Hrvatski Leskovac-Karlovac

Ugovoreno 2,7 milijardi kuna za prva 44 kilometra nizinske pruge: ‘Sada krećemo ka Rijeci’

Marinko Glavan

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj

Natječaj za izvođača radova trebao bi biti raspisan u siječnju iduće godine, a svi radovi bi prema planu trebali biti gotovi do 22. prosinca 2023. godine, čime bi se brzina vlakova na ovoj dionici podigla na maksimalnih 160 kilometra na sat



KARLOVAC Predsjednik uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić, ministar prometa Oleg Butković i ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric potpisali su 2,7 milijardi kuna vrijedan ugovor za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na 44 kilometra dugoj dionici željezničke pruge između Hrvatskog Leskovca i Karlovca.


Natječaj za izvođača radova trebao bi biti raspisan u siječnju iduće godine, a svi radovi bi prema planu trebali biti gotovi do 22. prosinca 2023. godine, čime bi se brzina vlakova na ovoj dionici podigla na maksimalnih 160 kilometra na sat.


Potpisu ugovora prisustvovao je i premijer Andrej Plenković koji je tom prilikom istaknuo kako ovim činom počinje izgradnja nizinske pruge od Zagreba prema Rijeci. Naglasio je važnost članstva Hrvatske u Europskoj uniji, s obzirom da je i ovaj projekt s 85 posto bespovratnih sredstava sufinanciran iz operativnog programa konkurentnost i kohezija.




– Hrvatska je izgradila cestovnu infrastrukturu, zračne i morske luke, sada je na redu željeznica, u koju ćemo u idućih 10-tak godina uložiti više od 3 milijarde eura, što bi bilo teško ostvarivo bez članstva u EU i sufinanciranja iz Europskih fondova, rekao je premijer.


Ministar Oleg Butković je kazao kako je izgradnja pruge između Hrvatskog Leskovca i Karlovca jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, kojim se pokreće gradnja nizinske pruge prema Rijeci.


– Do sad su aktivnosti na gradnji dvokolosiječne pruge između Rijeke i mađarske granice uglavnom bile na dionicama sjeverno od Zagreba, a sada krećemo ka Rijeci, rekao je Butković.


Ivan Kršić, predsjednik uprave HŽ infrastrukture, rekao je kako početkom iduće godine očekuje raspisivanje natječaja za izradu studijske i projektne dokumentacije za dvije dionice nizinske pruge između Karlovca i Škrljeva, dok je na posljednjoj, četvrtoj dionici između Škrljeva i Jurdana već ishodovana lokacijska dozvola.


Sva projektna dokumentacija trebala bi biti gotova sredinom 2020. godine, nakon čega će Hrvatska i taj projekt prijaviti za sufinanciranje iz EU fondova.