Spatium nekretnine

Vedran Prica: Rijeka ima puno "džepova" koji bi trebali ući u urbanu zonu

Edi Prodan

U razgovoru "jedan na jedan" Vedran Prica i Edi Prodan / Foto Dean Miculinić

U razgovoru "jedan na jedan" Vedran Prica i Edi Prodan / Foto Dean Miculinić

Primjerice, Vodovodna ulica i Ulica Milutina Barača te područje Delte i Mlake zanimljiva su za stambena naselja, kaže Vedran Prica, vlasnik i direktor agencije Spatium nekretnine



Gost prvog panela “jedan na jedan” bio je Vedran Prica, utemeljitelj i direktor agencija Spatium nekretnine. U fokusu razgovora bilo je nekoliko tema. Pitanja cijene četvornog metra, kako “običnih” stanova, tako i onih koji se stavljaju u funkciju iznajmljivanja, u pravilu turističkog, jedna su od omiljenijih u Hrvatskoj.


S druge strane, svako se širenje prostora urbane izgradnje u pravilu dočekuje s negativističkim predznakom kojem je opravdanje – strah od betonizacija. Od stručnih i upućenih osoba može se pak čuti suprotno mišljenje prema kojem je Hrvatska, pa čak i na svom obalnom prostoru – jako daleko od izgrađenosti, kamoli od preizgrađenosti.


Foto galerija: Konferencija Kvarner 2030. Foto: Dean Miculinić


Prica, vlasnik riječke agencije to se dominantno bavi trgovanjem nekretninama, ali zahvaljujući znanju i angažmanu njezinih zaposlenika itekako ima što reći, pa tako i iz vlastitih iskustava o urbanizmu.


Urbanistički planovi se u pravilu donose bez dovoljno konzultacija s tržištem. Smatrate li da bi gradovi trebali više surađivati s agencijama za nekretnine i investitorima, te što bi se time moglo postići?




– Apsolutno. Agencije poput naše svakodnevno su u kontaktu s kupcima i investitorima te imaju vrlo jasnu sliku o realnim potrebama tržišta.


Kada bi gradovi sustavno uključivali agencije u proces donošenja urbanističkih planova, mogli bi izbjeći situacije u kojima se grade projekti koji ne odgovaraju potražnji ili ostaju prazni. Suradnja bi donijela bolje planiranje, održiviji razvoj i kvalitetniji urbani prostor za građane.


Rijeka ima snažnu industrijsku i kulturnu prošlost, ali i puno zapuštenih prostora u samo centru. Koliko je urbana regeneracija nužna za njenu budućnost i što bi gradovi generalno trebali napraviti kako bi ponovno privukli život u svoja središta?


– Urbana regeneracija ključna je za budućnost grada. Nerealno je širiti se prema periferiji dok središta ostaju zapuštena. U Rijeci ima puno prostora za urbanu regeneraciju, odnosno jako puno »džepova« koji bi trebali ući u urbanu zonu.


Primjerice, Vodovodna ulica i Ulica Milutina Barača te područje Delte i Mlake zanimljiva su za stambena naselja. Idealna naselja za obiteljske kuće su na područjima: Bivio, Turanj, Gornja Drenova i Lukovići.


Gradovi bi trebali poticati prenamjenu starih prostora, stvarati uvjete za investicije i povezivati privatni sektor s javnim u cilju oživljavanja centra. Takvi projekti ne donose samo nove stanove, već i sadržaje koji privlače ljude, otvaraju radna mjesta i vraćaju život u gradske jezgre.


Rijeka može postati primjer modernog mediteranskog grada koji spaja tradiciju i suvremenost, ali to zahtijeva odlučnost i viziju.



Boji li se Rijeka investicija? Dojam je da je javnosti, onom njezinom glasnijem dijelu, dobro kako je, bez želje da se išta mijenja.


– Rijeka se ne boji investicija – naprotiv, spremna je za njih. Ali ne bilo kakvih. Grad treba pametne, promišljene i kvalitetno planirane projekte koji donose stvarnu vrijednost lokalnoj zajednici, podižu standard življenja i unapređuju urbani prostor. Mislim da je ključno upravo to: ulaganja koja imaju smisla i koja dugoročno doprinose gradu.


U vašoj ponudi nalazi se nekoliko investicijskih projekata koji čini se dobro kotiraju na tržištu, kao npr. Marčeljeva Draga i Volosko koje imamo priliku vidjeti i na panelu iza nas, a u najavi je i projekt Zagrad u samom centru Rijeke?


– Tako je. Sva tri projekta razvijamo u suradnji s investitorima od samih početaka – od kupnje zemljišta, preko projektiranja, pa sve do prodaje stanova. Investitori su nam dali veliko povjerenje jer smo dokazali da odlično poznajemo tržište, a poslušali su i naše preporuke u fazi planiranja, što je rezultiralo projektima potpuno prilagođenima stvarnoj potražnji.


U Marčeljevoj Dragi već je prodano 80 posto stanova. Iako je riječ o najskupljim kvadratima na riječkom tržištu, kupci prepoznaju vrhunsku kvalitetu gradnje i iznadprosječnu vrijednost koju ovaj projekt nudi.


Projekt Volosko jedan je od rijetkih koji se grade ispod Nove ceste – jedinstvena i izuzetno tražena lokacija. Riječ je o visoko kvalitetnoj gradnji s otvorenim pogledom na more iz svih stanova, uključujući i prizemlje.


Dva stana dodatno se ističu privatnim vanjskim bazenima. Iako je izgradnja tek na samom početku, već smo prodali prvi stan. Isti investitor koji stoji iza projekta u Marčeljevoj Dragi razvija i projekt Zagrad, što kupcima jamči jednaku razinu kvalitete.


Novogradnja u samom centru Rijeke iznimna je rijetkost, pa će stanovi i apartmani u projektu Zagrad zasigurno biti među najtraženijima na tržištu.


Koja bi bila vaša završna poruka? Kupovati, prodavati ili – čekati?


– Moja završna poruka je jasna: nemojte čekati. Ako razmišljate o kupnji – kupite odmah. Ako razmišljate o prodaji – prodajte odmah. Tržište nekretnina uvijek nagrađuje brze i informirane odluke, a odgađanje najčešće znači propuštene prilike kad je u pitanju tržište nekretnina.