Prva lutka

Mattel lansirao Barbie s dijabetesom tipa 1: “Osiguravamo da se više djece vidi u lutkama koje vole”

Portal Novi list, Hina

Foto Mattel

Foto Mattel

Nova lutka nosi CGM - mali uređaj koji kontinuirano mjeri šećer u krvi osobe - na ruci kako bi joj pomogao u upravljanju stanjem



Mattel je lansirao prvu Barbie lutku s dijabetesom tipa 1 u nastojanju da potakne veći osjećaj uključenosti i empatije među djecom, rekla je u utorak potpredsjednica tvrtke.


Nova Barbie dizajnirana je u partnerstvu s globalnom neprofitnom organizacijom za dijabetes tipa 1 Breakthrough T1D.


„Predstavljanje Barbie lutke s dijabetesom tipa 1 označava važan korak u našoj predanosti uključivosti i zastupljenosti“, rekla je Krista Berger, viša potpredsjednica tvrtke Barbie.




„Barbie pomaže oblikovati ranu percepciju svijeta kod djece, a odražavajući medicinska stanja poput dijabetesa tipa 1, osiguravamo da se više djece može vidjeti u pričama koje zamišljaju i lutkama koje vole.“


Dijabetes tipa 1 je autoimuno stanje u kojem tijelo napada i uništava stanice u gušterači koje proizvode inzulin.


Često se dijagnosticira u djetinjstvu, a pacijenti moraju pratiti razinu glukoze i uzimati inzulin svaki dan.



Nova lutka nosi CGM – mali uređaj koji kontinuirano mjeri šećer u krvi osobe – na ruci kako bi joj pomogao u upravljanju stanjem.


Da bi održala CGM na mjestu, koristi ružičastu medicinsku traku u obliku srca zajedno s telefonom koji prikazuje aplikaciju koja pomaže u praćenju razine šećera u krvi tijekom dana.


Također ima inzulinsku pumpu, mali, nosivi medicinski uređaj koji omogućuje automatsko doziranje inzulina po potrebi, pričvršćen za struk.


Lutka nosi plavi top s točkicama i odgovarajuću suknju inspiriranu globalnim simbolima osvješćivanja o dijabetesu.


Uz novi model, tvrtka je također lansirala lutku Lila Moss po mjeri, zajedno s CGM priborom.


Moss, kćeri supermodela Kate Moss, dijagnosticiran je dijabetes tipa 1 kada je imala 12 godina.


Već nekoliko godina Mattel nastoji diverzificirati svoje modele, posebno kultne Barbie lutke, nakon što je desetljećima nudio – osim nekoliko iznimaka – mladu, vitku plavokosu bjelkinju s visokim potpeticama.


Od 2016. godine, kalifornijska tvrtka je lansirala posebno “s oblinama”, “sitne” i “visoke” verzije Barbie.


Godine 2019. tvrtka je predstavila liniju “rodno inkluzivnih” lutaka, kao i onih s tjelesnim invaliditetom.