Croatia Airlines pouzdani je temelj zračne povezanosti sa svijetom / Foto LUKA BATELIĆ/PIXSELL
U zračnoj luci »Franjo Tuđman« od početka godine bilježi se kontinuirani rast broja putnika
povezane vijesti
Hrvatska će tijekom zimskog rasporeda letenja biti direktno povezana s 25 zemalja. Najveći broj direktnih zrakoplovnih linija ima s Njemačkom, Švicarskom, Austrijom, Nizozemskom i Ujedinjenom Kraljevinom. Osim s europskim državama, domaće su zračne luke direktnim letovima povezane i s destinacijama na drugim kontinentima, primjerice s Katarom, Turskom i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Sa zimskim redom letenja primat po prometu preuzima ponovno Zračna luka »Franjo Tuđman« u Zagrebu, a priobalni aerodromi smanjuju opseg posla, međutim, i nadalje neki od njih itekako dobro rade za razliku od samo desetak godina ranije kada su se zimski letovi brojali na prste jedne ruke.
U kolovozu je najprometniji aerodrom bio Zračna luka »Sveti Jeronim« u Splitu s čak oko 760.000 putnika samo u tom mjesecu, drugi najprometniji je »Ruđer Bošković« u Dubrovniku s oko 550.000 putnika, a tek treća je bila zagrebačka zračna luka s oko 490.000 putnika.
Iz Rijeke i Zadra za München
Zračna luka Rijeka, tijekom zime, kao i Zadar ima domaće letove te liniju Croatia Airlinesa za München. Zračna luka Pula tijekom zime je bez međunarodnih letova. – Naša zračna luka i tijekom zimskih mjeseci održava stabilan promet zahvaljujući redovnim domaćim linijama koje povezuju područje Pule i Istre s glavnim hrvatskim destinacijama. S obzirom na to da nemamo međunarodne letove, sezonske oscilacije nisu izražene kao kod drugih zračnih luka koje primaju i strane turiste, a promet se odvija u skladu s planiranim redom letenja, kažu u Puli. |
Rast od deset posto
Što se tiče zimskog reda letenja, Zagreb ponovno preuzima primat. Kako doznajemo u ovoj zračnoj luci od početka godine bilježi se kontinuirani rast broja putnika te se kumulativno bilježi rast od čak 10 posto u odnosu na prošlu godinu.
U Zagrebu su istakli kako im je rujanski promet prvi put u povijesti dosegnuo razinu srpnja, potvrđujući nastavak rasta i izvan vrhunca ljetne sezone.
– U posljednje dvije godine zamjetan je trend postupnog smanjenja sezonalnosti, ponajprije zbog toga što većina prijevoznika zadržava gotovo jednak kapacitet i broj letova kao u ljetnim mjesecima, dok pojedini prijevoznici na određenim linijama bilježe čak i veću prisutnost u rujnu i listopadu. Do kraja 2025. godine očekuje se da će kroz zagrebačku zračnu luku proći više od 4,7 milijuna putnika, što potvrđuje stabilan rast i sve veću privlačnost Zagreba kao zrakoplovnog čvorišta, kažu u Zagrebu.
Što se tiče prijevoznika i destinacija, nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines je tijekom ove godine za Zagreb uveo pet novih linija: Madrid, Hamburg, Prag, Bukurešt i Milano. U aktualnom zimskom redu letenja, koji je započeo 26. listopada, Croatia Airlines je produljio režim ljetnog letenja na linijama za Barcelonu, Berlin i Stockholm, s planom tri leta tjedno po destinaciji.
Osim Croatia Airlinesa i neke strane aviokompanije su ili produžile nalete ili povećale broj rotacija. Tako u zimskom redu letenja Iberia, španjolski nacionalni avioprijevoznik, produljuje sezonu uvođenjem zimskih letova iz Zagreba za Madrid tijekom studenoga 2025. i ožujka 2026., s dva leta tjedno. Turkish Airlines povećava broj tjednih frekvencija za dodatna tri leta na redovnoj liniji Zagreb–Istanbul, Ryanair povećava broj letova na nekoliko svojih linija poput Brussels Charleroi, Malta, Dublin, London Stansted i Memmingen, a Aegean, Air France, KLM i LOT uvode pojačanja u kapacitetu i frekvencijama.
Zagreb je tako u zimskom redu letenja povezan s ukupno 50 destinacija.
Zračna luka Split je, pak, pored domaćeg tržišta u zimskom redu letenja povezana s osam inozemnih tržišta i ukupno 12 destinacija.
– U ovom zimskom periodu očekujemo veći broj putnika jer imamo najsadržajniji red letenja do sada s ukupno 48 izravnih međunarodnih linija tjedno i približno 30 domaćih linija. Prometuje ukupno sedam avioprijevoznika od kojih valja istaknuti Croatia Airlines koja drži dvije trećine cjelokupnog zimskog reda letenja, kazao je Pero Bilas iz Splita.
Dubrovnik i rekordi
Što se tiče novih linija, Croatia Airlines je uvela novu liniju za Istanbul tri puta tjedno, a Air Serbia za Beograd dva puta tjedno.
Inače, splitska je Zračna luka do konca listopada imala promet od 3,76 milijuna putnika što je povećanje od 6,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Kao i Split, i dubrovačka Zračna luka će imati dosad najveći broj linija. Naime, u zimskom redu letenja Dubrovnik je povezan s čak 18 europskih destinacija. U siječnju i veljači, kada je promet tradicionalno najslabiji, zračna luka će imati 38 tjednih letova. Dio aviokompanija s letovima završava krajem studenog, dakle ovih dana, no dosad rekordni broj linija ostaje, dakle, i u najslabijim zimskim mjesecima.
Na dubrovačku zračnu luku ove će zime slijetati čak 11 aviokompanija, i to Ryanair, Trade Air, Croatia Airlines, Austrian Airlines, British Airways, Swiss, easyJet, LOT Polish Airlines, Discover Airlines, Iberia i Vueling.
Novost ove zime je linija Dubrovnik-Rim Fiumicino koja leti dva puta tjedno tijekom cijelog zimskog razdoblja. Sve u svemu, Dubrovnik bi ove godine mogla po prvi put preći 3 milijuna putnika.
Zračna luka Zadar je s praktički svim međunarodnim linijama zaključila do početka studenog. U zimskom redu letenja jedini međunarodni let je onaj za München. Dodajmo i kako je ovogodišnja ljetna sezona za zadarskl aerodrom bila izuzetno uspješna te je zabilježen rekordan broj putnika. Tijekom sezone Zadar je imao avioveze s više od četrdeset europskih destinacija, uz ostalog, i stoga što je bio baza za niskobudžetni Ryanair. Dodajmo i kako je nakon rasta u ljetnim mjesecima, u rujnu zadarska Zračna luka imala manji pad putnika od dva posto, dok je u listopadu promet putnika povećan za čak 17 posto, na 104.000 putnika.