Kongres luksuznog turizma

U trendovima gostiju visoke platežne moći je i Hrvatska. Bogati Amerikanci vole Dubrovnik, Split i Hvar

Alenka Juričić Bukarica

Bogati Amerikanci Dubrovnik su prepoznali kao važnu destinaciju / Foto GRGO JELAVIĆ/PIXSELL

Bogati Amerikanci Dubrovnik su prepoznali kao važnu destinaciju / Foto GRGO JELAVIĆ/PIXSELL

Na Virtuoso travel weeku u Las Vegasu dojmovi na spomen Hrvatske iznimno su pozitivni, utisci agenata i njihovih klijenata su izvrsni i može se očekivati daljnji rast i u broju dolazaka i u prosječnim danima boravka u Hrvatskoj



 


 


RIJEKA – Prema nedavnim istraživanjima, Virtuoso klijenti će ove godine u prosjeku potrošiti 26.257 američkih dolara na putovanja, što znači da potrošnja raste u odnosu na 20.645 američkih dolara prije pandemije COVID-19. Jedan je to od podataka predstavljen na ovogodišnjem Virtuoso Travel Weeku (VTW), najznačajnijem događaju u industriji turizma i putovanja na sjevernoameričkom kontinentu, koji u Las Vegasu okuplja globalnu industriju lukuznih putovanja.




Virtuoso je jedna od vodećih međunarodnih mreža putničkih agencija specijaliziranih za luksuzna putovanja i iskustva, koja broji više od 20.000 agenata i savjetnika za luksuzna putovanja. Na VTW-u je Hrvatsku predstavljalo Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u SAD-u, uz koje su na kongresu sudjelovali i predstavnici TZ-a grada Dubrovnika. HTZ je od 2015. godine Virtuoso Preferred Partner, a hrvatske članice Virtuosa su i TZ Grada Zagreba, TZ Istre, dvije hrvatske agencije te sedam hotela. Među njima su i kvarnerski Ikador te Alhambra, a tu su potom i dalmatinska Villa Dubrovnik, Villa Korta Katarina & Winery, Maslina Resort te rovinjski Monte Mulini i Grand Park Hotel.


Širenje članstva


– Naša zemlja ima još dodatnih 11 članova, odnosno sedam hotela, dvije agencije te dvije turističke zajednice – Istre i grada Zagreba. Prisutan je i interes drugih subjekata za uključenjem u Virtuoso, pa očekujemo da će se ponuda Hrvatske proširiti i na druge ponuđače najviše kategorije kvalitete. To je vrlo važno jer mnogi Virtuoso agenti preferiraju raditi s drugim Virtuoso članovima pa bi uključenje drugih hrvatskih hotela i agencija značilo bolju vidljivost i snažniju ponudu ne samo na tržištu SAD-a, već i globalno. Naime, Virtuoso agenti djeluju po cijelom svijetu, a posebno su snažni i u Latinskoj Americi za čije turiste je Hrvatska destinacija u trendu, rekla je Leila Krešić-Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku.


Što se, dakle, trendova u luksuznom turizmu tiče, u Virtuosu kažu kako se buking snažno oporavio pa su putovanja Amerikanaca u inzomstvo porasla 22 posto u odnosu na 2019., Australija za 113 posto, dok Kanada, s 80 posto, još uvijek pokušava sustići korak. Globalno, brojke su bolje nego 2019.


A čini se da će 2023. biti »rekordno dobra«, barem prema riječima Davida Kolnera, višeg potpredsjednika za strategiju u Virtuosu. Globalno gledano, ne očekuje se da će se industrija putovanja u potpunosti oporaviti do 2024., ali luksuzna putovanja na ključnim tržištima nastavljaju napredovati s velikim brojkama. Što se tiče ove sezone, zanimljivo je kako je 87 posto ispitanika izjavilo kako im prilikom odabira putovanja bitnu ulogu čini paritet dolara i eura, a 35 posto Virtuosovih klijenata reklo je da su komplikacije u zračnom prometu uzrokovale otkazivanje ili odgodu planova. Isto tako, istraživanje ove asocijacije pokazalo je da 20 posto milijunaških kućanstava u SAD-u pripada milenijalcima, pa su oni koji imaju sredstava za putovanje spremni i potrošiti. Najpopularniji oblik putovanja Virtuoso klijenata je putovanje sa supružnikom ili partnerom, a slijede putovanja s prijateljima i obiteljska putovanja s djecom mlađom od 18 godina.


Aviolinije bitne i izvan glavne sezone

 


Hrvatska je, točnije Dubrovnik i u godinama pandemije imao izravnu avioliniju za američko tržište, što pokazuje koliko je bitna takva povezanost za dolaske američkih gostiju.


– Izravna povezanost je iznimno bitna, posebice stoga što omogućava jednostavnije uključenje u pakete turoperatora, što znači i kvalitetniju i širu distribuciju na tržištu. Posebno je to važno za razvijena i jaka emitivna tržišta kao što je američko jer gotovo sve relevantne turističke destinacije nude direktne letove iz Amerike pa je direktan let pitanje konkurentnosti destinacije. Naravno, sve to utječe i na formiranje utisaka u široj javnosti koja onda percipira destinaciju kao lako dostupnom, kazala je Leila Krešić-Jurić, ali i dodala kako pravu povezanost donose cjelogodišnje aviolinije jer se na taj način potiče ukupno ekonomsko povezivanje dviju država i destinacija, što potom donosi višestruke efekte i za turizam i za gospodarstvo u cjelini.

Popularne destinacije


Virtuoso je otkrio i gdje su njihovi putnici najviše putovali. Najpopularnije destinacije su SAD, Italija, Francuska, Kanada, Grčka, Velika Britanija, Španjolska, Meksiko, Irska i Švicarska kao deseta na top listi najtraženijih. A ove je godine nagrada za najboljeg hotelijera odnosno hotelijerku otišla u Italiju, u ruke Valentine de Santis, vlasnice Grand hotela Tremezzo na jezeru Como.


Govoreći o povratnim informacijama s VTW-a, Krešić-Jurić kazala je da su dojmovi na spomen Hrvatske iznimno pozitivni, utisci agenata i njihovih klijenata izvrsni te kako se može očekivati daljnji rast i u broju dolazaka i u prosječnim danima boravka u Hrvatskoj. S tim da su asocijacija na Hrvatsku prvenstveno Dubrovnik te Split i Hvar, no sve više se traži i Istra kao nova destinacija.


– Od početka godine u Hrvatskoj je s tržišta SAD-a ostvareno više od 350.000 dolazaka i više od 1,1 milijun noćenja, što je u odnosu na lani rast u dolascima od 112 posto i 84 posto u noćenjima, a u odnosu na 2019. predstavlja oko 90 posto rezultata u noćenjima. S pravom se idućih godina može očekivati daljnji rast turističkog prometa s ovog tržišta, posebice gostiju više platežne moći jer je Hrvatska upravo najbolje prepoznata kod gostiju koji često putuju i dobro poznaju Europu kao destinaciju te koji cijene autohtonu ponudu naše zemlje. Amerikanci su izvrsni gosti, često putuju u pred i posezoni, manje ih zanima koncept »sunca i mora«, a među glavnim motivima dolaska u Hrvatsku su prirodna i kulturna baština te atrakcije. Hrvatska je za takve goste »nova« destinacija jer je drukčija od ostalih europskih destinacija, a opet nudi mnoštvo atrakcija europskog nasljeđa, kaže direktorica Predstavništva HTZ-a u SAD-u Leila Krešić-Jurić.


Potencijal Istre


– Istru agenti jako dobro poznaju kao izvrsnu gourmet destinaciju i sigurno je da će i ova regija u budućnosti bilježiti sve bolje trendove s američkog tržišta. Kvarner je brzo rastuća destinacija koja bilježi visok rast dolazaka američkih gostiju, preko 160 posto u dosadašnjem dijelu godine u odnosu na lani. Važan alat u promociji sjevernojadranskih destinacija je blizina zračne luke Venecija, što razni paketi često i nude. Općenito je za daleka tržišta važno povezivanje destinacija, pa paketi agencija i turoperatora često povezuju i tri države odnosno destinacije, ukazala je Krešić-Jurić.


Na pitanje što ustvari takvi gosti traže od ponude, pojasnila je da američki gosti cijene kvalitetnu enogastronomsku ponudu, uvijek se iznenade izvrsnim lokalnim sortama vina, oduševljeni su prirodnim ljepotama, nacionalnim parkovima, kao i aktivnostima na otvorenom, posebice danas kada je zdravlje u fokusu potrošača.


– Za takve goste luksuz nije »blještavilo Vegasa« koje Hrvatska u konačnici niti ne nudi, već je luksuz ono posebno iskustvo koje im Hrvatska otvara na svakom koraku i u svakoj destinaciji, zaključila je direktorica američkog Predstavništva HTZ-a.