Legendarni sportski brend u problemima

Lotus prijavio velike financijske gubitke, bili bi i veći da nema kupaca iz Kine

T.I.

Foto: Lotus Group

Foto: Lotus Group

Prodaja im je pala za čak 43 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, našli su kupaca za tek 2813 svojih automobila. Za usporedbu, Ferrari, čiji najjeftiniji model Roma košta basnoslovnih 250 tisuća eura, uspio je prodati preko sedam tisuća svojih vozila



Lotus, britanski sinonim za luksuzne sportske automobile, našao se u gadnim financijskim problemima. Prema svježe objavljenim financijskim rezultatima za prvu polovicu 2025. uspjeli su natući čak 263 milijuna dolara operacijskog gubitka, što će reći da su u šest mjeseci toliko u raskoraku njihovi redovni troškovi funkcioniranja i prodaja.


Prodaja im je pala za čak 43 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, našli su kupaca za tek 2813 svojih automobila. Za usporedbu, Ferrari, čiji najjeftiniji model Roma košta basnoslovnih 250 tisuća eura, uspio je prodati preko sedam tisuća svojih vozila u prvih šest mjeseci ove godine.


Iz tvrtke upućuju umirujuće poruke, ako se išta iz 263 milijuna dolara gubitka u šest mjeseci može nazvati umirujućim, i najavljuju daljnje poteze u smislu efikasnosti i ponude modela koji će zainteresirati bogatu klijentelu. Doduše, s obzirom da većinski paket dionica Lotus grupe drži moćni kineski auto div Geely, budućnost ne bi trebala biti neizvjesna, no sa mogućom spiralom gomilanja gubitaka nikad se ne zna. Tomu svjedoči i nedavna najava da će Lotus otpustiti 550 zaposlenika u njihovoj središnjici u Norfolku.




Za Lotus bi rezultati mogli biti i porazniji, posebno u svjetlu neizvjesnosti i kaosa koju je carinskim ratom sa cijelim svijetom zakuhao američki predsjednik Donald Trump, da nije bilo Kine. Ovaj put ne zbog novca tvrtke Geely, već izvanrednih prodajnih rezultata u zemlji gdje su Lotuse i najbogatiji prije samo 20-ak godina mogli posjedovati samo u vidu postera na zidu.


Naime, bogata kineska klijentela u prvih šest mjeseci 2025. zaslužna je za gotovo polovinu globalne prodaje Lotus automobila.