Hrvatska premijera

Dacia Bigster ne donosi samo “centimetarske pomake”, već i jako visoku razinu opreme

Edi Prodan

Bigster ima i najveći kapacitet prtljažnika u klasi - doseže 702 litara



Nakon velike pažnje koju je izazvala svjetskom premijerom svog najnovijeg aduta, kompaktnog SUV-a Bigstar, Dacia je i u Hrvatskoj organizirala njegovu premijeru.


Za tu je prigodu odabrana ruta koja je iz Zagreba vodila do vodnjanske uljare, jedne od najpoznatijih na Mediteranu – onu braće Chiavalon. Time se isprobalo različite konfiguracije prometnica kako bi se u tom »blic« testiranju došlo do niza odgovora o istinskom karakteru vozila. A one su, da ne mistificiramo dalje priču, jako dobre. U svim segmentima, pa tako i onom koji nam govori kako je akcijska cijena ovog korpulentnog i potentnog vozila svega 23.9 tisuća eura, Bigster se ističe kao jedan od najboljih. Najvažnija dimenzija, dužina, Bigstera doseže skoro 4,6 metara, a značajno je i to da je dugo vremena bio priželjkivan s obzirom da za »pola broja« manji Duster kroz niz generacija plijeni tržišta gdje se god pojavi. Samim time bilo je jasno kako tržište itekako može prihvatiti i znatno veći model što Bigster u svakom smislu i jeste.





Recimo i to kako novi Bigster u trenutku lansiranja na tržište ima na raspolaganju četiri poznata Dacijina nova, i to elektrificirana pogonska sklopa kakva se do sada nisu pojavljivala. To su redom hybrid 155, mild hybrid 140, mild hybrid-g 140 i mild hybrid 130 4×4.


Što se razina opreme tiče, novi Bigster iskazuju Dacijinu želju da kupcima ponudi jednostavnu, voluminoznu ponudu što je u stanju ispuniti većinu želja obiteljskih kupaca. To govore i razine opreme koje su vrlo bogato strukturirane: essential, expression i dvjema vrhunski opremljenim inačicama koje su dostupne po istoj cijeni: Bigster extreme za ljubitelje prirode – sa serijski uključenim pomičnim panoramskim krovom, modularnim krovnim nosačima, sustavom za nadzor brzine na nizbrdici, gumenim tepisima i 3 u 1 sustavom YouClip – te Bigster journey za one koji vole putovati sa stilom: tu dolaze serijski uključena dvobojna izvedba karoserije, poznati dakle crni krov te motorizirani poklopac prtljažnika i električno podesivo vozačevo sjedalo. U svakom slučaju itekako bogato i spremno zadovoljiti i najstrukturiranije prohtjeve, pokazati kako Dacia itekako misli – ozbiljno.



Suradnja s HGSS-om


Već smo spominjali Bigsterovu voluminoznost, pa je red izložiti i točne podatke o njegovim dimenzijama. Svakako je jedno od najprostranijih vozila u C-SUV segmentu, zadovoljavajući temeljne zahtjeve kupaca na tom tržištu. Njegove vanjske dimenzije su: duljina 4570 mm, širina 1813, visina 1711 mm, visina od podloge, što je posebno važno za njegov SUV karakter – 220 mm. Često smo spominjali da je Bigster nastao iz potrebe svojevrsne »nadgradnje« Dustera iz B-SUV segmenta koji je 227 mm kraći, ili Joggera koji je duljnom skoro jednak – 4547 mm znači da je 23 mm kraći od Bigstera. Težina mu je ovisna o tipu motora i opreme pa tako starta s od 1439 kilograma da bi najtežem bilo 1515 kilograma.


Bigster ima i najveći kapacitet prtljažnika u klasi – doseže 702 litara do visine prtljažne police – što je jako važno obiteljima kad se odluče na ljetovanje ili zimovanje. Stražnja klupa preklopiva je u omjeru 40:20:40 pojednostavnjuje prijevoz glomaznih predmeta, a da pritom ni najmanje ne narušava udobnost putnika.



Snažna prisutnost potpuno novog Bigstera i percepcija robusnog stila naglašene su kompaktnim okomitim prednjim krajem, tipičnim za SUV-ove. Prednji dio također je vjeran Dacijinom dizajnu sa širokom i sjajnom crnom maskom hladnjaka te novim, već dobro prihvaćenim amblemom »DC« marke Dacia u sredini. Isklesani vodoravni poklopac motora dizajniran je kako bi vozaču omogućio jasan pogled na cestu.
Svjetla Bigstera su u već prepoznatljivom obliku slova ‘Y’ sprijeda, a LED svjetla su straga. Značajke grafičkog dizajna dodaju dašak ležerne elegancije na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice. I umjesto da slijede trend sjajne crne, dizajneri su se odlučili za mješavinu sjajne i mat crne, stvarajući robusniji i otporniji završni sloj.


Ono što posebno ističemo, a na svečani je način upriličeno odmah nakon press konferencije u Vodnjanu, uručenje je Bigstera Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja. Riječ je o dugogodišnjoj suradnji na obostrano zadovoljstvo koja će na taj način, nakon velikog broja Dustera koji kad je Dacia u pitanju u najvećoj mjeri upotpunjava vozni park GSS-a, proširiti i na Bigster. Simbolično uručenje ključeva bilo je s Dacijine strane povjereno Igoru Petkoviću, direktoru Dacije za Hrvatsku, dok je s druge strane bio Marko Rakovac, od prije skoro dvije godine izvršni pročelnik HGSS-a. Rođeni Porečan, Rakovac danas živi na relaciji Pula – Zagreb, dakako kad nije na terenu, na vježbi ili u brojnim akcijama što znači da će imati priliku itekako dobro upoznati sve karakteristike Bigstera.


– Jako smo zadovoljni suradnjom s Dacijom, kako zbog ljudi koji je vode, tako i zahvaljujući automobilima koje nam ustupaju. Vjerujem da će se i Bigster odlično uklopiti u sva naša dosadašnja iskustva s Dacijom, naglasio je Rakovac.