GENERACIJSKI POTHVAT

Ugrađuje se i zadnji segment Pelješkog mosta, nakon 300 godina spaja se Hrvatska

Orjana Antešić

Photo: Milan Sabic/PIXSELL

Photo: Milan Sabic/PIXSELL

U srijedu će se ugraditi i zadnji segment konstrukcije, čime će ovaj najveći projekt biti spojen u punoj dužini od 2,4 kilometra, od Komarne do Brijeste.



RIJEKA – Ove srijede ugradit će se i posljednji, 18-metarski segment čelične nosive konstrukcije Pelješkog mosta, čime će ovaj najveći infrastrukturni projekt biti spojen u svojoj punoj dužini od 2,4 kilometra, od Komarne na kopnu do Brijeste na poluotoku Pelješcu. Tako će 28. srpnja postati dan kada je simbolički povezan hrvatski teritorij, njezin krajnji jug s ostatkom Lijepe naše.


Kako doznajemo iz Hrvatskih cesta, završno odbrojavanje već je započelo. Jučer je ugrađen predzadnji element kolničke konstrukcije, a onda ostaje samo taj zadnji, zatvarajući segment težine 220 tona koji će se podići s dvije dizalice i ugraditi u srijedu u noćnim satima.


Zavarivanje tog segmenta potrajat će idućih tjedan dana, a nakon toga kreće se s radovima na asfaltiranju i opremanju mosta koji će imati četiri trake, dvije vozne i dvije zaustavne. Projektom je predviđeno i postavljanje ograde od 3,2 metra koja će podnositi udare bura i juga do 180 kilometara na sat. Istovremeno sa zahuktalim zahvatima na spajanju mosta, u punom su jeku i radovi na pristupnim cestama Pelješkom mostu. Uspješno je okončan iskop tunela Polakovica kod Stona na Pelješcu, dugog 1.240 metara, a koji zajedno s mostom Ston i tunelom Supava, u kojem je dosad iskopano oko 50 posto, čini četvrtu fazu stonske obilaznice, ujedno i najkompleksnijeg dijela ovog zahvata.




– Pelješki most je najvažniji i najveći infrastrukturni projekt koji trenutačno provodimo u Hrvatskoj, a ono što nas posebno veseli jest da se svakim danom sve više bližimo njegovoj realizaciji. Njime naša zemlja konačno, nakon više od 300 godina, spaja svoj teritorij i danas slobodno možemo reći kako je ova Vlada ostvarila dugoželjeni san od kojeg su mnogi željeli odustati. Značaj Pelješkog mosta se ne ogleda samo u simboličkom smislu, već i onom građevinskom jer će se svrstati među najveće građevine ovog tipa sagrađene u Europi tijekom ovog stoljeća.


Sam most je izrazito kompleksan građevinski zahvat, ali u tom smislu ne zaostaje i preostali dio projekta, odnosno pristupne ceste kroz poluotok Pelješac i obilaznica Stona. Riječ je o dionici dugoj više od 30 kilometara koja podrazumijeva potpuno novu trasu na kojoj traju radovi na dva vijadukta, tri mosta te na čak četiri tunela od čega je, primjerice, tunel Debeli Brijeg peti najduži tunel u Hrvatskoj. Na gradilištu su do sada probijena tri od četiriju tunela, a tempo radova je zadovoljavajući te očekujemo kako će pristupne ceste u cijelosti biti gotove u ljeto sljedeće godine čime ćemo dovršiti dugoočekivani projekt cestovnog povezivanja krajnjeg juga naše zemlje, kazao je u povodu skorog spajanja Pelješkog mosta resorni ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.


Projekt povezivanja hrvatskoga juga s ostatkom zemlje vrijedan je ukupno 550 milijuna eura, od čega 357 milijuna eura čine bespovratna sredstva Europske unije. Sam Pelješki most prvi je od ukupno četiri faze tog projekta, a ugovor s odabranim izvođačem radova, kineskim konzorcijem China Road and Bridge Corporation potpisan je u travnju 2018. godine. Vrijednost radova na izgradnji Pelješkog mosta je 2,08 milijardi kuna, bez PDV-a.