Nabavka vojnih zrakoplova

Selak ima tri favorita među ponuđenim avionima: Što vi mislite, koju bi ponudu Hrvatska trebala prihvatiti?

P. N.

Foto Boris Scitar PIXSELL

Foto Boris Scitar PIXSELL



‘O svim tim avionima mogu reći sve najbolje’, kazao je umirovljeni vojni pilot Ivan Selak za RTL, komentirajući opcije oko nabavke vojnih aviona, u koje Hrvatska ide unatoč koronakrizi.


Na “stolu” su četiri opcije, od kojih su tri iste kao i na neslavno propalom, preklanjskom natječaju – Amerikanci nude nove F-16-ice, Šveđani nove Gripene, a Izrael ponovno iste F-16 Barake, ovog puta s američkim blagoslovom. Tu su i polovni francuski Rafali.


“Ja od te četiri ponude imam favorita, favoriti su mi tri ponude, francuski, američki avion i Gripen. O četvrtoj ponudi nisam promijenio mišljenje”, kazao je Selak.




I dalje je protiv rabljenih izraleskih Baraka.


“Barak je avion kojeg su Izraelci nabavili za sebe, svoju taktiku ratovanja, s kraja 80-ih godina. Koristili su ga Izraelci i to mu je najveća mana. Iskoristili su taj avion do kraja. Taj avion Izraelci mogu koristiti i dalje. Kao ciljni avion”, kaže Selak.


Na tezu da bi možda švedski Gripeni bili najadekvatniji za malu zemlju poput Hrvatske jer, za razliku od F-16, mogu sletjeti i na cestu, te za njih već postoji sva infrastruktura, dok bismo za F-16 morali puno ulagati, Selak je rekao;


“To što može na cestu je malo propaganda. O svim tim avionima mogu reći sve najbolje. Oni su za nas nedostižni san. Ima svoje mane i prednosti. Švedska ga je radila za sebe, ali to je poprilično dobar avion. Za našu malu zemlju, sve ok. Njegova najveća mana je broj proizvedenih aviona. Teško je biti konkurentan kada napraviš 200 i nešto aviona”, kazao je, a potom prokomentirao i situaciju s francuskom ponudom.


“Ja sam iznenađen na tu ponudu. Francuski Rafal je izuzetno moćan avion, snažan. Njegova oprema je SF. Neke stvari su mi neobjašnjive. Može smanjiti tokom leta svoju vidljivost. Može zavarati protivnički radar. Avion fantastičan. Mana – relativno skup, dva motora”, kazao je Selak, dodajući da je sadašnjim MIG-ovima kranji rok upotrebe 2023. godina.


“Ministar Banožić je rekao da MIG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle, MIG-ovi mogu letjeti noću”, kazao je na kraju Ivan Selak za RTL.