Tomašević je rekao da je to klizište na Pantovčaku donedavno bilo najveće klizište u Hrvatskoj te da su radovi na njegovoj sanaciji trajali godinu i pol i bliže se kraju.


“Radovi i dalje traju, međutim sada se vidi da je nova cesta napravljena, čak je pet metra denivelirana, znači niža je za pet metara u odnosu na staru cestu, zbog odrona, zbog klizišta”, izjavio je Tomašević. Ustvrdio je kako to najbolje pokazuje koliko se tu velik posao morao napraviti da se sanira klizište.




Rekao je da ukupna duljina rekonstrukcije prometnice iznosi gotovo 400 metara, iskopano je 45.000 kubnih metara iskopa, zabijeno je 368 pilota, stupova, promjera od 60 centimetara do jedan metar i to na dubinu između 25 i 30 metara. Također i 144 sidra, kao potporna konstrukcija kako bi se stabiliziralo ovo klizište koje na Pantovčaku postoji desetljećima, dodao je Tomašević.


Napomenuo je da su još 2015. bila prva pucanja na ulazu u Ured predsjednika RH.


“Drago mi je da se nakon godine i pol to sada bliži kraju. Odrađen je ogroman posao da bi se ovo, podsjećam, najveće klizište u Hrvatskoj stabiliziralo i saniralo”, rekao je gradonačelnik Tomašević.


Pročelnik Gradskog ureda za obnovu Stanko Kordić kazao je da se sam problem prvo vidio na ulazu u Predsjedničke dvore i “taj dio je saniran s nekih 117 pilota sa naglavnom gredom, zaštitnim zidom i tako dalje”.


“Kada je puklo u 3. mjesecu ono što smo svi vidjeli kao klizište na Pantovčaku gdje se otvorila rupa duboka 10 do 15 metara, glavna ta zona infleksije je dolje i ona je sanirana s nekih 152 pilota i tamo su ti promjeri i dubine pilota najveće. Na sve to su išle naglavne grede, sidra i gabioni koji su dobri za stabilizaciju tla i za drenažu, istovremeno dobro propuštaju vodu”, objasnio je pročelnik Kordić.


Rekao je i da se bio otvorio i novi problem, gore na raskrižju s Ulicom Zelengaj te da su njega sanirali s 55 pilota, isto velike dubine, ali nešto manjeg promjera. I na kraju, dodao je, da bi ‘zatvorili cijelu priču i osigurali za sada do kraja ovo klizište, rađena je još jedna površina sa 44 pilota koja ide okomito na glavnu gredu’.


Kordić: Troškovi 14 milijuna eura s PDV-om


Govoreći o financijskoj vrijednosti radova, Kordić je rekao da kad su “prvi put sjeli s projektantima u onoj fazi gdje su pokušavali i mislili da možda još mogu spasiti cestu i nešto brzo sanirati”, prve procjene vrijednosti radova su bile oko 12 milijuna eura.


“Mi smo sada na 10-ak milijuna eura, što se tiče klizišta i negdje oko 920.000 eura, 930.000 eura, za cestu koja je sad završena”, kazao je Kordić.


Cesta je praktički potpuno završena, a još će biti postavljena ograda kada se dogovore s Uredom predsjednika RH kako će, napominje Kordić,  “riješiti kapiju i još nekoliko klupa uz samu cestu, gdje ljudi mogu sjesti i odmoriti ako tu hodaju i šetaju”.


“Dakle, sve skupa to će biti negdje oko 11 milijuna i nešto bez PDV-a, odnosno 14 milijuna eura s PDV-om”, zaključio je pročelnik Gradskog ureda za obnovu Kordić.