Blagi optimizam

Potrošnja u maloprodaji porasla prvi put nakon godinu dana

Hina

Ilustracija / Foto S. Drechsler

Ilustracija / Foto S. Drechsler

To je prvi rast potrošnje nakon što je pod utjecajem koronakrize padala 11 mjeseci zaredom na godišnjoj razini.



U Hrvatskoj je u veljači potrošnja u maloprodaji snažno porasla na godišnjoj razini, što je njezin prvi rast od ožujka prošle godine, a očekuje se i nastavak oporavka potrošnje idućih mjeseci.


Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u utorak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u veljači realno porasla za 4,4 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na veljaču 2020. ojačala za 3,8 posto.


To je prvi rast potrošnje nakon što je pod utjecajem koronakrize padala 11 mjeseci zaredom na godišnjoj razini.




U veljači je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 0,2 posto, dok je promet od trgovine neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) pao za 0,3 posto na godišnjoj razini, pokazuju podaci DZS-a.


„U veljači je na godišnjoj razini najsnažniji rast zabilježen u kategoriji trgovina na malo internetom ili poštom, po stopi od 22 posto. S druge strane, najsnažniji godišnji pad zabilježen je kod kategorije motorna vozila, dijelovi i pribor za motorna vozila, motocikli i dijelovi, po stopi od 13,1 posto”, navode analitičari Riffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.


Nastavak oporavka maloprodaje očekuju i u idućim mjesecima.


„Navedena očekivanja uključuju poboljšanje epidemiološke slike, nastavak ‘blagih’ restriktivnih mjera, kao i ubrzavanje dinamike cijepljenja. Kretanja u maloprodaji bit će posebno osjetljiva u drugom tromjesečju jer upravo tada započinje uobičajena ovisnost o turizmu”, ističu analitičari RBA, koji u ovoj godini očekuju rast maloprodaje za 4,5 posto.