Foto:Žiga Živulović jr./Bobo Photo: Ziga Zivulovic jr./F.A. BOBO
Kada netko iz hrvatskog dijela Istre putuje prema Italiji i brzom cestom želi prijeći manje od šest kilometara od Kopra do granice s Italijom, mora platiti slovensku vinjetu od 16 eura
povezane vijesti
Slovenska vlada donijela je odluku o ukidanju vinjeta na dionici ceste Škofije – Kopar, što je od velike koristi hrvatskim građanima, posebno Istranima koji žive s obje strane granice, piše HRT.
Ukidanje vinjeta na dijelu ceste do Kopra pomoći će i ostalim hrvatskim građanima koji se cestom koriste na putu do Italije i talijanskim vikend-turistima. No ukidanje je samo privremeno, a mnogi taj čin Vlade povezuju s idućom izbornom godinom u Sloveniji.
Kada netko iz hrvatskog dijela Istre putuje prema Italiji i brzom cestom želi prijeći manje od šest kilometara od Kopra do granice s Italijom podno Škofija, mora platiti slovensku vinjetu od 16 eura koja vrijedi tjedan dana. Nakon godina borbe, slovenska oporba i talijanska unija peticijom su se izborili za ukidanje vinjete na toj dionici. Stanovnici s obje strane granice ukidanje vinjete pozdravljaju.
“To je davno trebalo ukinuti, za tako kratak put platiti cijeli tjedan, toliko novca, mislim da je ovo u redu i daj Bože da bude za duže vremena ne za kratko”, ustvrdio je Đimi iz Buzeta.
Vinjeta se ukida 1. siječnja iduće godine, privremeno ali dugoročno, kaže slovenska zastupnica, gorljiva protivnica vinjete na toj dionici.
“Morate znati da smo to vezali na izgradnju brzog puta Kopar – Dragonja, do graničnog prijelaza, a to je projekt koji će se izgraditi ako je sve u redu, tek za 10 godina”, naglasila je Meira Hot, potpredsjednica slovenskog parlamenta (SD).
Izgradnja brze ceste od Kopra prema Dragonji najavljuje se gotovo dva desetljeća, uz ukidanje vinjeta upravo je to ono što bi ubrzalo turistički ali i ukupni gospodarski razvoj zemlje.
“Pa, ne treba ništa očekivati od njih, a kamoli neko trajno ukidanje, pogovovo ako je to u interesu političke Ljubljane, a na štetu njihovih susjeda, kazao je gradonačelnik Buzeta Damir Kajin za HRT, koji sumnja u skoru realizaciju projekta.