Cestogradnja

Potpisan ugovor vrijedan 600 milijuna kuna: ‘Novljanska obilaznica uvertira je za autocestu do Žute Lokve’

Marinko Glavan

Hrvatske autoceste bilježe rekordan promet i prihode u ovoj godini i otvara nam se realna mogućnost financiranja čitave dionice autoceste Križišće - Žuta Lokva, rekao je Butković



NOVI VINODOLSKI – Postoje dobri pokazatelji da u narednih nekoliko godina krenemo s izgradnjom cijele dionice autoceste od Križišća do Žute Lokve, u punom profilu, najavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju gotovo 600 milijuna kuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog koji su Hrvatske Autoceste sklopile s izvođačem radova, konzorcijem koji čine slovenska tvrtka Kolektor CPG i talijanski ICM SPA


Ugovor su u Pavlomiru potpisali predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan te predstavnici izvođača Kristjan Mugerli i Giovanni Dolcetta Capuzzo, a potpisivanju su, uz ministra, prisustvovali primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i gradonačelnik Novog Vinodolskog Tomislav Cvitković.


Tek prva faza


Obilaznica Novog Vinodolskog, od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski, kod Povila, bit će duga 9,8 kilometara, od čega će 6,5 kilometara biti izgrađeno na trasi buduće autoceste, dok se ostatak odnosi na spojne ceste. Trasa obilaznice prolazi izuzetno zahtjevnim terenom, zbog čega će na njoj biti izgrađen velik broj objekata, od kojih se izdvajaju tunel Zagori, dug 834 metra te vijadukt Ričina preko vinodolske doline, dug čak 1057 metara. Radovi bi, prema ugovoru, trebali biti završeni u roku od tri godine.




Ministar Butković je, govoreći o izgradnji cijele dionice autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve, istaknuo da je obilaznica Novog ujedno i prva faza tog, znatno većeg projekta. Iako je do sad njena izgradnja bila najavljivana kao projekt za budućnost, ministar je istaknuo da dobri financijski razultati HAC-a, uz provedeno restrukturiranje cestarskog sektora, otvaraju mogućnost da gradnja započne u idućih nekoliko godina.


– Ovo nisu predizborna obećanja. Hrvatske autoceste, kao uspješna tvrtka koja je prošla financijsko i poslovno restrukturiranje, bilježi rekordan promet i prihode u ovoj godini, nakon 2020. koja je zbog pandemije bila lošija. S ovakvim prihodima otvara nam se realna mogućnost financiranja čitave dionice autoceste Križišće – Žuta Lokva, tako da ćemo krenuti u pripremu financijske konstrukcije i faznu realizaciju tog nama jako bitnog projekta, rekao je Butković.


Obilaznica Novog će, prema njegovim riječima, rasteretiti prometno zagušeno središte Novog Vinodolskog, posebno u turističkoj sezoni kada je Novi jedan od prometno najopterećenijih gradova u Hrvatskoj, a time i gradu omogućiti razvoj.


– Ovaj se projekt dugo vremena pripremao, kao što već dugo traje težnja Novog Vinodolskog da se tranzitni promet koji ljeti premašuje dvadeset tisuća vozila dnevno, izmjesti iz grada, kako bi on mogao normalno funkcionirati i razvijati se sa svim projektima koji su neophodni za daljnji razvoj. Preduvjet za to je gradnja ove obilaznice koja ujedno prolazi dionicom buduće Autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve, na Jadransko-jonskom koridoru. Ovo je početak prve faze gradnje autoceste, rekao je Butković.


Odluku o gradnji obilaznice Novog, istaknuo je, donijela je Vlada Republike Hrvatske, a financiranje projekta osigurano je u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom (HPB) i Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj (HBOR).


Od državne važnosti


– Povijesno niske kamate i želja i volja da realiziramo ovaj projekt dale su nam vjetar u leđa da konačno zatvorimo financijsku konstrukciju za ovu dionicu. Ovaj je projekt zahtijevao sinergiju Grada Novog Vinodolskog, Primorsko-goranske županije, Hrvatskih autocesta i Vlade. Bilo je puno posla, od osiguravanja financija, preko zaštite prirode i čitavog niza proceduralnih pitanja. Hvala svima koji su sudjelovali, a drago mi je jer ne samo da dolazim iz Novog Vinodolskog, nego će i gradnja započeti za vrijeme mog ministarskog mandata, rekao je Butković, ističući da su trenutno u prometnom sektoru u Hrvatskoj u realizaciji projekti vrijedni 25 milijardi kuna, pri čemu su uspješno korištena europska sredstva, što daje zamah i građevinskom sektoru.


Župan Komadina je kazao da su pripreme za gradnju obilaznice počele prije više od deset godina.


– Ovo je zapravo početak gradnje autoceste. U vrijeme kad je ministar još bio gradonačelnik Novog smo s tadašnjom ministricom Marinom Matulović Dropulić i tadašnjim načelnikom Vinodolske općine, pokojnim Ivicom Crnićem, utvrđivali smo trasu kojom će prolaziti. U doglednoj budućnosti nadam se da ćemo se naći i proslaviti početak gradnje autoceste cijelom dionicom od Križišća do Žute Lokve, rekao je Komadina.


Građani Novog Vinodolskog s posebnim su veseljem, prema riječima gradonačelnika Cvitkovića, iščekivali dan kad će krenuti realizacija dugo iščekivanog projekta izgradnje obilaznice koja će omogućiti normalno prometovanje kroz njihov grad


– O važnosti njezine izgradnje već se puno govorilo. Čak i u slaboj turističkoj sezoni prošle godine imali smo puno prometnih problema u gradu, a ove godine svjedočili smo svakodnevnim gužvama, zastojima i kolonama koje su se protezale prema Selcu i prema Klenovici. Obilaznica će poboljšati kvalitetu života građana, a olakšat će i tranzitni promet turistima i drugima koji sada moraju voziti kroz grad. Rasteretit će grad i u zimskom periodu, kada imamo problem velikog broja teretnih vozila u tranzitu, rekao je Cvitković.
Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan je kazao da je obilaznica važna ne samo za Novi Vinodolski i PGŽ, nego za cijelu Hrvatsku jer prolazi trasom Jadransko-jonskog koridora, a istaknuo je da je HAC osigurao vrlo povoljno financiranje projekta.


– Osigurali smo financiranje u iznosu od 81 milijun eura, od čega polovinu u suradnji s HPB-om, uz kamatu od 1,03 posto te drugu polovinu s HBOR-om, uz kamatu od 1,8 posto, pri čemu je kamatna stopa nepromjenjiva. Za nas u Hrvatskim autocestama ovo je izuzetno važan projekt, ali radimo i dalje na ostalim projektima, poput izgradnje autoceste do Siska, rekao je Huzjan.