NIKAD DOSTA

Pfizer od cjepiva prihodovao 34 milijarde dolara: Sad planiraju učetverostručiti cijenu cjepiva u SAD-u

Hina

Reuters

Reuters

Strahuje se i da bi potražnja za prilagođenim cjepivima za kampanju docjepljivanja mogla biti slaba.



NEW YORK – Američki farmaceutski div Pfizer izvijestio je o padu prihoda u trećem tromjesečju, uz oštar pad prodaje cjepiva protiv covida, ali je povisio procjenu ovogodišnjeg prihoda od cjepiva na 34 milijarde dolara.


Prihod američkog diva pao je u razdoblju od srpnja do rujna šest posto, na 22,64 milijarde dolara.


Neto dobit bilježila je pak isti postotni rast, na 8,6 milijardi dolara.




Prihod od prodaje cjepiva protiv covida potonuo je 66 posto, na 4,4 milijarde dolara.


Prodaja cjepiva Comirnaty, koje je Pfizer razvio u partnerstvu s njemačkim BioNTechom, spustila se s visokih razina koje je bilježila na vrhuncu pandemije jer se mnoge zemlje bliže kraju primarne kampanje cijepljenja.


Strahuje se i da bi potražnja za prilagođenim cjepivima za kampanju docjepljivanja mogla biti slaba.


Pfizer se zato nada da će otprilike učetverostručiti cijenu cjepiva u SAD-u nakon što vlada prestane kupovati doze i prodaja se prebaci na tržište.


Kompanija je u utorak podigla procjenu ovogodišnjeg prihoda od cjepiva za dvije milijarde dolara, na 34 milijarde dolara.


Izvršni direktor Albert Bourla rekao je u intervjuu da tvrtka pokušava pokazati kako će za Pfizer izgledati nakon covid-krize.


Lijekovi i cjepiva protiv covida-19 bit će franšize vrijedne više milijardi dolara, rekao je Burla, “ali to će biti stabilno, bez uspona i padova. Pokretači rasta bit će novi lijekovi i razvoj poslovanja”, dodao je.


Pfizer bi trebao ostati bez patentne zaštite za neke ključne lijekove između 2025. i 2030. i odlučio je poduprijeti rast akvizicijama. Tako je za 5,4 milijarde dolara kupio Global Blood Therapeutics i Biohaven za 11,6 milijardi dolara kako bi proširio buduću ponudu lijekova.


Bourla je priopćio da bi interni razvoj tvrtke trebao nadomjestiti izgubljeni rast zbog prodaje cjepiva protiv covida i isteka patenata, ukazujući na 19 proizvoda koje tvrtka planira lansirati u sljedećih 18 mjeseci


Ti bi lijekovi komapniji mogli donijeti oko 20 milijardi dolara godišnjeg prihoda, a uključuju lijek za ulcerozni kolitis i za migrene, kao i cjepivo za respiratorni sincicijski virus (RSV).