Uljanik Brodogradnja 1856

Pulski škver ugovorio 6 milijuna eura vrijedan posao za Izraelce

Orjana Antešić

U pulskom brodogradilištu će se izgraditi šest pontona za budući 120-metarski dok za izraelskog naručitelja / Foto SREĆKO NIKETIĆ/PIXSELL

U pulskom brodogradilištu će se izgraditi šest pontona za budući 120-metarski dok za izraelskog naručitelja / Foto SREĆKO NIKETIĆ/PIXSELL

Prema dostupnim informacijama, riječ je o izgradnji šest pontona za budući 120-metarski dok, a vrijednost ovog posla je nešto više od šest milijuna eura



RIJEKA – Iz pulskog brodogradilišta Uljanik Brodogradnja 1856, jučer su objavili da su uspjeli ugovoriti novi posao na izgradnji dijelova plutajućeg doka za izraelskog naručitelja. Prema dostupnim informacijama, riječ je o izgradnji šest pontona za budući 120-metarski dok, a vrijednost ovog posla je nešto više od šest milijuna eura. Radovi su praktički već započeli jer jedan dio materijala osigurava sam naručitelj, što automatski smanjuje angažman državnog proračuna kroz Vladino izdavanje državnih jamstava za kredit brodogradilištu. Ugovorni rok za isporuku dijelova budućeg plutajućeg doka vezan je za kraj 2022., a posao će dobro doći pulskom škveru u nastojanjima da dodatno zaposli kapacitete, pored aktualnih poslova na gradnji ribarice za norveškog naručitelja i izradi sekcija za talijanski Fincantieri.



Za posao za Izraelce natjecalo se nekoliko domaćih brodogradilišta. Uz trogirski škver, ovaj projekt bio je vrlo zanimljiv i »3. maju«, no u završnim pregovorima i razgovorima sa službama prodaje u Rijeci i Puli, Izraelci su se ipak odlučili da će ugovor potpisati s Uljanik Brodogradnjom 1856. Riječ je o tvrtki koja je prije nešto više od godinu dana nastala na ruševinama uništenog pulskog brodogradilišta, a kroz ugovaranje manjih poslova uspjeli su doći do današnje brojke od tristotinjak zaposlenih. Kao i »3. maj«, i Uljanik Brodogradnja 1856 je za 1 kunu na dražbi prošlog rujna preuzela u svoje vlasništvo nezavršeni brod za prijevoz žive stoke, odnosno novogradnju 526, koja je također u fazi gradnje na navozu. Za završetak ovih novogradnji škverovi mogu računati na potporu države, ali pod uvjetom da se ti brodovi tržišno ugovore, drugim riječima, po cijenama koje neće nositi gubitak brodogradilištu. S obzirom na to da je riječ o vrlo specifičnoj novogradnji, koja je projektirana i građena za plovidbu sjevernoameričkim Velikim jezerima, trećemajci su sredinom prošlog mjeseca priveli kraju pregovore s izvornim naručiteljem ovog broda, kanadskom Algomom, no da bi potpisani ugovor stupio na snagu, valja pričekati odluku Vlade.