iskoracima, kazuju i to kako joj prtljažnik nije prevelik.
Štoviše danas ga već polako bilježe i veći primjerci B segmenta, ali joj to ipak ne umanjuje funkcionalnost koja je i dalje unutar kabine naglašena.
Da, mali dizelaš. On je »trojku« oslobodio prevelikog motora, pogodnog sasvim sigurno za veću, limuzinsku »šesticu«, dok je 105 KS modernog turbo motora idealno za Mazdin kompakt. Ono što kod ovog motora privlači pažnju je odlična dinamika, na granici» vjerovali ili ne« da pod haubom imate samo 105 »konja«, kao i čudesna štedljivost. Naš se prosjek na kraju zaustavio na 5,2 litre no jasno je kako smo ovog puta mogli i niže, pa sve do prosjeka čija bi prva brojka bila 4.
Posebno kad je riječ o otvorenim prometnicama na kojima se može čak i na razmeđi između 3 i 4 litre!

Funkcionalnost s pet vrata
U dinamičkom pogledu, dosezanje većih brzinskih prosjeka na autocesti krajnje je jednostavno. Baš kao i njihovo održavanje. U tim trenucima plijeni još jedna Mazdina posebitost – odlična izolacija kabine. Sjajno, na razini najskupljih modela proizvođača koji se jako vole smještati u premium razred. Druga karakteristika vožnje je jako dobro držanje pravca. Mazda i u »trojki« koristi se posebitosti podvozja svojih SUV-ova primjerice koji su joj i u tom pogledu priskrbili titulu jednog od najpouzdanjih proizvođača automobila današnjice.

Kvaliteta na granici raskoši
Početna cijena za Mazdu 3 Sport je 128.455 kuna. Poznato je kako Mazda »trojku« proizvodi i u limuzinskom, sedan izdanju s četvorim vratima kad joj cijena starta od 141 tisuću kuna. Naš je pak testni model CD105 Takumi s bijelom metalik bojom do registracije imao cijenu od 183.473 kuna. A to bi na neki način bila druga negativnija ocjena »trojke«: prtljažnik unekoliko premali, cijena iznad prosjeka klase.
No, s druge strane, Mazda zaslužuje svaku preporuku i u kompaktnom razredu ide u red najboljih. Uostalom riječ je o jednom od najkvalitetnijih proizvođača što dokazuju permanentna mjerenja kvalitete koju provode nezavisni stručnjaci.
Stoga, tko želi jedan fino izbrušeni dijamant, automobil koji neće starjeti zahvaljujući kvaliteti materijala aki i zbog elegantnog i nenametljivog dizajna, može i mora biti spreman uložiti i nešto više. Pa biti miran najmanje desetak godina. A nakon toga bez problema pronaći kupca na tržištu rabljenih.