
Reuters
Volkswagen grupa u prvom tromjesečju prodala je pet posto više automobila nego lani kada je glavnoj tvornici u Wolfsburgu sastavila više automobila nego u prethodne dvije godine
povezane vijesti
- Radnici Fordovih tvornica u Kölnu prvi put u štrajku: “Situacija loša. izgledi još gori”
- Najveći mali automobil na svijetu. Prije punih 50 godina na tržištu se pojavio prvi VW Polo
- Lakša od aluminija ali jača od čelika karbonska vlakna bit će zabranjena u EU, problem je što se masovno koriste u auto i avio-industriji
Njemački proizvođač automobila Volkswagen planira dodatne smjene kako bi povećao proizvodnju u glavnoj tvornici u njemačkom Wolfsburgu i podmirio pojačanu potražnju za tradicionalnim modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem, rekla je glasnogovornica.
Posebne smjene zakazane su za osam vikenda u svibnju, lipnju i srpnju, a utjecat će na sve linije u tvornici, koja sastavlja uglavnom modele Golf i Tiguan, rekla je glasnogovornica VW-a u četvrtak.
Pogon u Wolfsburgu proizvodi samo benzinske i dizelske modele automobila, za razliku od onih u Emdenu i Zwickauu koji sastavljaju samo električne automobile.
Grupa je u prvom tromjesečju prodala pet posto više automobila marke VW nego lani kada je glavnoj tvornici u Wolfsburgu sastavila više automobila nego u prethodne dvije godine. Gasili su istodobno smjene u pogonima koji proizvode uglavnom električne modele.
VW i sindikat IG Metall postigli su u prosincu dogovor o programu smanjenja broja zaposlenih koji uključuje otpuštanja i smanjenje proizvodnih kapaciteta. Do 2030. godine kompanija planira ukinuti 130 tisuća radnih mjesta, uključujući 35 tisuća u Njemačkoj.
Kapaciteti u Wolfsburgu smanjit će se s 900.000 na 600.000 automobila godišnje. Montaža automobila marke Golf bit će obustavljena i preseljena u Meksiko. Novi, električni model proizvodit će se u pogonu u Zwickauu.
Glavni pogon u Wolfsburgu ne proizvodi punim kapacitetom već nekoliko godina. U 2024. proizveli su 523.000 automobila, otprilike za 4,6 posto više nego u 2023. Planovi za ovu godinu predviđanju povećanje proizvodnje nadomak 600 tisuća.
Wolfsburg sastavlja vozila u prvom redu za europsko tržište, a tek mali broj njih otprema u Kinu ili u SAD.