NOVI KONTEJNERSKI TERMINAL

Potpisan najvažniji ugovor u povijesti riječke luke: Zagrebačkom obalom idućih 50 godina upravljat će APM Terminals i ENNA Logic

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Procijenjena ukupna vrijednost koncesije je 20,5 milijardi kuna, dok je fiksni iznos koncesijske naknade dva milijuna eura godišnje, uz postatak od ukupnih prihoda operatera.



RIJEKA – Koncesijski ugovor za gospodarsko korištenje i razvoj Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala potpisali su danas u Rijeci Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, te predstavnici koncesionara, Morten Engelstoft, izvršni direktor APM Terminalsa i Pavao Vujnovac, predsjednik uprave Energija Naturalis grupe.


Potpisivanju su prisustvovali premijer Andrej Plenković, Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, riječki gradonačelnik Marko Filipović, zamjenik župana Vojko Braut, danski veleposlanik u Hrvatskoj Ole Henrik Frijs-Madsen te predstavnici brojnih tvrtki i institucija.


Ugovor na 50 godina


Ugovor je sklopljen na pedeset godina, procijenjena ukupna vrijednost koncesije je 20,5 milijardi kuna, dok je fiksni iznos koncesijske naknade dva milijuna eura godišnje, uz postatak od ukupnih prihoda operatera, zajedničke tvrtke APM Terminalsa i ENNA Logic-a koja nosi naziv Rijeka Gateway, prema dugogodišnjem projektu riječke Lučke uprave koji je završen upravo potpisivanjem ovog ugovora. Koncesionar prema ugovoru ima i obavezu izgradnje i opremanja dodatnih 280 metara nove obale sa zaobaljem, a jamči i milijun TEU-a(ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) u prve dvije godine rada terminala koji bi trebao biti u funkciji početkom 2024. godine.

Foto galerija: Potpisivanje koncesijskog ugovora za Zagrebačku obalu Foto: Marko Gracin





Premijer Plenković na svečanosti potpisivanja istaknuo kako kocesijski ugovor stvara preduvjete da Rijeka preuzme vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom Jadranu i postane najvažniji morski izlaz za središnju i jugoistočnu Europu.


– Kapacitet i stratešku poziciju riječke luke i pripadajućeg kontejnerskog terminala prepoznao je i jedan od najuglednijih svjetskih operatera kontejnerskih terminala, APM Terminals koji upravlja s osamdeset terminala diljem svijeta. Ovdje je i domaći partner, ENNA Logic, dio šire Energija Naturalis grupacije, a ugled oba partnera daje dodatni kredibilitet izvodljivosti ovog projekta. osobito stoga što je ENNA Logic uključen i u željeznički teretni prijevoz, što je ključna poveznica u svrhovitosti izgradnje ovog terminala, rekao je Plenković koji je istaknuo i brojne prateće projekte uz izgradnju terminala, posebno cestu D-403 koju je nazvao unikatnom ne samo u Hrvatskoj nego i šire.


Velika šansa


– Posebno mi je drago i da će ovaj terminal predstavljati veliku šansu za gospodarski razvoj Hrvatske. U današnjem vremenu globalnog gospodarstva, gdje svaki poremaćaj u lancima dobave dovodi do rasta cijena, manjka roba i drugih negativnih posljedica, staretški je važno za našu autonomiju da imamo ovakav terminal. Na ovom malom prostoru Primorsko-goranske županije imamo i LNG terminal, čime smo se upisali na energetsku kartu Europe, a s novim kontejnerskim terminalom dodatno ćemo se pozicionirati na gospodarskoj i prometnoj karti svijeta, rekao je Plenković, uz zaključak kako će Vlada nastaviti s projektima ulaganja u prometnu infrastrukturu.


Ministar Butković je kazao kako riječka luka s novim kontejnerskim terminalom nezaustavljivo kreće na razvojni put kojim će se pozicionirati kao glavno intermodalno središte Sjevernog Jadrana, uz bok najvećim europskim lukama.


– Zbog toga mogu slobodno reći kako je ovo najznačajniji ugovor u povijesti luke, jer će izravno utjecati na razvoj cijelog riječkog prometnog pravca. Od koncesionara, od kojih je jedan među vodećim operaterima kontejnerskih terminala u svijetu, a drugi lider na domaćem tržištu, očekujemo zaista puno. Puštanjem u rad terminala kapaciteti riječke luke bit će više nego dvostruko veći od sadašnjih, kada je riječ o kontejnerima, a budući da terminal počinje s radom 2024. godine, očekujemo da ukupni kontejnerski promet u Rijeci već 2025. godine dosegne milijun TEU-a, a milijun i pol tri godine kasnije. Kroz nekoliko godina Rijeka će imati veći kontejnerski promet nego slovenski Kopar. Ove brojke govore o budućem razvoju luke Rijeka, kao i grada i prstena, kazao je Butković.