SIGURNOST U PROMETU

Izmjene Prekršajnog zakona donose važne novosti za vozače, kazne se povećavaju

P. N.

Ilustracija Foto: Vedran Karuza

Ilustracija Foto: Vedran Karuza



Stalna na tom svijetu samo mijena jest! Kada je riječ o izmjenama i dopunama zakona, oni doista to potvrđuju. Na pomolu su nove izmjene i dopune Prekršajnog zakona, ticat će se i te kako vozača, piše revija HAK. Naime, nastojat će se odvratiti počinitelje prometnih prekršaja od podnošenja prigovora i obraćanja sudu.  U tom kontekstu u najkraćim crtama valja reći kako se predlaže ukidanje popusta  u plaćanju novčane kazne nakon sudske presude, dakle nastoji se one kojima se na teret stavlja počinjenje prometnog i inog prekršaja, navesti da dobro razmisle hoće li se tek tako, paušalno reda radi, isprobavajući ponekad puku sreću upuštati u sudski postupak ili će kazne plaćati odmah! Ne ukida im se mogućnost prigovora protiv obaveznog prekršajnog naloga, ali ako ne uspiju, bit će financijski nepovoljnije nego je sada!


Predlaže se novim zakonskim izmjenama i povećanje novčanih pragova, te proširenje mogućnosti plaćanja kazni na licu mjesta, a sve uz odredbe kojima se regulira sveprisutni trend uvođenja e-komunikacije


Vozače će zanimati, naravno činjenica da se predlaže  ukidanje mogućnosti plaćanja 2/3 novčane kazne izrečene u presudi kojom se okrivljenik proglašava krivim čime se bi se počinitelji prekršaja kojima je izdan prekršajni nalog ili obavezni prekršajni nalog, tj. određeno plaćanje novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja motivirali za plaćanje izrečene kazne. Plati odmah, povoljnije je, jeftinije će biti u konačnici.




Očito je kako su izmjene usmjerene na smanjenje broja predmeta koji se vode u prekršajnim postupcima pred sudovima. Predlaže se naime,  povećanje maksimuma propisane novčane kazne za izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na počinitelja prekršaja fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi sa 663,61 euro na 1000,00 eura. Zaokružuje se, rekli bi neki. Time će se izravno omogućiti izdavanje obaveznog prekršajnog naloga za veći broj prekršaja propisanih zakonom. Rezultirat će to izravno poticanjem vozača, počinitelja prometnih prekršaja da plate 2/3 kazne izrečene obaveznim prekršajnim nalogom.


Predlaže se nadalje i povećanje maksimuma novčane kazne sa 265,45 eura na 380,00 eura za prekršaje za koje se kazna može naplatiti na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi u visini polovice propisanog minimuma ili polovice točno određenog iznosa novčane kazne propisane propisom o prekršaju. Izravna posljedica je povećanje broja prekršaja za koje se pruža mogućnost naplate novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja.


I dakako e-komunikacija, ona će u prekršajnom postupku pred sudovima biti obavezna za državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u svojstvu tužitelja, državno odvjetništvo, odvjetnike, sudske vještake, sudske tumače i pravne osobe u svojstvu tužitelja kada šalju podneske i priloge prema sudu, dakle isto vrijedi i u komunikaciji suda prema sudionicima postupka koji su obveznici e-komunikacije.


Što je s onima koji nisu obveznici e-komunikacije? Okrivljenik, oštećenik, drugi sudionici fizičke osobe koje nisu obveznici e-komunikacije mogu se uključiti u predmetni informacijski sustav ako na to pristanu tijekom postupka. Ukoliko ne pristanu, šalju podneske kao i do sada. I za kraj, nije sve ako crno, okrivljenici dakako, zadržavaju pravo na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.