Ever Given

Objavljena snimka slavlja nakon što su uspjeli minimalno pomaknuti brod nasukan u Sueskom kanalu

Portal Novi list

Foto Reuters

Foto Reuters

Ever Given, dug 400 metara, zaglavio se dijagonalno preko južnog dijela kanala pri jakom vjetru, prije više od pet dana. Najmanje 369 brodova čeka tranzit kroz kanal



Timovi za spašavanje na Sueskom kanalu i dalje se izmjenjuju u iskopavanju i vuči, kako bi se pomaknuo masivni kontejnerski brod Ever Given, kompanije Evergreen, koji je blokirao prometni plovni put, dok lokalni izvori tvrde da su ovi napori zakomplicirani kamenom koji se nalazi ispod pramca broda.


Dredgeri koji rade na odsukavanju Ever Givena do sada su prebacili 27.000 kubičnih metara pijeska na dubinu od 18 metara, a napori će se nastaviti neprestano ovisno o vremenskim uvjetima, navodi se u priopćenju SCA, tvrtke koja upravlja Sueskim kanalom, prenosi Reuters.


Objavljena je snimka trubljenja i slavlja s tegljača, nakon što su uspjeli minimalno pomaknuti nasukani brod.




Egipatski predsjednik Abdel Fattah al-Sisi naredio je pripreme za moguće uklanjanje nekih od 18.300 brodskih kontejnera, rekao je predsjedatelj SCA Osama Rabie za egipatske Extra News.


Bilo koja operacija olakšavanja brodskog tereta ne bi započela prije ponedjeljka, rekao je izvor SCA.



369 brodova čeka tranzit


Ever Given, dug 400 metara, zaglavio se dijagonalno preko južnog dijela kanala pri jakom vjetru, prije više od pet dana, zaustavivši brodski promet na jednom od najprometnijih plovnih putova na svijetu.


Najmanje 369 brodova čeka tranzit kroz kanal, rekao je Rabie, uključujući desetke brodova za prijevoz kontejnera, rasute brodove, tankere za naftu i brodove za ukapljeni prirodni plin (LNG) ili ukapljeni naftni plin (LPG).


Brodarima pogođenim blokadom mogu se ponuditi popusti, rekao je Rabie, dodajući kako vjeruje da će istraga pokazati da kanal nije odgovoran za nasukavanje Ever Givena.


Spasioci iz SCA i tima nizozemske tvrtke Smit Salvage razmatrali su opcije hoće li neki teret trebati ukloniti dizalicom kako bi odsukali Ever Given, jedan od najvećih brodskih kontejnera na svijetu.


Stručnjaci su upozorili da bi takav postupak mogao biti složen i dugotrajan. Rabie je rekao da se nada da to neće biti potrebno, ali da će Egipat prihvatiti ponude međunarodne pomoći ako se prebaci na tu strategiju.


https://twitter.com/disclosetv/status/1375900194060046336?s=20


“Postoje pozitivni pokazatelji”


“Postoje pozitivni pokazatelji od jučer i prekjučer”, rekao je Rabie za egipatsku državnu TV.


“Kormilo se nije pomicalo i sada se kreće, propeler sada radi, ispod pramca nije bilo vode, a sada je voda ispod njega, a jučer je došlo do odstupanja od 4 metra u pramcu i krmi.”


Međutim, dva izvora iz SCA rekli su Reutersu da je kod pramca Ever Givena pronađena određena količina kamena, što otežava napore za spašavanje.


“Dijelimo dan na dvije polovice, 12 sati za dredgere i 12 sati za tegljače, jer cijeli dan nije pogodan za tegljače zbog plime”, rekao je Rabie, dodajući da je raspoređeno 14 tegljača.


Oko 15 posto svjetskog brodarskog prometa prolazi Sueskim kanalom, koji je za Egipat ključni izvor deviznih prihoda. Trenutna zaustavljanja koštaju kanal dnevno 14-15 milijuna dolara.


Vozarine za tankere s naftnim proizvodima gotovo su se udvostručile nakon što je brod nasukan, a blokada je poremetila globalne opskrbne lance, prijeteći skupim odgodama za tvrtke koje su već suočene s brojnim ograničenjima zbog pandemije Covida-19.


Ako se blokada oduži, brodari mogu odlučiti preusmjeriti teret oko Rta dobre nade, dodajući oko dva tjedna putovanja i dodatne troškove goriva.