Strukturne pukotine

Letovi s nepodnošljivim rizikom: Desetcima Boeinga u svijetu zabranjeno daljnje letenje zbog ‘strukturnih pukotina’

Hina

foto: REUTERS/Randall Hill

foto: REUTERS/Randall Hill

Američka savezna agencija za zrakoplovstvo (FAA) navela je u direktivi o sposobnosti za letenje (AD) da je naredila provjeru nekih Boeinga 737 NG nakon otkrića "strukturnih pukotina" na zrakoplovu u Kini.



SYDNEY – Zbog pukotina otkrivenih na Boeingu 737 NG ne lete desetci letjelica u svijetu dok se ne poprave, priopćio je u četvrtak konstruktor koji nailazi na nove teškoće.


Informacija dolazi pošto je australska aviokompanija Qantas objavila da je prizemljila Boeing 737 NG zbog strukturne pukotine. Dodala je da je pregledala još 32 letjelice, rekavši da putnici ne trebaju strahovati.


Seul je pak obznanio da je početkom listopada prizemljio devet zrakoplova, među kojima pet Korean Aira.




Boeing je početkom mjeseca izvijestio o problemu na “pickle forku”, dijelu zrakoplova koji krila povezuje s trupom koji je ime dobio po sličnosti vilici za krastavce.


Američka savezna agencija za zrakoplovstvo (FAA) navela je u direktivi o sposobnosti za letenje (AD) da je naredila provjeru nekih Boeinga 737 NG nakon otkrića “strukturnih pukotina” na zrakoplovu u Kini.


U toj direktivi od 3. listopada FAA zahtijeva inspekciju “prije nego zrakoplov ostvari 30.000 letova”. Qantasov zrakoplov na kojemu su utvrđene pukotine imao je manje od 27.000 letova.


U četvrtak je glasnogovornik Boeinga u Sydneyju rekao za AFP da su pukotine utvrđene na manje od 5 posto od tisuću dosad pregledanih zrakoplova i tim je zrakoplovima zabranjen let dok se ne poprave. Nije htio otkriti brojčane podatke. Pet posto je negdje pedesetak zrakoplova.


Boeing i Qantas su nastojali umiriti možebitnu zabrinutost putnika.


“Zrakoplovima se koristimo tek kad imamo sva sigurnosna jamstva”, istaknuo je Chris Snook, ravnatelj inženjerskog odjela australske kompanije.


Ryanair, svjetska kompanija s najviše zrakoplova 737 NG, izvijestila je pak da dosad nije utvrdila nikakav problem.


“Ryanair nastavlja pregled svojih letjelica u skladu s uputom o sposobnosti za letenje i ne očekuje nikakve posljedice na svoj rad i na raspoloživost svoje flote”, ističe kompanija u priopćenju.


Stephen Fankhauser, zrakoplovni stručnjak na tehnološkom sveučilištu Swinburne rekao je da su sporni dijelovi konstruirani tako da njihova “građa može podnijeti stanovitu razinu oštećenja ili habanja”.


Posljednjih mjeseci ugled Boeinga je narušen nakon dviju nesreća modela 737 MAX u kojima je poginulo 346 ljudi i zbog kojih ti zrakoplovi nigdje u svijetu ne lete već više od sedam mjeseci.