Kampanja "Sake Viva!"

Trijezna nacija: Poziv mladim Japancima da piju više alkoholnih pića

P. N.

Reuters

Reuters

Nove navike - djelomično formirane tijekom pandemije covida - i starenje stanovništva doveli do pada prodaje alkohola



 


Mlađa generacija Japanaca pije manje alkohola nego što su pili njihovi roditelji – što je negativno utjecalo na  poreze na potrošnju pića poput sakea (rižinog vina).


Tako je japanska nacionalna porezna agencija raspisala natječaj kako bi došla do ideja za preokret ovog trenda, piše BBC.


Kampanjom “Sake Viva!” želi osmisliti plan kako alkoholna pića učiniti privlačnijima – i potaknuti industriju.


U natječaju se traži od osoba u dobi od 20 do 39 godina da podijele svoje poslovne ideje kako bi pokrenuli među svojim vršnjacima potražnju  za alkoholnim pićima – bilo da se radi o japanskom sakeu, shochuu, viskiju, pivu ili vinu, piše BBC.


Promocija i brendiranje


Skupina koja se bavi natječajem za poreznu upravu kaže da su nove navike – djelomično formirane tijekom pandemije covida – i starenje stanovništva doveli do pada prodaje alkohola.


Cilj je da mladi ljudi osmisle promociju, brendiranje, pa čak i iznesu najsuvremenije planove koji uključuju umjetnu inteligenciju.


Alkoholno piće, mojito, piće, bar /Reuters

Reuters


Japanski mediji pišu kako je reakcija bila dvojaka, uz određene kritike na račun pokušaja promicanja nezdrave navike. No, drugi su na internetu objavili otkačene ideje – poput poznatih glumica koje “nastupaju” kao virtualne hostese u digitalnim klubovima.


Oni koji se jave na natječaj imaju rok do kraja rujna da iznesu svoje ideje. Najbolji planovi tada će se razraditi uz pomoć stručnjaka prije nego što konačni prijedlozi budu predstavljeni u studenom.


 


Godišnji prosjek pao na 75 litara


Na internetskoj stranici kampanje navodi se kako japansko tržište alkohola slabi, a sve brojnija starija populacija u zemlji – uz pad nataliteta – značajan je čimbenik koji stoji iza toga.


Nedavni podaci porezne agencije pokazuju da su ljudi u 2020. pili manje nego 1995., a brojke su pale s godišnjeg prosjeka od 100 litara na 75 litara.


Prihodi od poreza na alkohol također su se smanjili tijekom godina. Prema novinama The Japan Times, činili su 5% ukupnih prihoda 1980. godine, ali u 2020. su iznosili samo 1,7%.


Svjetska banka procjenjuje da je gotovo trećina (29%) japanskog stanovništva u dobi od 65 i više godina – što je najveći udio starijeg stanovništva na svijetu.


Zabrinutost za budućnost sakea nije jedini problem za japansko gospodarstvo – postoji zabrinutost zbog sve slabije ponude mlađe radne snage za određene vrste poslova i problem brige za starije osobe u budućnosti.