'Najveća Srbija ikad'

Pričali smo s Pupovcem o autoironičnom predizbornom spotu: ‘Htjeli smo da bude nadrealan, kad je već sve oko nas nadrealno’

Foto Emica Elvedji PIXSELL

Foto Emica Elvedji PIXSELL

Prenijeli su nas čak i desni portali kao, urnebesan spot. Hej, pa nismo se za to borili! Čini se da je krajnje vrijeme da se Škorina žena učlani u SDSS. No, tko kuži, kuži - ne mogu to svi ni shvatiti., kazao nam je Ličina



ZAGREB – Da je etnobiznismen i četnik Milorad Pupovac u komplotu s Billom Gatesom kako bi zagospodario ljudskim (naročito hrvatskim!) umovima, to ili nešto slično vjerojatno ste već čuli. E, ali sad je i službeno – Pupovčeva Samostalna demokratska srpska stranka (SDSS) priznala je tu spektakularnu vijest u vlastitoj predizbornoj kampanji.


Naravno, u obliku sarkastičnog, autoironičnog, nadasve duhovitog, ali istodobno i upozoravajućeg predizbornog spota, koji je osmislio redatelj Predrag Ličina, a proizveo stranački predizborni tim.


U subotu, kada je objavljen, spot je trenutačno zagospodario predizbornim prostorom. Prenijeli su ga svi mediji, i brujao je društvenim mrežama.




– Našalili smo se, jer što kaže Nele Karajlić: »Narod voli veselo«, kazao je za naš list autor Ličina, nastavljajući u satiričkom ključu.
Skok iz šablone


– Prenijeli su nas čak i desni portali kao, urnebesan spot. Hej, pa nismo se za to borili! Čini se da je krajnje vrijeme da se Škorina žena učlani u SDSS. No, tko kuži, kuži – ne mogu to svi ni shvatiti. Zadovoljan sam, jer samoironija je uvijek zdrava. Volio bih u vremenski stroj, pa da spot pokažem Nušiću, kazao nam je Ličina.


– Htjeli smo iskočiti iz šablone, iz rutine osmišljavanja političkih poruka, objasnio nam je Milorad Pupovac.


– Htjeli smo ono što se često smatra stvarnim postaviti na glavu, da bude onako kako jest, naopako. Htjeli smo to učiniti autoironično, sarkastično i nadrealno, kao što je nadrealno štošta oko nas.


Ali SDSS-ov predizborni spot ne iscrpljuje se u pukoj zafrkanciji. Štoviše, zajedno s predizbornim plakatima na posljednjim izborima za Europski parlament, u kojima je SDSS jumbo plakatima »Znate li kako je biti Srbin u Hrvatskoj?« razotkrio potmulu mržnju protiv Srba, i ovaj spot upozorava na nezdravu političku i civilizacijsku atmosferu u zemlji.


– Izbori za nas nisu samo stranačka utakmica za glasove, nego prilika za emancipaciju i otvaranje društva, za više tolerancije, pa i za kritiku. Predizbornom kampanjom želimo oslobađati od predrasuda, laži i ustaljenih stereotipova na kojima počiva dobar dio javnog mnijenja. A tako ćemo i nastaviti, jer sve drugo ima manje smisla, kaže predsjednik SDSS-a.


Gubljenje vremena


U tom smislu, Pupovac kampanju opisuje kao »gubljenje vremena na teme koje su daleko od važnih stvari za neposrednu budućnost«. Hrvatska, kaže, jest u zdravstvenoj opasnosti, ali je i u »još većem riziku od ekonomskog kolapsa i njegovih posljedica koje će produbiti neimaštinu i nejednakost«.


– Kad slušam ljude koji obećavaju brda i doline i optužuju druge da ne vole svoju zemlju, a da je oni jedino vole, obuzme me i žalost i gnjev. Kako je moguće da ljudi tako besramno obmanjuju u okolnostima u kojima je potrebno da građani znaju što nas čeka, što će se poduzeti, i kojom se politikom može spriječiti da ova zemlja potone mnogo dublje nego što je već potonula?, kazao je Milorad Pupovac za naš list.