Autonomna e-vozila

Rimčevoj tvrtki 179 milijuna eura za robotaksije: ‘Što ako ne zažive do 2026.? O tome ne razmišljamo…’

Jagoda Marić

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Novi sustav mobilnosti, naglasio je Butković, bit će povezan s javnim gradskom prijevozom na području Zagreba



Novcem iz Mehanizma za oporavak i otpornost varaždinska opća bolnica izgradit će i opremiti zgradu centralnog operacijskog bloka, a Rimac automobili Zagrebu bi trebali donijeti robotaksije, odnosno istraživanje, razvoj i proizvodnju vozila nove mobilnosti, ali i prateću infrastrukturu, a jučer su popisani i ugovori kojima su ta dva projekta dobila ukupno 222,7 milijuna eura iz tog europskog instrumenta.


Projekt izgradnje centralnog operacijskog bloka u Varaždinu vrijedan je ukupno 45,7 milijuna eura, a 43,7 milijuna eura stiže kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, dok će preostala dva milijuna eura dati Varaždinska županija. Zdravstvo je kroz NPOO dobilo 340,3 milijuna eura, ulaganje u varaždinsku bolnicu pojedinačno je najveće, a ministar Vili Beroš kazao je da će time centralni operacijski blok varaždinske bolnice dobiti osam novih operacijskih dvorana, jedinicu intenzivnog liječenja, odjel za radiologiju, medicinsko-biokemijski laboratorij, jedinice za transfuziju i heliodrom.


Premijer Andrej Plenković istaknuo je da će taj projekt omogućiti puno kvalitetniju zdravstvenu skrb za 300 tisuća ljudi koji gravitiraju prema varaždinskoj bolnici na sjeveru Hrvatske.




– Ovo je nova razina usluge u zdravstvu kakvu sjever Hrvatske, do ovako velike i značajne investicije, nije imao, rekao je Plenković.


Projekt istraživanja, razvoja i proizvodnje vozila nove mobilnosti koji vodi tvrtka Project 3 Mobility u sustavu tvrtke Rimac Automobili dobit će 179 milijuna eura, a premijer je naglasio da se radi o pojedinačnoj potpori koju je Europska komisija dodijelila u obliku bespovratnih sredstava za jedan projekt u istraživanju i razvoju.


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković pojasnio je da će se u sklopu projekta raditi na potpuno autonomnim električnim vozilima, ali i pratećoj specijaliziranoj infrastrukturi i softverskoj platformi. Novi sustav mobilnosti, naglasio je Butković, bit će povezan s javnim gradskom prijevozom na području Zagreba, a osim što znači manje štetnih emisija, Butković smatra važnim i to što donosi potporu domaćim inovacijskim tvrtkama.


Odgovarajući na pitanje što ako robotski automobili, odnosno taksiji, 2026. godine ne budu na zagrebačkim prometnicama kako je to predviđeno, glavni izvršni direktor tvrtke 3 Mobility Marko Pejković odgovorio je da o tome ne razmišljaju i da će ispoštovati rokove.


– Tijekom dvije godine smo prošli najstrože kontrole europskih i domaćih institucija, pokazali smo da zadovoljavamo sve kriterije. Završili smo dizajn i tijekom sljedećih nekoliko mjeseci počet ćemo s izgradnjom tvornice od 35.000 četvornih metara za veliku serijsku proizvodnju do 30.000 autonomnih vozila godišnje. Krenut ćemo s 1.500 pa ćemo povećavati, kazao je Pejković. Dodao je i da već imaju ugovore sa šest europskih i svjetskih gradova te da pregovaraju s još njih 30.


Hrvatskoj je iz Mehanizma za oporavak i otpornost pripalo 5,5 milijardi eura, dosad su u proračun stigle 2,2 milijarde, a premijer je jučer najavio da će Vlada vrlo uskoro pripremiti dodatak Nacionalnom planu oporavka i otpornosti, koji se odnosi na 3,6 milijardi eura izrazito povoljnih zajmova, s vrlo niskim kamatnim stopama.