U razgovoru "jedan na jedan" Vedran Prica i Edi Prodan / Foto Dean Miculinić
Primjerice, Vodovodna ulica i Ulica Milutina Barača te područje Delte i Mlake zanimljiva su za stambena naselja, kaže Vedran Prica, vlasnik i direktor agencije Spatium nekretnine
povezane vijesti
- Predstavljen premium magazin Pogled u 2026.: Povezivanje svega onoga što oblikuje društvo u kojem živimo
- Mišković na panelu Novog lista: “Nogometni turisti su veliki prihod, što bi tek bilo da imamo novu Kantridu”
- FOTO Panel o turizmu: Kvarner traži hrabre turističke projekte, održivi razvoj i bolju zaštitu prostora
Gost prvog panela “jedan na jedan” bio je Vedran Prica, utemeljitelj i direktor agencija Spatium nekretnine. U fokusu razgovora bilo je nekoliko tema. Pitanja cijene četvornog metra, kako “običnih” stanova, tako i onih koji se stavljaju u funkciju iznajmljivanja, u pravilu turističkog, jedna su od omiljenijih u Hrvatskoj.
S druge strane, svako se širenje prostora urbane izgradnje u pravilu dočekuje s negativističkim predznakom kojem je opravdanje – strah od betonizacija. Od stručnih i upućenih osoba može se pak čuti suprotno mišljenje prema kojem je Hrvatska, pa čak i na svom obalnom prostoru – jako daleko od izgrađenosti, kamoli od preizgrađenosti.
Prica, vlasnik riječke agencije to se dominantno bavi trgovanjem nekretninama, ali zahvaljujući znanju i angažmanu njezinih zaposlenika itekako ima što reći, pa tako i iz vlastitih iskustava o urbanizmu.
Urbanistički planovi se u pravilu donose bez dovoljno konzultacija s tržištem. Smatrate li da bi gradovi trebali više surađivati s agencijama za nekretnine i investitorima, te što bi se time moglo postići?
– Apsolutno. Agencije poput naše svakodnevno su u kontaktu s kupcima i investitorima te imaju vrlo jasnu sliku o realnim potrebama tržišta.
Kada bi gradovi sustavno uključivali agencije u proces donošenja urbanističkih planova, mogli bi izbjeći situacije u kojima se grade projekti koji ne odgovaraju potražnji ili ostaju prazni. Suradnja bi donijela bolje planiranje, održiviji razvoj i kvalitetniji urbani prostor za građane.
Rijeka ima snažnu industrijsku i kulturnu prošlost, ali i puno zapuštenih prostora u samo centru. Koliko je urbana regeneracija nužna za njenu budućnost i što bi gradovi generalno trebali napraviti kako bi ponovno privukli život u svoja središta?
– Urbana regeneracija ključna je za budućnost grada. Nerealno je širiti se prema periferiji dok središta ostaju zapuštena. U Rijeci ima puno prostora za urbanu regeneraciju, odnosno jako puno »džepova« koji bi trebali ući u urbanu zonu.
Primjerice, Vodovodna ulica i Ulica Milutina Barača te područje Delte i Mlake zanimljiva su za stambena naselja. Idealna naselja za obiteljske kuće su na područjima: Bivio, Turanj, Gornja Drenova i Lukovići.
Gradovi bi trebali poticati prenamjenu starih prostora, stvarati uvjete za investicije i povezivati privatni sektor s javnim u cilju oživljavanja centra. Takvi projekti ne donose samo nove stanove, već i sadržaje koji privlače ljude, otvaraju radna mjesta i vraćaju život u gradske jezgre.
Rijeka može postati primjer modernog mediteranskog grada koji spaja tradiciju i suvremenost, ali to zahtijeva odlučnost i viziju.
Boji li se Rijeka investicija? Dojam je da je javnosti, onom njezinom glasnijem dijelu, dobro kako je, bez želje da se išta mijenja.
– Rijeka se ne boji investicija – naprotiv, spremna je za njih. Ali ne bilo kakvih. Grad treba pametne, promišljene i kvalitetno planirane projekte koji donose stvarnu vrijednost lokalnoj zajednici, podižu standard življenja i unapređuju urbani prostor. Mislim da je ključno upravo to: ulaganja koja imaju smisla i koja dugoročno doprinose gradu.
U vašoj ponudi nalazi se nekoliko investicijskih projekata koji čini se dobro kotiraju na tržištu, kao npr. Marčeljeva Draga i Volosko koje imamo priliku vidjeti i na panelu iza nas, a u najavi je i projekt Zagrad u samom centru Rijeke?
– Tako je. Sva tri projekta razvijamo u suradnji s investitorima od samih početaka – od kupnje zemljišta, preko projektiranja, pa sve do prodaje stanova. Investitori su nam dali veliko povjerenje jer smo dokazali da odlično poznajemo tržište, a poslušali su i naše preporuke u fazi planiranja, što je rezultiralo projektima potpuno prilagođenima stvarnoj potražnji.
U Marčeljevoj Dragi već je prodano 80 posto stanova. Iako je riječ o najskupljim kvadratima na riječkom tržištu, kupci prepoznaju vrhunsku kvalitetu gradnje i iznadprosječnu vrijednost koju ovaj projekt nudi.
Projekt Volosko jedan je od rijetkih koji se grade ispod Nove ceste – jedinstvena i izuzetno tražena lokacija. Riječ je o visoko kvalitetnoj gradnji s otvorenim pogledom na more iz svih stanova, uključujući i prizemlje.
Dva stana dodatno se ističu privatnim vanjskim bazenima. Iako je izgradnja tek na samom početku, već smo prodali prvi stan. Isti investitor koji stoji iza projekta u Marčeljevoj Dragi razvija i projekt Zagrad, što kupcima jamči jednaku razinu kvalitete.
Novogradnja u samom centru Rijeke iznimna je rijetkost, pa će stanovi i apartmani u projektu Zagrad zasigurno biti među najtraženijima na tržištu.
Koja bi bila vaša završna poruka? Kupovati, prodavati ili – čekati?
– Moja završna poruka je jasna: nemojte čekati. Ako razmišljate o kupnji – kupite odmah. Ako razmišljate o prodaji – prodajte odmah. Tržište nekretnina uvijek nagrađuje brze i informirane odluke, a odgađanje najčešće znači propuštene prilike kad je u pitanju tržište nekretnina.
