Elektronska naplata

Talijanski Telepass želi sa svojim ENC uređajima ući i na hrvatske autoceste. Što bi to značilo za vozače?

Hina

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Hrvatski vlasnik Telepassova uređaja mogao bi i plaćati cestarinu u svim drugim državama EU u kojima ta tvrtka ima ugovor o pružanju usluge Europske elektronske naplate cestarine



Talijanska tvrtke Telepass, koja u Italiji pruža usluge Europske elektonske naplate cestarine (EENC), želi sa svojim ENC uređajima naplaćivati cestarinu na hrvatskim autocestama, saznaje Jutarnji list.


U tijeku su razgovori HAC-a i Telepassa oko uvjeta ulaska na hrvatsko tržište, donosi dnevnik u broju od nedjelje.


Ako bi Telepass ušao na hrvatsko tržište, korisnici njegova ENC uređaja ili nekog drugog Telepassova kompatibilnog uređaja u Hrvatskoj bi mogli ući na autocestu bez kupovanja ENC uređaja od HAC-a ili Bina Istre.




Hrvatski vlasnik Telepassova uređaja mogao bi i plaćati cestarinu u svim drugim državama EU u kojima ta tvrtka ima ugovor o pružanju usluge Europske elektronske naplate cestarine. Da bi se pak s HAC-ovim ENC uređajem mogla plaćati cestarina u Italiji, HAC bi morao sklopiti ugovor s tamošnjim upraviteljima autocesta.


Europska komisija još je prije nekoliko godina usvojila Direktivu o jedinstvenom sustavu elektronske naplate cestarine na cijelom području EU, no on se u praksi pokazao neprovedivim. Stoga je nedavno donesena nova Direktiva o interoperabilnosti elektroničkih sustava za naplatu cestarine i olakšavanju prekogranične razmjene podataka o neplaćanju cestarine na području Unije koja znatno pojednostavljuje EENC.


Prema toj Uredbi, jedan pružatelj usluge EENC-a trebao bi korisniku omogućiti plaćanje cestarine putem jednog uređaja u najmanje četiri članice Unije. Ovu direktivu Hrvatska će implementirati u svoj novi Zakon o cestama koji je u javnoj raspravi te će se njima olakšati ulazak stranih pružatelja usluge naplate EENC-a.


Prema informacijama Jutarnjeg lista, Telepass ne želi čekati uvođenje novog sustava elektronske naplate cestarine u Hrvatskoj već na ovo tržište želi ući što prije, što je i razumljivo s obzirom na velik broj talijanskih državljana koji dolaze na jadransku obalu te uzeti dio financijskog kolača od naplaćene cestarine u Hrvatskoj.


Prema novom zakonu, HAC bi Telepassu plaćao naknadu za pružanje usluge EENC-a, a tek će se odrediti koliko će ona iznositi, donosi Jutarnji list.