"Very nice!"

Prvo ga tužili, a sad na njemu profitiraju: Kazahstan Boratovu poštapalicu usvojio kao turistički slogan

S.M.

Foto: Matt Sayles, Flickr

Foto: Matt Sayles, Flickr

Pozivaju turiste da otkriju ljepote Kazahstana, unatoč svemu "lošemu što su možda čuli"

Kazahstan, domovina fiktivnog lika Borata Sagdiyjeva, usvojila je njegovu poštapalicu “Very nice!” za svoju turističku kampanju. Novinar Borat u svom novom filmu (kao i u prethodniku), Kazahstan opisuje kao “mizoginu, homofobnu i anti-semitsku državu”.


2006. godine, Kazahstan je odlučio tužiti glumca Sachu Barona Cohena, jer njegov lik, kazahstanski novinar Borat, ismijava Kazahstan i njegove stanovnike.




Ali, kazahstanske vlasti su shvatile da bi ipak mogle profitirati od kontroverznog Borata pa su njegovu poštapalicu uveli u svoju turističku kampanju.


Kairat Sadvakassov za Huffington Post kaže da usvajanje poštapalice “Very nice!” ili “Vrlo dobro!” u turističkoj kampanji pruža “savršen opis turističkog potencijala Kazahstana na kratak i lako pamtljiv način.”


“Priroda Kazahstana je vrlo dobra; hrana je vrlo dobra; a ljudi, unatoč Boratovim šalama, neki su od najboljih na svijetu. Voljeli bi da svi koji posjete Kazahstan sami to iskuse u 2021. godini i dalje, tako da mogu vidjeti kako je Boratova država puno ljepša od onog što su možda čuli” kaže Sadvakassov.


Reklama prikazuje turista koji planinari sa selfie štapom (“Vrlo dobro!”), pije fermentirano konjsko mlijeko (“Mm, ovo je zapravo vrlo dobro!”), divi se arhitekturi (“Wow, vrlo dobro”) i pozira za fotografiju u tradicionalnoj kazahstanskoj nošnji “Ovo je vrlo dobro!”)