Iako je riječ prvenstveno o evoluciji, nova generacija Lancije Y privlači kako izgledom tako i zanimljivim motorima
Stara je stvar da su Talijani stručnjaci za male automobile. Kada ga još namijene damama i žele začiniti luksuzom, onda je ishod unaprijed poznat – automobil za kojim se okreću na ulici i prate ga čeznutljivim pogledom.
Vratimo li se u povijest, prisjetit ćemo se da je polovina osamdesetih godina prošloga stoljeća donijela senzacionalni gradski novitet – Lanciju Y10. Sve je bilo pod okriljem Fiata koji je trebao mali, ali ne i jeftin automobil. Tražilo se nešto drukčije, otmjenije, a opet malo, nešto kao drugi automobil za bogatije obitelji. Lancia Y10 je za vrlo kratko vrijeme postala omiljenom, naročito među ljepšim spolom. Što zbog kombinacije boja, luksuznih elemenata, temperamentnih motora i iznimne upravljivosti, postala je silno željeni automobil. Istina, kako je riječ o Lanciji, cijena je bila znatno viša od prosjeka klase. Polovinom devedesetih briše se broj deset iz naziva, ostaje jednostavno Lancija Y, a na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi predstavljena je njena treća generacija s kojom smo se prošlog tjedna i uživo upoznali u Torinu.
U smislu dimenzija pa i izgleda nikakve senzacije nema, ali mora se priznati da je njezina evolucija opet napravljena iznimno uspješno. Dimenzije su joj praktično iste, dužina je 3,84 metra, širina 1,67 te visina 1,51 metar. Stilski je i straga slična prethodnici, ali je zato prednja maska izrazito povećana, tako da ostavlja dojam znatno većeg i moćnijeg automobila no što to Y jest. I ako bismo bili do kraja precizni, najbolji opis treće generacije Y bio bi da se tu zapravo radi o smanjenoj kopiji kompaktne ljepotice Delte. To više jer je u ponudi i s pet vrata, što će osobito cijeniti mlade mame, jedna od ciljanih skupina nove Lancie.
Priča o vanjštini se nastavlja i u unutrašnjosti – podosta luksuza i naglašenih detalja, kao i kvalitetnih materijala. Na žalost, suzio se izbor boja (legendarna »Bajadera« kombinacija) tako da je smanjena mogućnost personalizacije unutrašnjosti. Za pogon će se brinuti tri agregata. Uz klasični benzinac zapremine 1,2 litre sa 69 KS, tu je i moderni »twin air« koji pronalazimo i u Fiatu 500 – skromnih 0,9 litara, ali zato velikih 85 KS. K tome i samo dva cilindra, tako da je jasno kako iz Fiatovih pogona stiže nova revolucija kad su mali motori u pitanju. Govorimo li o dizelašima, tu je 1.3 MultiJet druge generacije snage 95 KS. Y će se nuditi u tri razine opreme, a kupci će moći birati između čak 17 boja i njihovih međusobnih kombinacija.
Nova generacija Lancije Y se očekuje u prodaji najprije na velikim EU tržištima, a za nekih mjesec dana i kod nas, kada će biti poznate i cijene za pojedine modele.