ODLIČNA POSEZONA

Ruše se rekordi: Hrvatska je imala najbolju sezonu na Mediteranu, kampovi u rujnu ostvarili 25 posto više noćenja nego 2019.

Alenka Juričić Bukarica

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Na razini godine kampovi su ostvarili oko 90 posto noćenja iz 2019., što je daleko bolje od plana s početka sezone, kaže direktor Kamping udruženja Hrvatske Adriano Palman



RIJEKA – Iako se Hrvatska u rujnu zacrvenjela na europskoj COVID-karti, rujan je iznimno dobar u mnogim segmentima, neki će reći čak i bolji nego 2019. godine. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Hrvatskoj se trenutačno odmara oko 190 tisuća gostiju, a dosad je u rujnu ostvareno 1,8 milijuna dolazaka i 11,7 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 241 posto u dolascima i 147 posto u noćenjima. U odnosu na rekordnu 2019. godinu, riječ je o oko 94 posto noćenja i 82 posto dolazaka. Tržišta s kojih je u rujnu ostvareno najviše dolazaka i noćenja su Njemačka, Hrvatska, Austrija, Poljska, Slovenija, Češka, UK i Nizozemska, s tim da su od početka godine najbrojniji gosti Nijemci, koji su obarali rekorde i u rujnu te od početka godine ostvarili više od 20 milijuna noćenja, što je više i od rekordne 2019. godine.


Hrvatska je od početka godine do 28. rujna ostvarila gotovo 80 milijuna turističkih noćenja, što je 77,7 posto rezultata iz 2019.


Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac ovog je tjedna u povodu obilježavanja Svjetskog dana turizma potvrdila da je Hrvatska ostvarila oko 70 posto rezultata u usporedbi s istim razdobljem 2019. godine, što premašuje cilj od 60 posto ostvarenja iz 2019. godine koji je Vlada postavila pred početak turističke sezone.


Akcija u listopadu




Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, ukazao je na to da je lani u ovo doba u našoj zemlji bilo registrirano oko 70 tisuća turista, kao i da odlične trendove u rujnu pokazuju i podaci po vrsti smještajnih objekata.


– U kampovima je u dosadašnjem dijelu rujna ostvareno oko 2,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje rujna 2019. predstavlja rast od 25 posto; u objektima u domaćinstvu je ostvareno 3,7 milijuna noćenja, što u odnosu na 2019. predstavlja rast od 3 posto, dok se hoteli s ostvarenih 2,56 milijuna noćenja nalaze na oko 80 posto rezultata iz rujna 2019., kazao je Staničić i dodao da se, uz ostalo, za domaće tržište, ali i inozemne goste koji će boraviti u našoj zemlji tijekom listopada priprema akcija Mjesec hrvatskog turizma s ciljem zadržavanja pozitivnih turističkih tijekova u razdoblju posezone kroz plasman turističkih proizvoda i usluga po sniženim i atraktivnim cijenama.


Najbolja sezona na Mediteranu

U Hrvatskoj udruzi turizma (HUT) istakli su kako se na temelju rezultata koje je ostvarila Hrvatska i postojećih statistika ostalih mediteranskih zemalja, može zaključiti da je Hrvatska i ove godine turističkim rezultatom u usporedbi s rekordnom 2019. godinom ostvarila najbolju turističku sezonu na Mediteranu.
– Posljednje javno dostupne turističke brojke za Španjolsku pokazuju da je u udarnom mjesecu kolovozu u tu zemlju ušlo ukupno 5 milijuna stranih turista, što je 172 posto više nego u kolovozu prošle godine, ali manje od 50 posto u odnosu na isti mjesec 2019. godine. Prema podacima za Grčku, u tu je zemlju u srpnju i prvoj polovici kolovoza ušlo 2 milijuna stranih turista, a turistička industrija u optimističnom scenariju očekuje da će ovogodišnja sezona završiti na 60 posto prometa iz rekordne 2019., kazali su u HUT-u.

U konačnici, jako dobar rujan te izvanserijsko ljeto ipak neće pokriti probleme koje turistički sektor vuče iz 2020. godine, smatraju u Hrvatskoj udruzi turizma (HUT).


– Pri kraju glavnog dijela sezone ne možemo kriti zadovoljstvo njenim ostvarenjima, no treba naglasiti da ona neće biti dovoljna da pokriju gubitke ostvarene 2020. Hrvatski turizam na putu do punog oporavka i dalje treba suradnju i pomoć države, prije svega na području zadržavanja postojeće radne snage u sektoru te njene edukacije kako bi se kontinuirano dizala kvaliteta, a time i konkurentnost. Upravo će to biti glavni izazov u pripremi iduće turističke godine te osiguravanju budućnosti hrvatskog turizma uopće, kazao je Veljko Ostojić, direktor HUT-a.



A što se tiče rujna, 25 posto bolji promet nego 2019. svakako je iznenadio i same turističke djelatnike u kampovima. Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH), kazao je da su kampovi i dalje jako dobro popunjeni.
– Iako svaki segment smještaja ima svoju ulogu i poziciju na tržištu, možemo zaista reći da je kamping zvijezda, ne samo ove godine. Uz male razlike među regijama, na razini godine kampovi su ostvarili oko 90 posto noćenja iz 2019. godine, što je daleko bolje od plana s početka sezone, kad smo govorili o nekih 60 do 70 posto pretpandemijskog prometa. Pritom moramo imati na umu da smo imali zaista kasni početak sezone, rekao je Palman.


Nema sadržaja


Dok su u rujnu daleko najjače povukli kampovi koji su imali i puno bolji rezultat nego 2019., još uvijek nema onog pravog zamaha što se tiče grupnih putovanja, što se dijelom može pripisati i činjenici da hoteli u rujnu nisu dostigli pretpandemijske rezultate, a podaci pokazuju da je u plusu i privatni smještaj, no na terenu ima značajnih razlika. Prema riječima Martine Nimac Kalcine, predsjednice Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), kod privatnog smještaja nije se ni blizu dogodio boom u posezoni, kao što je to bilo u kolovozu kad se doslovno svugdje tražila soba više.


– U kolovozu smo bili definitivno na razini 2019., neki čak i bolji od toga, dok je rujan ipak daleko od toga. Definitivno je bolji od 2020. godine, ima iznajmljivača koji su stvarno popunjeni i kroz čitav listopad, no to su uglavnom luksuzne kuće za iznajmljivanje. Što se tiče apartmana u većim gradovima, oni su puno lošiji nego 2019., ali nešto gostiju ima. U globalu, rujan je donio nešto gostiju, no zadnjeg tjedna u mjesecu je sve naglo palo. Problem je što nema rezervacija za dalje, nema događanja, advenata, tako da je sada po pitanju rezervacija nekako sve zamrlo, kazala je Nimac Kalcina.