Izniman projekt

FOTO Spojen drugi vijadukt preko Limske drage, jedan od najzahtjevnijih dijelova Istarskog ipsilona

Sandra Zrinić Terlević

Varenjem 54. elementa konačno je u cijelosti spojen vijadukt Limska Draga / M. MIJOŠEK

Varenjem 54. elementa konačno je u cijelosti spojen vijadukt Limska Draga / M. MIJOŠEK

Vijadukt Limska draga dug je nešto više od pola kilometra, a proteže se na četiri stupa, od kojih je najviši visok 125 metara



Na zapadnom kraku Istarskog ipsilona je, na prigodnoj svečanosti, uspješno spojen i posljednji element drugog vijadukta Limska draga koji se nalazi na zapadnom kraku Istarskog ipsilona, čime je dovršen jedan od ključnih konstruktivnih zahvata i zaokružena jedna od tehnički najzahtjevnijih faza realizacije ovog strateški važnog infrastrukturnog projekta.


Vijadukt Limska draga dug je nešto više od pola kilometra, a proteže se na četiri stupa, od kojih je najviši visok 125 metara iznad terena, dok raspon između dva središnja stupa iznosi 160 metara, što ovaj objekt svrstava među najsloženije građevine na trasi Istarskog ipsilona.


Radovi na visini od 125 metara


Događaju je nazočio generalni direktor Bina Istre Dario Silić, tehnički direktor Christijan Santaleza i voditelj projekta ispred firme Bouygues Luka Dujmović.




– Dakle, spojili smo zadnji element od ukupno njih 54 na vijaduktu Limska draga, koji zajedno s Matulji-Učkom i vijaduktom Mirna čini investiciju od 200 milijuna eura.



Večeras je ovo za nas veliki događaj jer govorimo o vijaduktu koji je jako specifičan, raspon između stupova ide i do 160 metara, najviši stup ima 120 metara, a na gradilištu je bilo angažirano i više od 150 radnika, uglavnom hrvatske kompanije i hrvatski djelatnici.


Važno je reći i da tijekom gradnje nije bilo incidentnih situacija i problema. Ovaj će projekt omogućiti da poboljšamo protočnost, pogotovo ljeti, kada imamo velike pikove i do 50 tisuća vozila, rekao je Dario Silić i spomenuo važnost ove prometnice i u spajanju Istre s ostatkom Hrvatske, ali i Europom.


Dakle, vijadukt Limska draga ukupne je duljine 552 metra, a sastoji se od pet raspona duljina 80, 100, 160, 100 i 80 metara. Najveći raspon od 160 metara između dva središnja stupa, kao i činjenica da se konstrukcija oslanja na četiri stupa, svrstavaju ovaj objekt među najsloženije građevine na cijeloj trasi Istarskog ipsilona.


Najviši stup doseže visinu od čak 125 metara iznad terena, dok se visine ostalih stupova kreću u rasponu od 45 do 110 metara. Izgradnja se odvijala tehnologijom slobodne konzolne gradnje, koja se primjenjuje kod posebno zahtjevnih objekata velikih raspona i značajnih visina pri tome osiguravajući minimalan utjecaj na okoliš te sigurniju i bržu izvedbu radova.



Novi vijadukt projektiran je da svojim oblikom i odabirom nosive konstrukcije u najvećoj mogućoj mjeri prati postojeći most, čime se postigla vizualna usklađenost s okolišem i kontinuitet prostora.



Do prosinca ove godine dovršena je tako cjelokupna armiranobetonska konstrukcija vijadukta. Trenutačno se izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti čeličnih segmenata.


Radovi i na mostu Mirna


Paralelno s radovima na vijaduktu Limska draga, intenzivno se nastavljaju i radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka, koji su sastavni dio završne faze projekta Istarskog ipsilona. Kao i dosad, ističu iz Bina Istre, ulažu se maksimalni napori kako bi se održao iznimno zahtjevan tempo gradnje, poštivali zadani rokovi te istodobno osigurala sigurnost i protočnost prometa za sve korisnike Ipsilona.



– Sretni smo što sve ide u roku, što su podizvođači hrvatske tvrke, a tu je prvenstveno »Đuro Đaković« iz Slavonskog Broda koji je jedan od naših najboljih kooperanata, čijom smo kvalitetom radova izuzetno zadovoljni i stručnošću, što i danas dokazuju, rekao je Luka Dujmović i najavio da bi ova dionica do ljeta mogla biti puštena u promet, dok će vijadukt na Mirni biti pušten u promet na jesen iduće godine.



Dovršetkom svih radova dodatno će se unaprijediti sigurnost, protočnost i kvaliteta prometne povezanosti zapadne Istre te u potpunosti zaključiti jedna od najzahtjevnijih graditeljskih etapa projekta Istarski ipsilon, ističu iz Bina Istre.


Ukupna vrijednost investicije koja obuhvaća dionicu Tunel Učka – Matulji, kao i drugi most Mirna i vijadukt Limska draga, iznosi nešto više od 200 milijuna eura.


Za blagdane bolja protočnost

Tehnički direktor Bina Istre Christijan Santaleza nije krio zadovoljstvo.


– Nalazimo se pred samim krajem godine i iznimno smo zadovoljni napretkom radova na svim našim gradilištima. Posebno je zahtjevna dionica na kvarnerskoj strani tunela Učka, s obzirom na to da se radovi izvode uz neprekidno odvijanje prometa, u složenim terenskim uvjetima i uz vrlo kratke rokove. Od početka građenja samo je na toj dionici izvedeno više od 700 miniranja, istaknuo je Santaleza.


Dodao je da tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana planiraju djelomično rasteretiti radnike da bi blagdane mogli provesti sa svojim obiteljima, a onda opet startati od Sveta tri kralja.