Oznaku je osmislila Hrvatska turistička zajednica (HTZ), koja proces brendiranja obiteljskog smještaja u turizmu provodi s Ministarstvom turizma i sporta (MINTS), u suradnji s Hrvatskom udrugom obiteljskog smještaja, Udrugom obiteljskog smještaja Istre i Institutom za turizam.


Oznaka je besplatna, a mogu je dobiti oni koji su već u sustavu eVisitor registrirani kao domaćini, odnosno iznajmljuju turistima svoju nekretninu i nalaze se u njihovoj blizini, nudeći im usluge.




Obnavljat će se svake tri godine.



Uvjeti za oznaku su podijeljeni u pet glavnih kriterija – da je smještaj autentičan; usluga ekološki osviještena i održiva; domaćin nudi personaliziranu uslugu; informira i komunicira s turistima; povezan je s lokalnom sredinom.


Tražitelji će morati ispuniti i formalne kriterije koji uključuju to da je iznajmljivač zaista domaćin i živi u istoj županiji, ima podmirena dugovanja i obveze prema turističkoj zajednici te da mu objekt za kratkoročni najam nije u stambenoj ili poslovnoj zgradi. Takvi tu oznaku ne mogu tražiti ni dobiti.


Kada pristupe u sustav eVisitor, tamo će na poveznici “Local Host” sami ispunjavati obrazac samoprocjene u 14 elemenata, pri čemu ih mora zadovoljiti bar osam za oznaku.


Oznake dobivaju elektroničkim putem, a u roku 30 dana i fizički, te ih mogu koristiti u svim svojim oglasima i slično, ali i računati na vidljivost u kampanjama HTZ-a, na sajmovima, društvenim mrežama i šire.


“To nije samo oznaka nego i marketinški projekt za snažnije pozicioniranje privatnog smještaja, po čemu je hrvatski turizam poznat u Europi i šire, što je tradicija i prednost, ali i po čemu je Hrvatska među zemljama u kojima taj smještaj ima najveći udjel u ukupnim turističkim kapacitetima/krevetima, od oko 52 posto”, rekao je ministar turizma i sporta Tonči Glavina.


I on i direktor HTZ-a Kristjan Staničić su objasnili da je osim boljeg pozicioniranja, cilj oznake i brendiranja povećanje kvalitete i prihoda.


“Bitno nam je da se uključi što više domaćina. Imat će poslovne koristi, a HTZ će ih kroz kampanje, radionice i edukaciju dodatno promovirati”, istaknuo je ministar, dodajući da će se sve kontrolirati kroz sustav turističkih zajednica.


U Hrvatskoj 125 tisuća objekata u domaćinstvima za turiste


Staničić je iznio i da je u Hrvatskoj oko 125 tisuća objekata u domaćinstvu koji se komercijalno iznajmljuju turistima, u njima je oko 657 tisuća kreveta, što je oko 52 posto u ukupnim krevetima za turiste u Hrvatskoj.


Od ukupnih objekata, oko 60 tisuća ih je s domaćinom po zakonskoj osnovi i oni su ciljna skupina za oznaku.


Samo 17 posto kreveta u domaćinstvima ima kategoriju četiri i pet zvjezdica.


Očekuje se da će nova kampanja pridonijeti većoj održivosti obiteljskog smještaja, u kojemu se ostvaruje oko 50 posto svih turističkih noćenja, ali i da će zaustaviti njegovo bujanje, u kojemu je u zadnjih osam godina broj kreveta narastao za 89 posto, dok je istodobno u hotelima taj rast šest, a kampovima jedan posto.


Predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković za Hinu je rekla da ta udruga očekuje kako će bar polovica njihova članstva ili oko 1.500 domaćina, zatražiti domaćinsku oznaku.