PRODAJA ODGOĐENA

Spas za Uljanik 1856! Nakon točno 60 dana deblokirani računi, radnicima isplaćene plaće

Orjana Antešić

SNIMIO DUSKO MARUSIC CICI

SNIMIO DUSKO MARUSIC CICI

Ponuda za kupnju novogradnje zaprimljena je 25. listopada, a premda predstavlja poslovnu tajnu, realizacija kupoprodaje po mišljenju Uprave u bitnom bi utjecala na financijski položaj Uljanika 1856



Nakon točno 60 dana, računi Uljanika 1856 uspjeli su se deblokirati, radnicima su isplaćene plaće, a odluka o daljnjoj prodaji većinskog poslovnog udjela prolongirana je na 5. prosinca. Sve se to jučer dalo iščitati s oglasne ploče pazinskog Trgovačkog suda, na kojem je stečajni upravitelj Uljanik brodogradilišta Loris Rak zatražio da se današnja Skupština vjerovnika, na kojoj se trebalo odlučiti o novoj, nižoj početnoj cijeni za dražbenu prodaju 54,77 posto poslovnog udjela pulskog brodogradilišta, odgodi za početak prosinca. S tim se prijedlogom suglasila i država koja, podsjetimo, ima odlučujuću prevagu u Skupštini vjerovnika.


Ključni argument kojim se zatražila ova odgoda jest prispjeće ponude za kupnju novogradnje 526. Radi se o brodu za prijevoz žive stoke, koji već godinama stoji nezavršen na pulskom navozu, a aktualno pulsko brodogradilište kupilo ga je na dražbi iz stečajne mase Uljanika prije dvije godine za simboličnu 1 kunu. Vrijedi spomenuti da je u stečajnom postupku Uljanika vrijednost ove novogradnje procijenjena na 128,4 milijuna kuna, odnosno 17 milijuna eura.


Deblokada računa


Prema dokumentima koje je priložio Loris Rak, direktor Uljanika 1856 Samir Hadžić izvijestio je prošli petak da su 25. listopada zaprimili finalnu ponudu za kupnju novogradnje 526.




– Premda navedena ponuda predstavlja poslovnu tajnu koju u ovom trenutku nije moguće javno objaviti, realizacija navedene kupoprodaje po mišljenju Uprave društva u bitnom bi utjecala na financijski položaj Uljanik brodogradnje 1856, a posljedično i na interes i visinu kupoprodajne cijene poslovnih udjela u društvu. Na Skupštini vjerovnika koja je zakazana za 31. listopada 2023. godine očekuje se daljnje smanjenje početnog iznosa ispod kojeg se poslovni udjeli u društvu kojih je imatelj Uljanik brodogradilište u stečaju ne mogu prodati. No, postojanje spomenute ponude te popratnih prihoda koji iz njena sadržaja mogu biti realizirani kroz poslove na pripremi broda dovode u pitanje opravdanost daljnjeg umanjenja cijene, a ovisno o rezultatima daljnjih pregovora i opravdanost zadnjeg utvrđenog početnog iznosa ispod kojeg se poslovni udjeli ne mogu prodati, stoji u dopisu stečajnog upravitelja Lorisa Raka koji se pozvao i na deblokadu računa čime je, kako je naveo, otklonjena neposredna opsanost od nastupanja pravnih posljedica insolventnosti Uljanika 1856.


Interes Turaka


Da postoji interes za kupnju novogradnje 526 na način da se brod završi do faze da se može porinuti u more, poznato je već nekoliko mjeseci. Prema dostupnim informacijama, prvi upit stigao je od Turaka koji su brod htjeli otegliti u rezalište. Potom se u kuloarima počela spominjati druga opcija, odnosno druga grupa potencijalnih kupaca, koju opet predvode Turci, koji su iskazali interes da se brod u Puli odradi do porinuća, a potom da se otegli u jedno tursko brodogradilište gdje bi bio završen. U dobro upućenim kuloarima spominje se da je upravo od ove potonje strane stigla ponuda zbog koje je sada zatražen jednomjesečni moratorij na daljnje poteze i odluke vezane uz prodaju većinskog udjela u pulskom brodogradilištu. Spominje se, doduše, i treća strana od koje se navodno očekuje da stigne ponuda, ali nje zasad – nema.


Novogradnja 526 je trebao postati najbrži, a neki kažu i najveći brod za prijevoz stoke na svijetu. Dugačak 180 metara, brod je projektiran i građen tako da raspolaže s oko 28.000 četvornih metara teretnog prostora, s mogućnošću prijevoza čak 80.000 ovaca, odnosno 10.000 tisuća goveda i 23.000 tisuće ovaca. Kobilica je položena prije više od sedam godina, a ugovorna cijena s kuvajtskom brodarskom kompanijom navodno je bila gotovo 70 milijuna dolara.


Cijena zasad nepoznata


O cijeni koja se danas nudi za ovu novogradnju, u spomenutim aranžmanima, može se samo nagađati. Dobro upućen izvor kaže da se prva ponuda, gdje je kupac htio brod za rezalište, vrtjela u iznosu od oko tri milijuna eura. Za pretpostaviti je da se u ovom slučaju, gdje zainteresirani kupac brod planira završiti, radi o većem iznosu, a koliko izdašnijem – tek će se doznati.