Željeznički operater Metrans

Na Brajdici pokrenut novi redovni servis kontejnerskih vlakova između Rijeke i Budimpešte, drugi u dva mjeseca

Sanja Gašpert

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Javni željeznički kontejnerski servis prometuje dva puta tjedno po fiksnom voznom redu. Nudi izravnu vezu bez zaustavljanja iz Budimpešte i Rijeke i obrnuto



RIJEKA – Željeznički operater Metrans pokrenuo je novi redovni servis javnih kontejnerskih vlakova koji povezuje hrvatsku luku Rijeka i kontejnerski terminal Jadranska vrata (Adriatic Gate Container Terminal, AGCT), s Budimpeštom u Mađarskoj. Novi servis željezničkog prijevoza tereta pokrenut je u lipnju i povezuje AGCT s Metransovim terminalom Csepel u Budimpešti.


– Čestitamo Metransu na pokretanju ovog novog servisa koji povezuje Rijeku s terminalom Csepel i cijelom Metransovom intermodalnom mrežom u Europi. Za razliku od višestrukih redovitih tjednih blok vlakova između Rijeke i različitih željezničkih čvorišta u Budimpešti koji su namijenjeni pojedinačnim klijentima, ova usluga otvorenog željezničkog servisa omogućuje špediterima i pošiljateljima da izravno rezerviraju kopnene usluge s Metransom. Vrlo je ohrabrujuće vidjeti već drugi javni željeznički servis pokrenut u roku od dva mjeseca, kaže Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a. Dodaje kako je mađarsko tržište drugo najveće za AGCT i jedno od najvažnijih tržišta u Europi. Mađarska je već značajno proizvodno i potrošačko tržište, a kako gospodarstvo nastavlja sa snažnim razvojem vidljiv je potencijal i za daljnji rast. Novim Metransovim servisom otvaraju se mogućnosti za povezivanjem sa Slovačkom, Austrijom, Češkom i Rumunjskom te potvrđuje sve veći značaj AGCT-a kao kontejnerske luke za južnu, srednju i jugoistočnu Europu, kaže Papagiannakis.


Javni željeznički kontejnerski servis prometuje dva puta tjedno po fiksnom voznom redu. Nudi izravnu vezu bez zaustavljanja iz Budimpešte i Rijeke i obrnuto sa atraktivnim tranzitnim vremenima. AGCT, hrvatska podružnica International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI), nastoji dodatno povećati udio željeznice u prometu kontejnera, koji trenutno iznosi 47 posto ukupnog volumena. Povećanje željezničkog prometa doprinosi održivijem opskrbnom lancu, budući da prijevoz tereta željeznicom umjesto kamionima smanjuje emisije ugljičnog dioksida do 24 kilograma po toni tereta. – Press release – Page Nº 2 of 2 31 srp. 23022 – Page 2 from 2 – Željezničko postrojenje kontejnerskog terminala AGCT u Rijeci Tvrtka Jadranska vrata d.d./Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) je javno-privatno partnerstvo, u kojem ICTSI ima 51 posto, a Luka Rijeka udio od 49 posto. International Container Terminal Services Inc. (ICTSI) međunarodni je lučki operater prisutan na šest kontinenata u dvadeset zemalja diljem svijeta, upravljajući s 34 luke i terminala.