Turizam

U kolovozu dvostruko više Talijana nego lani: “Opet smo turistički pobjednici Mediterana”

Alenka Juričić Bukarica

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Njemačko tržište je s oko 1,1 milijun noćenja daleko iznad svih ostalih emitivnih tržišta, no zanimljivo je kako je na drugo mjesto prošlog mjeseca izbilo poljsko tržište koje je ove godine, ali i lani, pokazalo snažan rast



RIJEKA – U Hrvatskoj je u kolovozu ostvareno 4,3 milijuna dolazaka i 30,7 milijuna noćenja, odnosno 59 posto više dolazaka i 46 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine, objavili su u Ministarstvu turizma i sporta (MINTS), navodeći kako je izvrstan kolovoz donio oko 26,7 milijuna stranih noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 4 milijuna noćenja. Kolovoška špica tako je donijela 86 posto dolazaka i čak 93 posto noćenja ostvarenih u kolovozu rekordne 2019. godine. Podaci za kolovoz potvrdili su da je ovogodišnja špica sezone doista iznad svih očekivanja, bez obzira što su konkureti bili u crvenom ili opustošeni požarima.


Prošlog je mjeseca najveći rast u odnosu na proteklu godinu ostvaren u kampovima koji su imali čak 93 posto više noćenja, ali je značajno porastao i promet u hotelskom smještaju koji se ove godine oporavio te dosegnuo rast od 86 posto u odnosu na lani. U odnosu na kolovoz 2019. godine, najbolji rezultati ostvareni su u kampovima i čarteru, pri čemu su kampovi čak 2 posto bolji nego rekordne 2019. godine.


Odlični rezultati


– Dobra priprema sezone i kvalitetno odrađen posao turističkog sektora doista je još jednom Hrvatsku svrstao na samo čelo turističkih destinacija na Mediteranu. Rezultatima u prvih osam mjeseci možemo biti zadovoljni i ovim putem zahvaljujem svima na trudu, radu, prilagodljivosti i odgovornosti. Turistička godina se nastavlja, a o tome najbolje svjedoči činjenica da u ovom trenutku u Hrvatskoj boravi još oko 680.000 turista, što je na razini broja turista koje smo imali u ovo vrijeme 2019. godine. To je odlična najava za rujan u kojem želimo nastaviti u istom ritmu kako bismo dodatno potaknuli gospodarski razvoj i osigurali turizmu još bolju startnu poziciju tijekom sljedeće godine, rekla je o turističkim rezultatima Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, navodeći i kako posebno veseli činjenica što se ostvaruju i odlični financijski rezultati. Naime, vrijednost fiskaliziranih računa u turističkim djelatnostima tijekom prethodnog mjeseca bila je za 21 posto veća nego u kolovozu 2019., dok je na razini godine njihova vrijednost iznosila gotovo 18 milijardi kuna, što je oko 84 posto vrijednosti iz prvih osam mjeseci 2019. godine.




– Vjerujem da će to biti svima poticaj da nastavimo stavljati naglasak na kvalitetu za kojom postoji značajna potražnja te održivo poslovanje koje je temelj razvoja turizma, istaknula je Brnjac.
U kolovozu je najviše turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (8,6 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj (5,8 milijuna) i Primorsko-goranskoj županiji (5,7 milijuna), a destinacije koje su privukle najviše posjetitelja su Dubrovnik s oko 164.000 dolazaka, potom Split, Rovinj, Medulin i Poreč. Daleko najveći broj gostiju prošlog je mjeseca, pak, stigao iz Njemačke, i to čak 1,1 milijun. Na drugo mjesto izbilo je tržište Poljske s kojeg je stiglo oko 340.000 turista, dok su na trećem i četvrtom mjestu Austrija i Češka, s oko 317.000 i 250.000 turista. Slijede gosti iz Slovenije s oko 240.000 dolazaka, kao i talijansko tržište koje se u kolovozu probudilo te je u našu zemlju stiglo oko 205.000 Talijana. Pri tome je u odnosu na lani tijekom kolovoza zabilježen rast njemačkih dolazaka od čak 83 posto, čak 182 posto više je bilo austrijskih dolazaka, a talijanskih 100 posto više nego lani.


Promotivne aktivnosti


– Iza nas je glavni dio ljetne sezone u kojem je cjelokupni hrvatski turistički sektor odradio izvrstan posao. Pred nama su tjedni u kojima, prema najavama naših najvažnijih partnera i turoperatora, možemo očekivati vrlo dobar turistički promet. Za posezonu smo pripremili nekoliko promotivnih aktivnosti kako bismo našoj zemlji osigurali daljnju vidljivost na turističkom tržištu kao kvalitetne, raznolike i prije svega sigurne destinacije u kojoj se poštuju propisane epidemiološke mjere, rekao je, pak, Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), nadodavši da će dio aktivnosti poput projekata »Doživi domaće« i »Istraži ruralnu Hrvatsku« biti usmjereni prema Hrvatskoj kako bi čim veći broj domaćih gostiju motivirali na putovanje i istraživanje naše zemlje.


Inače, kumulativno je u prvih osam mjeseci ove godine u Hrvatskoj ostvareno 10,7 milijuna dolazaka i 67,9 milijuna noćenja, odnosno 56 posto više dolazaka i 43 posto više noćenja nego u prvih osam mjeseci prošle godine. Najviše noćenja u Hrvatskoj ostvarili su gosti iz Njemačke, a zatim domaći turisti, gosti iz Slovenije, Poljske i Austrije. Od početka godine najveći turistički promet je imala Istra, dok je kumulativno Primorsko-goranska županija na drugom mjestu s oko 12,6 milijuna noćenja, a za vratom joj puše Splitsko-dalmatinska s oko 12,4 milijuna noćenja. Do sada su najveći promet po destinacijama, pak, imali Rovinj, Vir i Poreč.


Ostojić: Ponovo turistički pobjednici Mediterana

– I dalje bilježimo velik interes turista za dolazak u Hrvatsku sa svih naših ključnih emitivnih tržišta i prema svemu sudeći, imat ćemo kvalitetnu i dugu posezonu, što će dodatno poboljšati ukupan turistički rezultat ove godine. Hrvatska je druge godine zaredom turistička pobjednica na Mediteranu, i to pokazuje veliku snagu našeg turizma koji je pokazao da ima odgovornosti, znanja i kapaciteta napraviti izvrstan rezultat u izvanrednim uvjetima. Turizam se pokazao kao gospodarska grana koja može stabilizirati hrvatsko gospodarstvo i ubrzati oporavak gospodarstva iz krize, komentirao je Veljko Ostojić, direktor HUT-a ovogodišnje izvrsne rezultate.