Ograđeno mjesto pada

Traje velika istraga uzroka pada MIG-a kod Voćina. Selak: ‘Rep aviona u kojem je crna kutija je ostao čitav’

Portal Novilist.hr

Foto DVD Voćin / Goran Stanzl PIXSELL

Foto DVD Voćin / Goran Stanzl PIXSELL

On je istaknuo da se avioni ne ruše zbog starosti, već zato što su u tom trenutku bili tehnički neispravni ili je došlo do greške pilota



Jučer se kod Voćina nedaleko od Slatine tijekom trenažnog leta srušio vojni avion MiG-21. Oba pilota pronađena su živa, a uzrok nesreće se još utvrđuje.


Mjesto pada zrakoplova ogradila je vojna policija i nemoguće joj je prići.


MORH je izdao novo priopćenje.




“Istraga pada aviona Hrvatskog ratnog zrakoplovstva MIG-21 dvosjeda, koji se srušio tijekom planske obučne aktivnosti u utorak 6. prosinca 2022. godine kod Slatine u Virovitičko-podravskoj županiji je u tijeku. Na terenu je nadležno Državno odvjetništvo, pripadnici Vojne policije, Povjerenstvo za istraživanje zrakoplovnih nesreća i policijski službenici MUP-a”. priopćio je MORH.



Umirovljeni pilot HRZ-a Ivan Selak kazao je u HTV-ovom Studiju 4 da će biti lako utvrditi uzrok pada zrakoplova jer je ostao čitav njegov rep gdje se nalazi “crna kutija”. On je istaknuo da se avioni ne ruše zbog starosti, već zato što su u tom trenutku bili tehnički neispravni ili je došlo do greške pilota. Potvrdio je da i on raspolaže s informacijom da je bilo tehničkih problema na motoru zrakoplova.


Izjavio je da su piloti donijeli pravilnu odluku kada su utvrdili da se ne može nastaviti let zrakoplovom pa su ga napustili katapultiranjem.


“Smatram da će istraga u budućnosti otkriti što je uzrok tih problema. Mislim da će biti relativno lako utvrditi uzroke zato jer je ostao čitav rep zrakoplova, a u njemu se nalazi “crna kutija” koja registrira sve parametre leta i rada motora. Osim toga imamo i žive pilote kao svjedoke. Mislim da neće biti problem utvrditi uzroke nastanka tehničkih problema na avionu”, dodao je Selak.


On kaže da su piloti imali dovoljno vremena za katapultiranje.


“Koliko sam čuo, u jednom trenutku javili su da imaju problema s avionom, a onda su poslije javili da napuštaju avion katapultiranjem. Dakle imali su vremena da se pripreme za katapultiranje. Katapultiranje je jedna jednostavna operacija koja ne smije biti komplicirana, jer je čovjek u tim stresnim trenucima sklon greškama”, dodao je Selak.