
Povrat investicije očekuje se u prosjeku kroz šest do osam godina!
povezane vijesti
- Privremeno se zatvara javni poziv za poticanje ugradnje fotonaponskih elektrana u obiteljske kuće
- Provalili u obiteljsku kuću u Mrzloj Vodici i ukrali solarne akumulatore, razna alkoholna pića i druge predmete
- Važna vijest iz Fonda za one koji su ugradili solarne elektrane. Od danas zahtjevi za povratom dijela novca
Zbog svog odličnog geografskog položaja te visoke prosječne godišnje osunčanosti, Hrvatska je među zemljama Europske unije u kojima se najviše isplati graditi solarne elektrane – povrat investicije očekuje se u prosjeku kroz šest do osam godina.
Upravo zbog toga se sve veći broj ljudi odlučuje postaviti solarne elektrane na krovove svojih obiteljskih kuća, što sa sobom donosi i nekoliko izazova.
S ciljem olakšavanja procesa, u suradnji s ENNA-om donosimo vodič s korisnim savjetima koje je potrebno imati na umu prije donošenja konačne odluke.
Ključ u ruke
Ključ u ruke, drugim riječima, znači da kupac nema nikakve brige oko procesa postavljanja elektrane na krov, poput, primjerice, dokumentacije i instalacije.
No, neke stvari je ipak potrebno provjeriti.
– Uvijek provjerite s distributerom je li u ponudu uključena zamjena dvosmjernog brojila.
Navedena zamjena može koštati kupca više stotina eura i podrazumijevati dodatno prikupljanje dokumentacije i stajanje na šalterima.
Stoga, obavezno treba provjeriti sadrži li ponuda koja se dogovara zamjenu brojila, prikupljanje sve potrebne dokumentacije i postoje li naknadni troškovi, odnosno, je li zamjena uključena u cijenu – pojašnjavaju iz ENNA Opskrbe.
Kako znati da nam distributer prodaje kvalitetnu opremu?
– Na tržištu se prodaje raznolika oprema za solarne elektrane, a kako se radi o tehnologiji koja se neprestano unapređuje, treba posebno voditi računa kupujete li elektranu koja za svoj rad koristi moderne mikroinvertere ili obične invertere za koje se može reći da u već pomalo pripadaju zastarjeloj tehnologiji.
Iako će takva ponuda na prvi pogled biti jeftinija i stoga kupcu privlačnija, ona može značiti manje kvalitetnu opremu koja će utjecati na manju proizvodnost solarne elektrane u idućih 30-ak godina, ali i, ono najvažnije, otežati kupcu dodatne mogućnosti poput jednostavne nadogradnje elektrane kad za to dođe potreba i vrijeme – pojašnjavaju iz ENNA Opskrbe te nastavljaju kako je proširenje solarne elektrane s mikroinverterom puno lakše i povoljnije nego u sustavu s inverterom.
Naime, u sustavima s inverterom nije moguće jednostavno dodati nove solarne panele bez promjene, odnosno kupnje jačeg invertera, dok je s mikroinverterima povećanje kapaciteta elektrane vrlo jednostavno.
Kupac, kad god poželi, samo treba dodati nove panele, budući da svaki radi neovisno.
Osiguranje i jamstvo
Prilikom odabira solarne elektrane, osim same cijene, treba uzeti još nekoliko stvari u obzir. Kupci često ne obrate pažnju na jamstva, osiguranja i kvalitetu opreme koja se montira na krov njihove kuće.
No, već prilikom prvih problema, jasno je kako odluka o kupnji jeftinije elektrane nije uvijek i najisplativije rješenje. A ovo ljeto i izazovne okolnosti koje nam je donijelo sa sobom, pokazalo nam je koliko za kupca znači odabrati solarnu elektranu koja dolazi s osiguranjem.
– Kupci solarnih elektrana tvrtke ENNA Opskrba mogu mirno spavati.
Naime, naše solarne elektrane osigurane su od oštećenja u slučaju potresa, nevremena, tuče i sličnih neprilika. ENNA Opskrba svojim kupcima nudi 25 godina jamstva na pojedine dijelove elektrane, kao i osiguranje u trajanju od 10 godina koja pokriva i oštećenja nastala od nevremena i potresa – navode.
Trajanje jamstva
Trajanje jamstva vrlo je važno prilikom odabira i kupnje solarne elektrane, no jednako je važno i tko stoji iza navedenog jamstva.
– Jamstvo na solarne elektrane izdaje proizvođač panela koji se u pravilu nalazi izvan RH, često na drugom kontinentu, a tvrtka prodavatelj to jamstvo prenosi kupcu. Pojednostavljeno, ako se dogodi neki kvar na elektrani, kupac se obraća onome od koga je solarnu elektranu kupio – tvrtki u Republici Hrvatskoj, a tvrtka potom u njegovo ime nastavlja komunikaciju sa samim proizvođačem.
Stoga, kada vlasnik elektrane odabire tvrtku koja će pružiti jamstvo, vrlo je važno obratiti pažnju na kredibilitet tvrtke.
Tvrtke koje su financijski stabilne i imaju mnogo odrađenih projekata imaju veću vjerojatnost da će biti u mogućnosti ispuniti svoja jamstva – ističu iz ENNA-e te objašnjavaju da je, uz jamstvo, vrlo važna i kvalitetna korisnička podrška na koju se kupac može osloniti u bilo kojem trenutku tijekom procesa kupnje, ali i nakon odabira partnera i puštanja elektrane u pogon.
Korisnička podrška
Da je korisnička podrška važna prilikom odabira proizvoda potvrđuju i istraživanja. Naime, dvije trećine potrošača spremno je platiti veću cijenu proizvoda i usluga kompanije za koju je poznato da nudi dobru korisničku podršku.
– Vrlo je važno imati pored sebe nekog sa znanjem o elektranama da ne biste pogriješili prilikom ugradnje – zaključuju. ENNA Opskrba svojim kupcima stoji na raspolaganju prilikom odabira optimalne elektrane, ali i nakon puštanja u pogon kako bi svaki korisnik dobio maksimum od uloženog.
Ističu se i po svojoj službi za korisnike koja je uvijek na raspolaganju kupcima na besplatnom info telefonu 0800 6622.