Paradoks Tesle

Deset godina stari Tesla Modeli S prodaju se za novac koji treba izdvojiti za novi Ford Mustang ili Chevy Camaro

T.I.

Foto: Tesla

Foto: Tesla

Modelu S na tržištu polovnih automobila cijena ne pada ni blizu tako brzo kao ostalim automobilima u klasi s motorima na unutarnje sagorijevanje. U posljednje vrijeme Model S godišta 2012.-2015. s više od 150 tisuća prijeđenih kilometara prodaje se po visokoj cijeni od 30 tisuća dolara



Teslin Model S ove godine slavi desetu godišnjicu početka prodaje. Kad se pojavio 2012. godine koštao je 60 tisuća dolara, danas za ovaj model treba izdvojiti mnogo više, čak 95 tisuće dolara. S obzirom na inflaciju tih 60 tisuća dolara vrijedi bi vrijedilo nekih 73 tisuće, što će reći da je Model S u međuvremenu zapravo poskupio za velikih 22 tisuća dolara.


Ovo je još jedan fenomen Tesle, „stari“ i  veliki proizvođači automobila ne bi si mogli dopustiti rizik da istom modelu, k tome još i deset godina starom, podignu cijenu za četvrtinu.


Drugi je pak fenomen da Modelu S na tržištu polovnih automobila cijena ne pada ni blizu tako brzo kao ostalim automobilima u klasi s motorima na unutarnje sagorijevanje. U posljednje vrijeme Model S godišta 2012.-2015. s više od 150 tisuća prijeđenih kilometara prodaje se po visokoj cijeni od 30 tisuća dolara.




Za manje novca u SAD-u možete kupiti novi Golf GTI ili  ini Cooper, ili za te novce priuštiti si nove jurilice Ford Mustang ili Chevrolet Camaro!


U isto vrijeme, kako piše Autoevolution, automobilima velikih tvrtki koji su u klasi Modela S na tržištu rabljenih vozila, cijena pada mnogo brže. Tesla S iz 2012. danas se prodaje za prosječno 38 posto svoje originalne cijene, dok su cijene za isto godište kod konkurentskih tvrtki kao Audi, BMW ili Lexus u prosjeku na 22 posto od originalne cijene. Ima i gorih iznimaka. Deset godina star luksuzni BMW 740 u dobrom stanju može se dobiti za manje od 8 tisuća dolara, što je tek 11 posto od njegove originalne cijene.


O razlozima ovakvih ovakvih razlika dalo bi se raspravljati. Ima nešto u tome da je povjerenje u Tesline automobile raslo s vremenom. Iako su mnogi predviđali da će baterije na Modelu S izdržati tri-četiri godine kao i na mobitelima, to se pokazalo netočnim. Model S kupljen 2012. vozi i danas bez problema i većina vlasnika (još) ne prijavljuje da im je baterija postala neupotrebljiva. Danas na cesti ima Tesli koje su već prevalile milijun kilometara i u dobrom su stanju. Takve su stvari uvjerljivije od bilo kojeg PR-a.


Drugi su razlozi više psihološke naravi. Tesla automobili su kroz godine stekli reputaciju statusnog simbola, proizvoda koji nije samo limeni ljubimac nego šalje poruku o ambicioznosti i položaju vlasnika u društvu.


Baš kao što postoje obožavatelji Apple proizvoda na gotovo religijskoj razini, i obožavanje ne prestaje ni kad ih Apple guli i evidentno fula s odabirom značajki u nekim proizvodima, tako se sad stvara novi soj „Tesla ljudi“, koji obožavaju svoje automobile i zadržavaju ih duže u vlasništvu od drugih vlasnika luksuznijih automobila. S jedne strane, to je opet dobra reklama za Teslu, a  s druge, relativno je malo polovnih Tesli na tržištu, što im dodatno diže cijenu.