Sajam "Hotel Job Fair"

Sad i Bavarci u Hrvatskoj traže turistički kadar. Hotelijeri iz Münchena u Zagrebu i Splitu nude radna mjesta

Alenka Juričić Bukarica

Vrhunski luksuzni hoteli u Njemačkoj traže kvalitetnu hrvatsku radnu snagu / Foto PIXABAY

Vrhunski luksuzni hoteli u Njemačkoj traže kvalitetnu hrvatsku radnu snagu / Foto PIXABAY

Sajam je za sve zainteresirane iz sektora za poslove u najprestižnijim hotelima u Njemačkoj. Cilj je olakšati put do željenog posla i povezati kvalitetno osoblje s hotelima, kaže Petar Aračić, organizator sajma koji će biti održan 14. i 15. rujna



RIJEKA – Nakon što su u proljeće u Hrvatskoj turističke kadrove ponovno tražili poslodavci iz austrijskog turističkog sektora, uskoro po turističke radnike iz Hrvatske dolaze i Bavarci.


Naime, u rujnu će se organizirati prvi »tailor-made« sajam Hotel Job Fair na kojem će hotelijeri iz Münchena zajednički predstaviti svoju ponudu radnih mjesta. Petar Aračić, organizator sajma, kaže kako je ovo prvi put da hoteli iz Münchena skupa dolaze u Hrvatsku tražiti radnu snagu, i to u poziciji nekoga tko pristupa tržištu radne snage, a ne da tržište radne snage pristupa njima. Radi se o »tailor-made« sajmu koji se organizira u Zagrebu 14. rujna te Splitu 15. rujna. Inače, priča oko Hotel Job Fair sajma počela je prošle godine, kada je Aračić sa svojim partnerom ponudio tržištu drukčiji model sajma zapošljavanja. Hotel Job Fair se prošle godine održao u Beogradu, Sarajevu i Skoplju.


Jedan na jedan


Prednost ovako koncipiranog sajma poslova je što kandidati imaju mogućnost razgovora s regruterima iz hotela jedan na jedan i odmah potpisati ugovor o radu, te praktički drugi dan početi raditi, kažu organizatori, navodeći kako su im se zahvaljujući regionalnom uspjehu javili hotelijeri iz Bavarske okupljeni u neformalnu asocijaciju. Tako u Zagreb i Split dolaze hoteli iz Münchena predvođeni hotelom Bayerischer Hof, Cortiina Hotel, Four Points by Sheraton, Munich Arabellapark, Courtyard by Marriott Munich, Hilton Munich, Hotel Vier Jahreszeiten Kempinski, Le Méridien Munich, Marriott Munich, The Rilano Hotel, The Westin Grand München i Steigenberger Hotel.




– Popis hotela je sam vrh hotelijerstva i radi se o vrhunskim luksuznim hotelima koji traže kvalitetnu radnu snagu. Sajam poslova je za sve ljude iz sektora hotelijerstva koji su zainteresirani za poslove u najprestižnijim hotelima u Njemačkoj. Cilj sajma je olakšati put do željenog posla i povezati kvalitetno osoblje s hotelima koji će na ovaj način dobiti motiviran i iskusan kadar. Ovaj događaj održava se u Zagrebu i Splitu i pruža vrhunsku platformu za povezivanje kako za kandidate, tako i za regrutere. »Tailor-made« pristup sajmu se pokazao kao najbolji način za pronalazak radne snage, kao i za prezentaciju hotela, odnosno hotelskog brenda, istaknuo je Aračić, navodeći kako se svi moraju prijaviti, dakle ne radi se o walk-in sajmu, već samo predregistrirani posjetitelji mogu prisustvovati.


Besplatna prijava


– Naravno, prijava je besplatna, ali svi se moraju prije registrirati. Iz dosadašnjih iskustva Hotel Job Faira, partneri imaju spremne ugovore i nekim kandidatima su odmah ponudili ugovor te su ljudi koji su došli na sajam praktički odmah počeli raditi. Nije sve ostalo na priči da će ih kontaktirati. To je i jedan od ciljeva Hotel Job Faira, zaključili su organizatori sajma.


U Njemačkom udruženju hotela i restorana (DEHOGA) kao trenutačno najveći problem u turizmu istakli su upravo nedostatak radnika pa tako prema njihovim podacima kadar treba više od 60 posto turističkih tvrtki. Od ožujka 2020. do 2022. turistička branša je zbog pandemije izgubila gotovo 75 milijardi eura prometa.


Deutsche Welle navodi kako je u pandemiji u cijeloj zemlji izgubljeno više od 130.000 radnih mjesta za koje se plaćaju doprinosi za socijalno osiguranje te uz to još više od 217.000 takozvanih mini poslova, gdje se socijalno osiguranje ili ne plaća, ili ga plaćaju sami radnici. Mnogi koji su ranije radili te mini poslove u hotelima i restoranima prešli su na druge poslove u maloprodaji, koja je bila otvorena i tijekom karantene. A sada je te ljude teško ili nemoguće ponovo vratiti jer su se u međuvremenu navikli na redovno radno vrijeme i slobodne vikende. Samo u regiji Berlin-Brandenburg, prema podacima turističke udruge Seenland Oder-Spree, 20 posto zaposlenih napustilo je turizam.