MAĐARSKA RAČUNICA

Naftni konzultant Ivo Peroš o remontu Rafinerije Rijeka: ‘Nikad se rafinerija ne gasi na pet mjeseci, toga nema nigdje u svijetu’

P. N.

Foto Televizija N1 screenshot

Foto Televizija N1 screenshot

“Grozno je kako se tretira ova naša strana, prvi put čujem da je riječ o remontu. Oni su stajali negdje do svibnja, pa su radili šest mjeseci. Oni su imali remont do remonta, toga nema nigdje u svijetu”.



Naftni konzultant Ivo Peroš na Televiziji N1 komentirao je gašenje rafinerije u Rijeci koje će trajati dugih pet mjeseci, a iza čijeg zatvaranja stoji njeno osuvremenjivanje.


“Čuo sam tri verzije zašto zatvaraju rafineriju. Remont je redovna radnja u rafineriji, slično kao kao kad idete na servis s autom, i rafinerija se u tom slučaju nikad ne gasi”, rekao je stručnjak pa dodao: “Postoje generalni remonti koji se obavljaju svakih 5,6 godina, tad se rafinerija gasi ali nikad na pet mjeseci, ni u ludilu. U tom se slučaju rafinerija maksimalno gasi na 30 do 45 dana. Svaki dan kad rafinerija ne radi u pitanju je igra velikih brojki”.


Navodi da ti izvođači radova imaju svoje male ugovore i napominje da se ovakvi radovi planiraju godinama unaprijed. “Svi rezervni dijelovi tamo čekaju i mora se znati cijela koreografija tko što radi. To sve mora biti gotovo u minutu kako je planirano i ide se dalje”, kazao je.




Kaže da se nikad ništa ne bi izgradilo kad bi rafinerija morala stajati s radom nekoliko puta po pet mjeseci.


“To je indikacija uspješnosti ulaganja, to su Mađari sigurno izračunali. Trošak stajanja rafinerije na pet mjeseci iznosi 500 milijuna dolara, ovo su povijesno visoke rafinerijske marže”, rekao je naftni konzultant.


Navodi da se sve mora uzeti u obzir kad je u pitanju tako velika investicija.


“Ulagači znaju da dolaze u živu rafineriju. Naravno, postoje određeni trenuci kad dio rafinerije mora stati, ali to moraju biti kratki zastoji, ako bi do njih uopće i došlo”, rekao je te dodao: “Grozno je kako se tretira ova naša strana, prvi put čujem da je riječ o remontu. Oni su stajali negdje do svibnja, pa su radili šest mjeseci. Oni su imali remont do remonta, toga nema nigdje u svijetu”.


U slučaju MOL-a radi se o optimizaciji njihovog djela na uštrb hrvatskog, naveo je.