Grupa Podravka, kako se navodi u priopćenju, nastavlja aktivno upravljati portfeljem radi povećanja fokusa na ključne djelatnosti pa su tako Podravka i njezina kompanija Žito donijeli odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo, koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem fokusiranja Žita na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje.


Sukladno toj odluci u Ljubljani je danas potpisan kupoprodajni ugovor između Žita Ljubljana i kompanije UPI Star iz Sarajeva koja će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu sa željom da ga nastavi razvijati i jačati.




UPI Star će do zaključenja transakcije osnovati kompaniju UPI Star SEE Ljubljana koja će biti krajnji vlasnik. “Kupoprodajna cijena iznosi 8,6 milijuna eura, uvećano za stanje zaliha i neto novca na dan zaključenja koje se očekuje krajem godine, po ispunjenju svih uvjeta”, ističe se u priopćenju.


Ova odluka, kako je kazala predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić, dio je strateškog određenja o fokusiranju Žita na pekarstvo kao temeljnu djelatnost, ali i da se konditorski dio poslovanja sačuva i nastavi razvijati.


Gorenjka i Šumi, kako je navela, snažni su slovenski brendovi s kojima su povezane generacije slovenskih, ali i potrošača u regiji. “Zadovoljni smo što smo pronašli partnera koji će nastaviti ulagati i razvijati Šumi i Gorenjku te tako sačuvati vrijedne brendove“, izjavila je Dalić.


Preduvjet realizacije kupoprodajnog ugovora izdvajanje je konditorskog dijela poslovanja Žita u zasebno društvo pod imenom Šumi Gorenjka kako bi kupac potom preuzeo sto posto udjela u tom novom društvu. Dodatno, Podravkine kompanije i dalje će ostati distributeri konditorskog portfelja na tržištima na kojima su već prisutne, navodi se u priopćenju.


UPI Star je u vlasništvu obitelji Rusmira Hrvića, poduzetnika iz BiH i suvlasnika te glavnog izvršnog direktora jedne od vodećih poslovnih grupacija u BiH, AS Holdinga.


Hrvić je poslovno je iskustvo stekao u izgradnji i širenju prehrambenih brendova, osobito u konditorskom i FMCG sektoru, što će biti od ključne važnosti u strateškom nadzoru daljnjeg razvoja brendova Šumi i Gorenjka, koje će, kako se navodi, i nadalje voditi tim slovenskih i međunarodnih menadžera s ciljem širenja poslovanja na regionalna i inozemna tržišta.