Cijene vezova

Za razliku od ostalih, marine na Kvarneru zadržale su cijene, gostima nude dodatne pogodnosti

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Iako su u nekim marinama u Hrvatskoj odlučili ozbiljno povisiti cijene, vjerojatno očekujući povrat izgubljenog u lanjskoj sezoni, uprave marina na sjevernom Jadranu cijene uglavnom ili nisu mijenjali ili su ih korigirali za minimalne iznose



Cijene vezova u nautičkim marinama, kao i u komercijalnim dijelovima luka otvorenih za javni promet namijenjenih nautičarima, na širem kvarnersko području ove godine uglavnom nisu mijenjane ili su povećane za svega nekoliko postotaka, prema podacima koje smo prikupili iz više luka nautičkog turizma na Kvarneru.


Iako su u nekim marinama u Hrvatskoj odlučili ozbiljno povisiti cijene, vjerojatno očekujući povrat izgubljenog u lanjskoj sezoni, uprave marina na sjevernom Jadranu odlučile su u najvećem broju slučajeva zadržati dosadašnje cijene, a mnoge od njih i ove godine, kao i lani, svojim su gostima odlučile ponuditi i dodatne pogodnosti.


Tako su u najvećem hrvatskom, ali mediteranskom lancu nautičkih marina ACI-ju, odlučili zadržati cijene iz prošle godine, uz dodatne pogodnosti, posebno za goste koji imaju cjelogodišnji vez u nekoj od ACI-jevih marina.




– S ciljem povećanja osjećaja pripadnosti i u znak zahvalnosti vjernim korisnicima godišnjeg veza u ACI marinama bio je omogućen besplatan dnevni vez. Uslugu je bilo moguće koristiti višekratno u svim našim marinama, svaki drugi dan u drugoj.



Charter tvrtke s ugovorenim godišnjim vezom za barem četiri plovila bile su oslobođene plaćanja charter naknade, a uslugu veza bilo je moguće platiti u četiri rate. Pravne i fizičke osobe koje obavljaju sporedne djelatnosti u našim marinama bile su oslobođene plaćanja naknade za sporedne aktivnosti.


Usprkos svim izazovima pandemije, ACI je u protekloj godini očuvao radna mjesta, bez potrebe za zadiranjem u plaće i materijalna prava zaposlenika, pomogao 200-tinjak poslovnih partnera, tako omogućio kontinuitet poslovanja te nastavio s praksom društveno odgovornog poslovanja, poručuju iz ACI-ja.


Creska iznimka


Napominju kako su cijene u prošloj godini bile povećane između jedan i tri posto, u skladu s inflacijom.


– Iznimku čini ACI marina Cres u kojoj je 2020. godine u odnosu na 2019. došlo do porasta cijena od pet posto, zbog izvršenih ulaganja. Naime, u marini su otvorene teretana, sauna i, uz već postojećih osam apartmana, otvoren je još jedan, deveti po redu.


ACI marina Cres, jedna od samo četiri hrvatske marine koja ima prestižnih pet sidara, time je znatno povećala kvalitetu svojih usluga te su sukladno tome minimalno korigirane cijene. Valja dodati da je tijekom protekle sezone ACI ostvario 90 posto rezultata ostvarenih tijekom rekordne 2019. godine, a u prvih 5 mjeseci ove godine fizički su pokazatelji gotovo na razini 2019.


»Novo normalno« postalo je normalno, prilagodili smo poslovanje novim uvjetima te se s obzirom na sve prednosti koje nautički turizam nudi nadamo dobroj sezoni, kažu iz ACI-ja.



Renata Marević, Voditeljica Marine Punat, na otoku Krku, jedne od najvećih na Kvarneru, također navodi kako cijene u ovoj godini nisu mijenjane, osim za brodove dulje od 21 metar, a gostima su ponuđene i dodatne pogodnosti, poput odgode plaćanja i obročnog plaćanja usluga.


– Našim gostima, nautičarima koji su u najvećem broju rezidenti Austrije, Slovenije i Njemačke je u uvjetima pandemije dolazak na more bio donekle ograničen, odnosno zbog ograničenja putovanja nisu mogli dolaziti onako često koliko su ranije putovali i koliko su željeli.


Iako je marina puna i iako smo zbog izostanka prisustva gostiju kroz određena razdoblja u godini imali i više posla i brige o brodovima jer njihovi vlasnici nisu bili prisutni, smatramo da je razumna politika cijena i odnos razumijevanja prema našim kupcima i njihovim potrebama dugoročno isplativije – kupci prepoznaju korektnog pružatelja usluga i šire pozitivan imidž marine u krugu svojih poznatih, također potencijalnih budućih gostiju naše marine. Jedinu manju promjenu cijena izvršili smo u kategoriji veza za brodove duže od 21 metar, a i to samo za posebnu uslugu premium plus, kaže Marević.


Niz faktora


Marević navodi kako iza svake cijene vezova u marinama stoji cijeli niz faktora koji je utjecao na formiranje određenog iznosa; od lokacije marine, dostupnosti, količine i kvalitete usluga koje su uključene u cijenu, raspoloživosti usluga marine, infrastrukturne opremljenosti marine i stanju održavanja do popunjenosti.


– Običan konzument vijesti koji nije nautičar i ne zna puno o brodovima i plovidbi može smatrati da su cijene previsoke, ali ne zna da marina odnosno luka ima i veliku rashodovnu stranu kako bi osigurala sve resurse koji određenu uslugu za brod i posadu omogućuju te prihvaća i sav otpad sa plovila i upravlja rizicima koje svako plovilo nosi – rizik od zagađenja naftom, fekalijama, oštećivanja ostalih plovila, rizik od požara i mnogi drugi, a ujedno mora odvojiti i za koncesije, komunalne naknade i da ne nabrajamo.



Formiranje cijene je i element marketinške strategije svake tvrtke koja u obzir uzima i događanja na tržištu te pozicioniranje i diferencijaciju tvrtke u promatranom okruženju. Pri odlučivanju o smještaju broda na godišnji vez, kod nautičara je cijena važna, ali ne uvijek odlučujuća, bitnije je što se za tu cijenu nudi.


A kada je riječ o konzumiranju dnevnih vezova, točnije noćenja, obično se vezovi u marinama traže zbog vremenskih (ne)prilika, pa ni tada cijena nije presudna. Nautičari tijekom ljeta preferiraju sidrenja u nekoj od naših prelijepih uvala, kaže Marević. Pregledali smo i cjenik Marine Punat, gdje se dnevni vez za plovila duljine od 10 do 11,99 metara naplaćuje 71 euro, a godišnji 5.687 eura.


Kvaliteta usluge


U lošnjskoj marini kojom upravlja Lošnjska plovidba turizam u ovoj su sezoni povisili cijene dnevnih vezova, ali za simboličnih jedan posto.


– U Malom Lošinju nije značajnije mijenjala cijene za godinu 2021., dnevne cijene vezova povećali smo za 1 posto u odnosu na godinu 2020. Nakon neizvjesne 2020. godine, koju je obilježila pandemija, odlučili smo u 2021. godini zadržati cijene iz prethodne godine te maksimalno poraditi na kvaliteti usluge u našoj marini kao i na zadovoljstvu naših gostiju, rekla je Sanja Trajkov Komadina, voditeljica marine.


U špici turističke sezone, cijena dnevnog veza u malološinjskoj marini, za plovilo duljine od 11 do 11,99 metara kreće se između 51 i 68 eura, ovisno o poziciji unutar marine, dok je cijena godišnjeg veza za istu kategoriju plovila između 2.906 i 4.701 eura.



U Marini Novi koja koja gostima nudi 204 veza u moru, uz deset suhih vezova, cijene nisu mijenjane u odnosu na 2020. godinu, potvrdio nam je direktor marine Miljenko Antić. Dnevni vez u Marini Novi, za plovila duljine između 11 i 11,99 metara naplaćuje se po cijeni od 59 eura, a godišnji 4.143 eura.


U Mitan Marini, također u Novom Vinodolskom, cijene godišnjih vezova ove su godine povećane za tri posto, a nešto više od toga za mjesečne vezove, s obzirom da, kako objašnjavaju, cijene do sad nisu mijenjane, od otvaranja marine 2017. godine.


Cijena dnevnog veza za kategoriju plovila duljine od 11 do 11,99 metara varira između 55 i 90 eura (koliko stoji kategorija Premium), a godišnji vez stoji od 4.623 eura, do 5.686 eura.


Iz cjenika i izjava vodećih ljudi marina na Kvarneru vidljivo je da cijene uglavnom ili nisu mijenjane ili su korigirane za minimalne iznose, pri čemu se gostima, posebno onima koji uslugu koriste tijekom cijele godine, nude i dodatne pogodnosti.


Nisu poskupjele ni luke otvorene za javni promet


Cijene se, koliko saznajemo, nisu značajnije mijenjale ni u lukama otvorenima za javni promet, u dijelu koji je namijenjen nautičarima. Tako u Luci Porto Re, koncesionaru nad komercijalnimm dijelovima luka u Kraljevici i Bakarcu, predviđenom za privez nautičara, ističu kako cijene nisu mijenjane u odnosu na 2020. godinu.



– U odnosu na proteklu, 2020. godinu. nismo mijenjali cijene iz razloga COVID pandemije, te smo odlučili zadržati iste cijene kao i protekle godine. Vrlo smo zadovoljni sa sezonom 2021. te smo na 90 posto popunjenosti Luke Porto Re, kaže voditeljica Nena Šimić.


Dnevni vez u Kraljevici i Bakarcu za plovila duljine između 11 i 11,99 metara stoji 41 euro, a godišnji vez za istu kategoriju plovila je 3.670 eura.