BREND STORIES

Mogu li luksuzni hoteli postati perjanica domaće turističke ponude? ‘Najveći je problem nedostatak kvalitetnog kadra’

Alenka Juričić Bukarica

Foto Privatna arhiva

Foto Privatna arhiva

Ono što mi želimo, i to se razvija, jest da je takva ponuda raspoređena po čitavoj našoj obali, ali i na kontinentu. Naravno da to podrazumijeva i goste visoke platežne moći koji tu žele trošiti. A ti gosti traže jedinstvena iskustva, kaže Nenad Nizić, vlasnik luksuznog splitskog boutique hotela Vestibul i predsjednik Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela pri HGK.



Jedna od najmlađih sektorskih grupacija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori jest Grupacija jedinstvenih luksuznih hotela. Riječ je, naime, o udruženju koje okuplja vrlo posebne hotele, isključivo najviše kategorije i jedinstvene ponude poput gourmet, wine, heritage, boutique, dvoraca i slično.


Čine ga Meneghetti Wine Hotel, Restaurant & Winery iz Bala, San Rocco Heritage Hotel & Gourmet Restaurant iz Brtonigle, hoteli Kazbek i The Pucić Palace iz Dubrovnika, hoteli Bevanda i Navis iz Opatije, hotel Life iz Rogoznice, Life Palace Heritage Hotel iz Šibenika, dvorac hotel Martinis Marchi Heritage iz Maslinice na otoku Šolti, Vestibul Palace Hotel i Briig boutique hotel iz Splita te Art Hotel Kalelarga i hotel Bastion iz Zadra. Predsjednik Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela je Nenad Nizić, vlasnik luksuznog splitskog boutique hotela Vestibul.


Više od zvjezdica


Jedna od osnovnih ideja Grupacije jest bila stvoriti jedinstveni hrvatski brend takvih luksuznih hotela te je kreiran brend Stories koji predstavlja upravo taj specifičan segment hotelske ponude obilježene najvišom razinom kvalitete te svojim standardima premašuju broj pripadajućih im zvjezdica. Iako se radi o visokokategoriziranim objektima, a riječ je o hotelima s četiri i pet zvjezdica, Stories hoteli svojom se specifičnom ponudom razlikuju od ostalih visokokategoriziranih objekata.




– Stories hoteli su doista perjanica naše ponude. Ono što mi želimo, i to se razvija, jest da je takva ponuda raspoređena po čitavoj našoj obali, ali i na kontinentu. Naravno da to podrazumijeva i goste visoke platežne moći koji tu žele trošiti. A ti gosti traže jedinstvena iskustva. I tako je nekako krenula ideja o osnivanju Stories hotela.


Moj je, primjerice hotel dio prestižne grupacije Small luxury hotel, u kojoj smo već 12 godina. Poučen tim iskustvom, imao sam ideju da napravimo neki hrvatski brend na sličnom tragu, ali opet prepoznatljiv u svijetu. Inače, čitav niz naših hotela se nalazi u svjetskim grupacijama, Menenghettz, Lešić Dimitri i Bevanda su dio Releaux chatelau brenda, Villa Dubrovnik, a ranije i Andrijana Hvar, dio su Leading hotels of the world… Znači mi smo već prepoznati u svijetu i kroz taj brend Stories smo cijelu tu priču htjeli objediniti i na zaokruženiji način prikazati tržištima, no to je trajan proces. Da bi nešto postalo brend, potrebno je 30 godina. Međutim, da bi se taj period skratio, treba ulagati u stvaranje brenda, a to se radi upravo kroz ove i slične svjetske alijanse.


To sam želio napraviti i ovim brendom Stories i to je nešto na čemu unutar Grupacije radimo, kazao nam je Nizić te dodao kako su izvori financiranja u svjetskim asocijacijama, primjerice, vrlo visoke godišnje članarine. U kreiranju ovog hrvatskog brenda ekskluzivne ponude članovima Grupacije pomažu od početka i strateški partneri Hrvatska turistička zajednica, Mastercard, Croatia Airlines i Avantcar, a svakako valja istaknuti da u suradnji s Fakultetom za manadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije definiraju standarde usluge Stories hotela.


Velika potražnja


Grupacija je sada prisutna na svim relevantnim svjetskim sajmovima, od SAD-a od Cannesa.
Što se tiče ove godine, naš će sugovornik reći kako je potražnja među gostima za ponudom visoke kategorije doista izvrsna. Pogotovo u Istri i na Kvarneru. U zimskim mjesecima ovi hoteli ranijih godina nisu bili ni na nuli, a ove godine su i zimu radili u plusu, s time da su najbrojniji gosti od siječnja do ožujka bili domaći gosti.


– Onda je od lipnja povratak gostiju krenuo i u ostalim južnijim destinacijama, do Dubrovnika koji je ustvari najkasnije ove godine počeo raditi, ali sada ima fenomenalne rezultate. Nama je bio cilj da nam se vrate oni gosti koji troše 180 eura dnevno, i to smo ove godine uspjeli. Tako da su nam rezultati u srpnju i kolovozu na 70 do 80 posto realizacije 2019. godine. Rujan je na 60-ak posto i puni se čak i listopad. Naravno sve ovisi što će biti s pandemijom. I upravo je ta sigurnost i ove godine bila jedan od osnovnih faktora. Gosti koji dolaze k nama se osjećaju sigurno i uz projekt Safe stay in Croatia je to kontinuirano dovelo do ovih rezultata. Tako da smo svi zadovoljni, reći će predsjednik Grupacije te dodao kako su ovi hotelijeri sigurni za budućnost.


Na pitanje što gost visoke platežne moći ustvari traži od ponude i same destinacije, jer sve se češće čuje da im nisu primarne »zlatne špine«, već nešto drugo, ovaj je hotelijer kazao kako je moderni luksuzni gost osoba visoke platežne moći, primjerice menadžeri velikih korporacija, odnosno gost koji ima godišnja primanja od milijun dolara na više.


– Oni u svojim kućama imaju zlatne špine, swarovski lustere i tako dalje. Stoga su im bitna jedinstvena iskustva i vrhunska usluga, kaže Nizić te nastavlja zanimljivu priču iz vlastitog iskustva koja najbolje oslikava što to zapravo gosti ovakvih hotela traže.


Zadovoljni gosti


– Naime, mi smo prije nekoliko godina dobili jednu rezervaciju iz New Yorka, gosti su izabrali Small luxury hotels smještaj, tako da su iz Venecije došli u Dubrovnik i iz Dubrovnika u Split k nama. Inače, digresija, Vestibul ima samo sedam soba, a za prijevoz gostiju sam kupio Mercedes S klasu te su me svi pitali kada ću vratiti to ulaganje. No mi ne radimo klasičan prijevoz kao taksi služba, već je cijela priča iza toga.


Dakle, gosti su stigli u splitsku Zračnu luku, naš djelatnik je otišao po njih, a u Divuljama ih je čekao brod. Njihove stvari su moji djelatnici prebacili u hotel, a goste smo ukrcali na brodicu i odveli na izlet koji smo im već u startu nudili dok su radili rezervaciju. I koji su oni u startu prihvatili. Brodom su išli na Vis gdje su išli u Modru špilju, i kada su došli pred nju, nisu mogli vjerovati ljepoti tog prirodnog fenomena, tim bojama. Potom su oko 14 sati zaželjeli ručati. Naš djelatnik ih je odveo u Komižu u restoran Jastožera. No, koji je tada radio samo večere. Tako da sam zvao vlasnika restorana ako može otvoriti ranije i ugostiti moje goste. Gosti su ondje ručali, u tom posebnom ambijentu s vrhunskim morskim delicijama… Nakon toga su se vraćali put Splita, stali su na Braču gdje su s okupali i oko pola sedam se vratili na splitsku rivu. Ondje su ih naši djelatnici dočekali te ih otpratili do našeg hotela koji se nalazi na Peristilu.


U Vestibulu su se odmorili i u 21 smo im organizirali večeru na vrhu hotela. Ujutro su se iz Splita vraćali kući. Već na putu u SAD, gosti su nam se povratno javili kako bi zahvalili i rekli da su bili jako zadovoljni, ispričao nam je Nizić. No ni tu priči nije kraj, naime, američki su supružnici u New Yorku vlasnici privatne poliklinike te jedni od organizatora Hearth&soul dobrotvorne aukcije na kojoj se prikuplja novac za beskućnice države New York. I toliko su bili oduševljeni doživljajem u i oko Vestibula da su vlasnika i njegovu obitelj pozvali na to događanje. Bila je to prilika, doznali smo da splitski hotelijer uz ostalo upozna i njujorškog gradonačelnika Giulianija.


Isto tako, Nizić nam je kazao i kako jedan petozvjezdani objekt ne čini sam kvalitetnu destinaciju, kao i kako je trenutno jedan od osnovnih problema i u segmentu visokokvalitnog turizma nedostatak kvalitetnog kadra koji će trebati dugoročno rješavati na razini države, te privatni i javni sektor zajednički.