Sporna odredba

Putnici pravo na odštetu od 600 eura imaju ako im avion kasni najmanje tri sata, EU to pravilo ne može izmijeniti

Hina

Foto S. DRECHSLER

Foto S. DRECHSLER

"Proteći će još puno Save ispod Savskog mosta kada gledam kako se odluke u EU-u donose. Hrvatski stav po tom pitanju je logičan i normalan, nećemo se zalagati za to da krajnji korisnici, odnosno građani, budu oštećeni, a da se aviokompanije i tvrtke bogate", naglasio je ministar Oleg Butković



ZAGREB – Hrvatska je tijekom svog predsjedanja EU-om samo naslijedila točku vezanu uz povećanje minimalnog kašnjenja leta od tri sata za koje putnici mogu tražiti odštetu od zrakoplovnih kompanija, rekao je u srijedu ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.


“Nije to prijedlog hrvatskog predsjedanja, hrvatskog ministarstva niti hrvatske Vlade, to je rasprava o točki koja se vraća u vrijeme našeg predsjedanja od strane Europske komisije i koja će se tek raspraviti”, istaknuo je Butković prije užeg kabineta Vlade. Ne zna kako će i kada ta rasprava završiti, ni kako će ona teći. 


“Proteći će još puno Save ispod Savskog mosta kada gledam kako se odluke u EU-u donose. Hrvatski stav po tom pitanju je logičan i normalan, nećemo se zalagati za to da krajnji korisnici, odnosno građani, budu oštećeni, a da se aviokompanije i tvrtke bogate”, naglasio je ministar Butković. 




Podsjetimo, po pravilima EU-a putnici imaju pravo na odštetu do 600 eura ako let kasni najmanje tri sata ili se otkaže manje od 14 dana prije polijetanja. Također mogu dobiti odštetu ako im se ne dopusti ukrcaj u zrakoplov.


Neke nacionalne vlasti i sudovi su, međutim, kritizirali ta pravila rekavši da države članice teško uspijevaju obraditi veliki broj zahtjeva koji dobiju, a zrakoplovnim kompanijama su se povećale isplate odštete jer se povećao broj otkazivanja i kašnjenja letova.


Razgovori među europskim vladama o reviziji prava putnika  trebali bi početi idućih tjedana.


Europska komisija, izvršno tijelo EU-a, je 2013. predložila da se najmanje kašnjenje leta s tri poveća na pet sati no pregovori su nakon stali.


U neformalnom dokumentu koji kruži među državama članicama predlaže se da se zadrži isti iznos odštete,  ali se sugerira povećanje najmanjeg kašnjenja za koje zrakoplovne kompanije moraju platiti odštetu.


U 2018. letovi su otkazani za 17,6 milijuna putnika a 16,5 milijuna putnika imalo je duga kašnjenja.


Bilo kakav dogovor među vladama EU-a o izmjenama pravila koja vrijede od 2005. trebaju razmotriti i Europska komisija i Europski parlament.