Hrabar projekt

Riječka tehnološka tvrtka pokrenula novu društvenu mrežu Huuk. Aplikaciju je već preuzelo četiri tisuće Riječana i Riječanki

Vladimir Mrvoš

Omogućuje korisnicima da se osobno povežu s onima sličnog ukusa, želja i interesa. To nije aplikacija za upoznavanje poput Tindera, ali se može koristiti za pronalaženje spoja.



U Rijeci je početkom ovog mjeseca startala nova društvena mreža mlade riječke tehnološke tvrtke BrightDock pod nazivom Huuk. Huuk je društvena mreža koja vas povezuje s ljudima u neposrednoj blizini na osnovi vaših interesa i u samo nekoliko klikova. Ova aplikacija za društvene mreže spaja korisnike i zajednice na temelju njihovih interesa i lokacija, a komunicira se pomoću emoji naljepnica. Radi na iOS (iPhone) i Android sustavima, a u planu je i aplikacija za Huawei.


Aplikacija Huuk


Omogućuje korisnicima da se osobno povežu s onima sličnog ukusa, želja i interesa. To nije aplikacija za upoznavanje poput Tindera, ali se može koristiti za pronalaženje spoja. Dok je Tinder fokusiran na izgled, Huuk se fokusira na osobne interese, dostupnost i prijateljstvo. Tržište je globalno, ali interakcija korisnika je lokalna. Ciljana demografija Huuka je od 16 do 45 godina, podjednako za muškarce i žene. Nakon Rijeke, u planu je lansiranje u Zagrebu, Beogradu i Ljubljani prije ljeta, a nakon toga London, pa New York, Tokio, Berlin, Šangaj…


Umjetna inteligencija


Iza cijelog projekta stoji Mateo Starčević Filipović, osnivač tvrtke BrightDock, koji želi mijenjati društvene mreže na globalnoj razini. Radio je u inozemstvu, za Google putem vendor tvrtke te vodio tim od više od stotinu ljudi. Stečeno iskustvo odlučio je primijeniti na svoje ideje. Prije tri godine osnovao je BrightDock, dizajn i development tvrtku koja izvozi sto posto svojih usluga.




– Radimo web i mobilna rješenja, poslovne aplikacije, razne software, a počeli smo se baviti i umjetnom inteligencijom. Rasli smo i rastemo, a samo neki od klijenata za koje dizajniramo digitalna rješenja su Airbus, Freelancer, Sky News i Vodafone, kaže Mateo Starčević Filipović.


Za Airbus su razvili aplikaciju za strojno učenje s vizijom u stvarnom vremenu kroz Google Glass. Kada inženjer na terenu nosi naočale, skenira površine u potrazi za korozijom. Nakon što se otkrije korozija, slike se šalju u glavnu prostoriju kako bi ih interni inženjeri pregledali. Softver za strojno učenje ističe korodirana područja, a ako interni inženjer potvrdi oznake, karta popravka se prikazuje na Google Glassu inženjera na terenu.


– Inovativnim razvojem softvera doveli smo automatizaciju u kompliciran i izazovan proces, objašnjava Mateo Starčević Filipović.


Kada je riječ o globalnom TV-programu Sky News, riječka tvrtka razvila je inovativno rješenje kako bi se poboljšalo vrijeme provedeno između terenskih reportera koji šalju vijesti i urednika koji pregledavaju vijesti, te se olakšao proces objavljivanja vijesti na društvenim mrežama. Rješenje je moralo biti lako i jednostavno za svaku razinu reportera i urednika. Razvijena je cijela platforma prilagođena jednostavnosti korištenja za novinare i brojne suradnike, kao i za urednike. Riječki programeri uspjeli su uspješno izgraditi automatizaciju tijeka rada i distribuciju najnovijih vijesti u stvarnom vremenu za taj globalni TV- program. Koristeći Firebase platformu, pojednostavili su njihovu automatizaciju društvenih mreža pomoću API-ja za Facebook, Twitter, iOS, Android i CampaignMonitor za slanje i preglede.


Mateo Filipović Starčević, foto Marko Gracin


Novinarima Sky Newsa učinili su lakšim nego prije navigaciju kroz widgete s tickerima, preglede prijava, ali i dizajn korisničkog sučelja, novu aplikaciju za stolno računalo i još mnogo toga. Platforma je opremljena da prima vijesti s različitih mjesta nastanka i usmjerava ih na središnju nadzornu ploču gdje se odvija proces pregleda i uređivanja. Implementacijom automatizacije u cjelokupni tijek rada, riječka tvrtka učinila je izvještavanje vijesti puno brže i učinkovitije, a i olakšan je posao više od 70.000 novinara i dopisnika Sky Newsa.


– Pomogli smo da vijesti, osim u video obliku prenesu i na tekstualnu digitalnu varijantu, objašnjava Starčević Filipović.


Rast od čak 2.010 posto

Tvrtka iz Rijeke iza sebe već ima globalni uspjeh. Na ovogodišnjem Deloitteovom natječaju 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki Srednje Europe plasiralo se ukupno 7 hrvatskih tvrtki. Četiri tvrtke ostvarile su plasman u glavnoj kategoriji 50 najbrže rastućih i tri u kategoriji Zvijezde najvećeg rasta, dok su još tri tvrtke posebno predstavljene u kategoriji Zvijezde pozitivnog utjecaja. Sa skoro 450 prijava, uključujući 32 iz Hrvatske, ovogodišnja rang lista 50 najbrže rastućih privatnih ili javnih tehnoloških tvrtki Srednje Europe najkonkurentnija je u 22-godišnjoj povijesti inicijative. Iz Hrvatske, najbolje plasirana tvrtka u glavnoj kategoriji je Three of them na 19. mjestu, dok je BrightDock zauzeo 4. mjesto u kategoriji Zvijezde najvećeg rasta s rastom od čak 2.010 posto.

Ideja iz potrebe


Zbog tih, ali i ostalih projekata, u samo tri godine, BrightDock je postao jedna od najbrže rastućih mladih tehnoloških firmi u Centralnoj Europi. Ipak, nakon godina izvoza digitalnih rješenja za druge, odlučili su pokrenuti nešto svoje. Odluka je pala na aplikaciju Huuk, koju je u samo tri dana preuzelo skoro 4.000 Riječana.


A na ideju je došao iz potrebe.


– Živio sam u Irskoj, bez ikoga poznatog i užasno mi je nedostajala aplikacija koji mi daje mogućnost da se brzo povežem sa svima onima koji dijele iste ili slične interese. Pošto sam uvidio da nečeg takvog nema, odlučio sam probati to napraviti, priča o prvim idejama aplikacije Starčević Filipović.


Ideja je bila omogućiti ljudima jednostavnu aplikaciju s kojom mogu u samo par klikova naći nekoga tko im odgovara.


foto: Marko Gracin


– Današnje društvene mreže funkcioniraju tako da vas većinski spajaju s poznanicima, ili pak poznanicima od poznanika, a mi želimo povezati i ljude koji se ne znaju, a možda će si baš odgovarati. Dio je vezan za događanja, a dio isključivo prikazuje stvari koje ljude osobno zanimaju, kaže Starčević Filipović, ističući kako su tu i neke napredne mogućnosti, poput glasovnih automatizacija i pretraživanja, koja se planiraju razviti u budućnosti.


Vrhunski talenti


Kad je krenuo s BrightDockom prije tri godine, u tvrtki ih je bilo samo dvojica.


– Prijatelj i ja. On je kasnije krenuo u svoj vlastiti posao. Danas nas je 20-ak u BrightDocku i još sedam u Huuku, s tim da svi radimo timski – sve. Razgovarali smo s partnerima i investitorima prvenstveno u Americi koja nam je definitivno neki krajnji cilj. Većini investitora se ideja sviđa, ali kao kod svakog ambicioznog projekta, žele vidjeti korisnike i način na koji bi mogli ovo implementirati u trenutačni sustav društvenih mreža. Plan je zadržati sjedište u Rijeci, a ukoliko to bude moguće, otvarati urede i drugdje. Sve je više uspješnih IT tvrtki u Hrvatskoj, a talenti koji su na raspolaganju su vrhunski, objašnjava Starčević Filipović.


Kada je riječ o budućnosti ovog projekta, oglašivači prednost vide u tome što Huuk već zna koga zanimaju filmovi, koga sport, koga glazba ili knjige jer su to korisnici sami rekli i tako nadopunili bazu znanja.


– U Rijeci se planira dokazati koncept i vidjeti da je to uistinu nešto što treba korisnicima. Nakon toga ide se na prostor ex-Yu i, ako tu dođe do dovoljnog broja korisnika, kreće širenje na ostatak Europe, a zatim i globalno. Kako je poznato, u našoj regiji nema previše ‘mass consumer’ startupova, a fondovi su već nekoliko puta istaknuli želju da se stvore neki, pa planiramo zauzeti taj prostor, objašnjava poslovne planove Starčević Filipović koji je do sada uspješno vodio više od 350 digitalnih projekata.