Utrka s vremenom

Pelješki most je tek prva faza, građevinari sad moraju dobro zasukati rukave. Ovo su sve ceste koje treba izgraditi

Orjana Antešić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Preduvjet da Pelješkim mostom prođu prva vozila jest izgradnja pristupnih cesta, koje su sastavni dio više od četiri milijarde kuna vrijednog projekta povezivanja južne Dalmacije s ostatkom Hrvatske



Čelična konstrukcija Pelješkog mosta spojena je u noći sa srijede na četvrtak, a sada slijede završni radovi – od postavljanja kolničke konstrukcije, svih instalacija, prometne signalizacije do montaže burobrana, koji su projektirani tako da štite od udara vjetra jačine do 180 kilometara na sat.


Prema ugovoru s kineskim izvođačem radova, svi radovi na mostu, uključujući i tehnički pregled, trebali bi biti gotovi do konca siječnja iduće godine, premda u resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture očekuju da bi to moglo biti do konca ove godine. Potom slijedi postupak ishodovanja uporabne dozvole koji bi, prema nekim očekivanjima, mogao uzeti mjesec do dva.


Važan preduvjet


Fokus javnosti, naravno, usmjeren je na 2,4 kilometra dugi most, svakako najimpozantniju i ključnu građevinu, no preduvjet da bi Pelješkim mostom prošla prva vozila i da bi se prešlo s kopna na drugi naš najveći poluotok, jest izgradnja pristupnih cesta, koje su sastavni dio više od četiri milijarde kuna vrijednog projekta povezivanja južne Dalmacije s ostatkom Hrvatske.


Foto galerija: Svečano spajanje Pelješkog mosta Foto: Sergej Drechsler




Voditelj tog projekta u Hrvatskim cestama Goran Legac navodi da se intenzivno radi na tome da puštanje u promet Pelješkog mosta, zajedno s pristupnim cestama, bude tehnički ostvarivo do početka turističke sezone iduće godine, moguće već u ožujku.


U ovom trenutku, dinamika radova na izgradnji pristupne dionice s kopnene strane i spoja na postojeću Jadransku magistralu kod čvora Duboka, u dužini od oko 1,4 kilometra prati radove na Pelješkom mostu što znači da će biti završeni istovremeno s njima, dakle, u siječnju iduće godine.


Isti izvođač radova, Strabag, radi i 10 kilometara dugu dionicu pristupne ceste most – Brijesta – Zaradeže, do spoja na postojeću državnu cestu DC 414 na Pelješcu. Ova dionica trebala bi biti kompletirana do lipnja iduće godine, nakon čega slijedi postupak izdavanja uporabne dozvole, što se očekuje u srpnju.


Foto galerija: Pelješki most: Spajanje zadnje sekcije Foto: Sergej Drechsler


Stonska obilaznica


Međutim, kako bi se u ovom velikom projektu povezivanja krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom zemlje uspjelo ostvariti da se Pelješkim mostom može prolaziti uoči i tijekom turistički udarnih mjeseci, radi se na faziranju te dionice, i to od mosta do mjesta Brijesta u Malostonskom zaljevu i spoja na postojeću županijsku cestu na Pelješcu tako da bi taj dio mogao biti u funkciji za puštanje u promet u ožujku iduće godine, naravno, uz prethodno ispunjenje svih pretpostavki sigurnosti prometovanja.


Konačno, treći sastavni dio velikog projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 18 kilometara duga dionica stonske obilaznice, od Zaradeža do čvora Doli, koju gradi grčki Avax.


Riječ je o jednoj od najzahtjevnijih dionica koja će imati dva tunela, vijadukt i most, vrijednosti više od pola milijarde kuna i sadašnje projekcije upućuju da bi radovi trebali biti završeni u srpnju 2022. godine, pa se i u ovom dijelu radi na faziranju te dionice, odnosno dijelu do Stona i iza Stona, a sve u cilju da se prometna povezanost preko Pelješkog mosta bude tehnički ostvariva prije iduće turističke sezone.