Električna budućnost

Kineski Da Vinci predstavio samobalansirajući motocikl koji kao da je “ispao” iz SF filma

T.I.

Foto: Da Vinci

Foto: Da Vinci

Malo je to teško zamisliti na konvencionalnom komercijalnom motociklu, ali da, ovi Kinezi namjerili su se da motor može ići za vama dok ste na trčanju ili da s parkinga pomoću aplikacije sam dođe do vas jer vam se ne da hodati do njega



Čini se da smo došli u vrijeme kad mašta inženjera u praksi sustiže onu dizajnera u fikciji, posebice u SF filmovima. Novi je primjer Da Vinci DC 100 električni motocikl tvrtke iz Pekinga koji kao da je „posuđen“ sa seta nekog futurističkog filma.


I to ne samo po izgledu, već i po značajkama od kojih za neke nismo u potpunosti sigurni ni što znače. U opisu svog motocikla naime, tvrtka navodi kako motocikl s ugrađenom robotskom inteligencijom „koristi tehnologije samobalansiranja, automatskog praćenja i daljinskog upravljanja pametnim telefonima“.  Malo je to teško zamisliti na konvencionalnom komercijalnom motociklu, ali da, ovi Kinezi namjerili su se da motor može ići za vama dok ste na trčanju, da s parkinga pomoću aplikacije sam dođe do vas jer vam se ne da hodati do njega ili ga premještate na daljinu iz bilo kojeg razloga.


Kada je povezana s upravljačkim sustavom vozila, aplikacija Da Vinci djeluje i kao ključ i kao nadzorna ploča, što je u osnovi „all in one“ monitor koji kontrolira motocikl i prikazuje brzinu, bateriju, stanje guma u stvarnom vremenu, kao i funkciju karte, odnosno navigacije.




Što se tiče baterije i punjenja DC100 se može na stanicama za brzo punjenje razine 3 napuniti u potpunosti za samo 30 minuta, zahvaljujući svom trostrukom paketu litij-baterija visoke gustoće energije (17,7kWh).


S baterijom ove snage i motorom koji dostiže 135 konjskih snaga iz Da Vincija poručuju da motocikl može prijeći čak 400 kilometara s jednim punjenjem, što je impresivna efektivnost ako je istinita.


Od zanimljivih značajki za istaknuti je spori „rikverc“ za lakše rješavanje situacije kod parkiranja, kao i automatsko blago regenerativno kočenje na nizbrdicama kako bi se baterija nadopunila i osiguralo da slučajno ne ubrzate.


Iz da Vincija poručuju da će motocikl biti spreman za prodaju u ljeto naredne godine. Prednarudžbe se već primaju. Cijena? Prava sitnica od 27.500 američkih dolara.