povezane vijesti
Kineska automobilska revolucija je kako se čini apsolutno nezaustavljiva. Valovi njezinog širenja su ovih dana postali sve vidljivijima i na Kvarneru.
Revoluciju je počeo MG koji se već uvelike etablirao na primorskim prostorima, slijedio je Geely koji preferiraju sportskiji vozači, da su ovih dana stigli Omoda, Jaecoo i Leapmotor. Njihov zastupnik Krainc Auto predstavio ih je u velikom stilu na jednoj jako sadržajnoj fešti, a riječ je o zanimljivoj lepezi automobilskih modela. U fokusu su tako bili Omoda 5 i 5 EV – modeli koji spajaju futuristički dizajn i elektrificiranu snagu, te Omoda 9 – luksuzni crossover s premium dizajnom i vrhunskom udobnošću. Jaecoo 7 i 7 SHS te njegov model 5 pružaju sličnu sliku i koliko se god opirali »kineskoj revoluciji« malo je onih koji mogu staviti veću primjedbu na izgled tih modela. Štoviše, ako ste pošteni, efekt je sasvim drugačiji, teško je sačuvati pogled od njih.
Kad se sa svime komparira i njihova cijena, »crv sumnje« u bespogovornu odanost europskim, odnosno korejskim i japanskim proizvođačima se naglo pojavljuje. Treći dio lepeze koju će zastupati Krainc predstavlja Leapmotor. On pak dolazi s modelima C10 – električni SUV s dometom do 420 km i minimalističkim dizajnom, opremljen najnovijom generacijom pametnih sustava vožnje, dok je model T03 kompaktna gradska minijatura. Svi oni stižu u većem broju početkom 2026. godine i ne sumnjamo da će biti jedini.
Kineska automobilska industrija je na globalnoj sceni s više od stotinu brendova. Oni su istina okupljeni u nekoliko velikih grupacija čija se produkcija broji u stotinama modela i milijunima proizvedenih vozila. Iako se i dalje kao brana njihovom bržem širenju postavlja sumnja u »kvalitetu«, treba naglasiti kako je i to mit iz nekih prošlih vremena jer »kinezi« danas u pravilu osvajaju najveći broj zvjezdica na EuroNCAP testiranjima. Koja su iznimno stroga te izmjenama pravila itekako permanentno postrožuju svoja testiranja. Kad je dizajn u pitanju, može se istina ustanoviti određena generičnost kao i utjecaj umjetne inteligencije, no koji je proizvođač na to imun? Većina svjetskih automobilskih brendova je multiprimjenjivost pojedinih komponenti izmislila davno prije no što su Kinezi uopće pomišljali na proizvodnju automobila. Samo prolazni hir ili budućnost mobilnosti? Čini se – ovo drugo.
Tim više što se aktualni zastupnici i dealeri automobila iz Euroe, Japana ili Koreje natječu tko će prvi do svog »kineza«. Krainc dakako ne odustaje od Forda, jedan je od sinonima prodaje tog brenda na Kvarneru i u Istri, ali velika se fešta radila za Omodu i Jecoo. A to itekako nešto govori.