Foto: Privatna arhiva
"Biti poduzetnik zaista nije lako jer imati vlastiti posao nosi određenu 'težinu' i odgovornost", kaže Milić
povezane vijesti
Riječka poduzetnica Ines Milić vlasnica je beauty studija Bliss u Starom gradu više od devet godina, što je vremenski period u kojem joj je barem nekoliko puta, nedostajao jedan papir.
S više od dvadeset godina iskustva u salonu i beauty industriji, Milić kaže da, iako je pitanje ljepote vječno, ova industrija predstavlja vrlo dinamično, brzo i izazovno okruženje.
“Za stvaranje uspješnog salona potrebno je mnogo rada, truda i discipline, poslovnog i osobnog usavršavanja, razvoja načina razmišljanja i djelovanja, pažljivog planiranja, razumijevanja tržišta, uspostavljanja dobrih odnosa sa klijentima i suradnicima, te kontinuiranog učenja i usavršavanja”, kaže Milić i dodaje da je u njezinoj branši edukacija izuzetno bitna jer se trendovi gotovo pa svakodnevno mijenjaju, kao i zakoni.
Ono što se još mijena u svijetu poduzetništva je i fiskalizacija 2.0 odnosno ozbiljna nadogradnja sustava koja će u 2026. godini promijeniti način poslovanja te, između ostalog, uvesti obavezno uvođenje obveznog izdavanja fiskaliziranih eRačuna, integriranu e-arhivu te napredno online knjigovodstvo unutar sustava PDV-a, a velika pomoć poduzetnicima svakako će biti odabir pravog informacijskog posrednika poput Sveračuna, koji će olakšati tranziciju.

Fiskalizacija 2.0 kao nova obaveza
“Biti poduzetnik zaista nije lako jer imati vlastiti posao nosi određenu ‘težinu’ i odgovornost”, kaže Milić i dodaje da je kao vlasnica tvrtke po zakonu obavezna imati knjigovodstveni servis, iskoristivši priliku da se zahvali svojim knjigovotkinjama koje su uz nju, kako kaže, tijekom svih devet godina i brojnih uspona i padova.
“Što se naručivanja klijenata tiče, dostupni smo gotovo 0-24, ali posao je izazovan jer sam frizer osam sati, a sve ostalo se svodi na odgovaranje na poruke, pozive i ono što ne stižemo tijekom dana.
Organizacija mi je izuzetno bitna, kako u poslovanju, tako i u radu sa klijentima jer svaki od njih ima svoj termin i moju maksimalnu posvećenost”, kaže Milić.
Upravo iz tog razloga, preporučuje odabir knjigovodstvenog servisa kao nečeg najbitnijeg u poslovanju.
“Knjigovodstvo mi vodi sve što se tiče knjiženja, izdavanja i plaćanja računa te arhiviranja istih, i toliko sam zahvalna na tome”, pojašnjava Milić i dodaje da su eRačuni svima nešto novo.
“Sa 1.1.2026., svi smo obavezni imati ugovorenu fiskalizaciju 2.0, čemu se moje poslovanje već priključilo kroz informacijskog posrednika.
Nadam se da nam novosti neće zadavati previše muka, ali vidjet ćemo”, komentira kroz smijeh.

Bez papirologije
Objašnjava da je veseli što će njezino poslovanje biti potpuno digitalizirano i dostupno na jednom mjestu.
“Samo će me ‘klik’ dijeliti od toga da u toj modernoj arhivi pronađem ono što mi taj trenutak bude potrebno: bez hrpe papira, papirologije, registratora, ugovora, dopisa, pečatiranja, računa…”, nabraja Milić i dodaje da su eRačuni jedna sasvim nova priča.
“Ostalim kolegama i poduzetnicima preporučam da čim prije odaberu informacijskog posrednika te se pomalo počnu uhodavati u eRačune. Novo ne znači nužno loše i od toga ne moramo ‘bježati’, a mislim da je hrpama s papirima koji nam svima zadaju glavobolje, došao kraj”, dodaje.
Ako razmišlja o budućnosti, kaže da svoje poslovanje vidi potpuno digitalizirano, bez papira i bez stresa, sa puno više vremena za posvećivanje klijentima.

Poduzetnički leksikonRačun – elektronički račun, digitalna verzija klasičnog papirnatog računa. Sadrži sve potrebne elemente kao i papirnati račun (podatci o prodavatelju i kupcu, stavke, iznosi, PDV, rok plaćanja itd.) te se izdaje i prima u strukturiranom elektroničkom obliku koji omogućuje njegovu automatsku elektroničku obradu. Fiskalizacija 2.0 – zakonski propisan postupak kojim se svaki izdani račun automatski prijavljuje Poreznoj upravi u stvarnom vremenu u cilju osiguranja potpune transparentnosti poslovanja. Od 1. siječnja 2026. uvodi se obvezno izdavanje fiskaliziranih eRačuna uz integriranu e-arhivu te napredno online knjigovodstvo unutar sustava PDV-a. Od 1. rujna do 31. prosinca 2025. morate odabrati svog informacijskog posrednika i prijaviti ga Poreznoj upravi kao posrednika kojeg ste odabrali za suradnju. Sveračun – servis Hrvatske pošte za razmjenu elektroničkih dokumenata i njihovo arhiviranje usklađen sa svim zakonskim odredbama kojima se propisuje razmjena eRačuna. Namijenjen svim poreznim obveznicima upisanim u registar obveznika PDV-a, obveznicima poreza na dohodak od samostalne djelatnosti i obveznicima poreza na dobit koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te javnim poduzećima koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. |
*Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Hrvatska pošta.

