
Na dužnost zapovjednika »Vide« na prvom putovanju određen je kap. Tonči Acalinović
Katamaran će u Hrvatsku biti dopremljen brodom za prijevoz teških tereta (heavy lifter) »Deo Volante«, a u Malom Lošinju se očekuje početkom svibnja kada će se pripremiti za sezonu
RIJEKA U norveškom gradu Bergenu jučer je potpisana primopredaja katamarana »Fjordprins«, koji je tako i službeno postao nova akvizicija bijele flote i pedeseti brod u floti Jadrolinije. Katamaran će uskoro dobiti i novo ime i zvat će se »Vida«, a u Hrvatsku će biti dopremljen brodom za prijevoz teških tereta (heavy lifter) »Deo Volante«.
Protokol o primopredaji broda jučer su potpisali predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac i članica Uprave kompanije Fjord1 AS Ingrid Namdal. Transport broda organizira Pomorska agencija Liburnija, koja je specijalizirana za prijevoz teških tereta morem, a od strane Jadrolinije za dužnost zapovjednika »Vide« na prvom putovanju određen je kap. Tonči Acalinović.
Brzobrodska linija
Već nekoliko dana u tijeku su pripreme transporta katamarana »Vida«, koji bi tijekom današnjeg dana brodskim dizalicama trebao biti podignut i ukrcan na »Deo Volente«. Očekuje se da će sutra isploviti iz Bergena i krenuti na put prema Jadranu, a plovidba bi trebala potrajati oko dva tjedna. Putovanje broda »Deo Volente« do Hrvatske moguće je pratiti preko internetskih stranica www.marinetraffic.com. »Deo Volente« i »Vida« očekuju se početkom svibnja u Malom Lošinju, gdje će »Vida« biti iskrcana i privezana u lošinjskom brodogradilištu kako bi se obavile pripreme za predstojeću turističku sezonu. Novi katamaran Jadrolinije bi već početkom lipnja trebao zaploviti na nekoj od brzobrodskih linija, ali još uvijek nije usvojena odluka o kojoj će liniji biti riječ.
Katamaran »Vida« ima kapacitet za 295 osoba i izgrađen je 2011. godine u norveškom brodogradiluštu »AA Marine Brodrene – Hyen« u najmodernijoj karbon-sendvič konstrukciji. Neslužbeno se procjenjuje da vrijednost kupoprodaje broda iznosi oko 35 milijuna kuna. Katamaran je izgrađen od karbonskih vlakana, dug je 38,5 i širok 10,2 metra s gazom od 0,95 metara i maksimalnom brzinom od 32 čvora.
Aviosjedala
Opremljen je s dva glavna motora MTU 16 V 2000 M72 po 1.440 kW snage svaki, te s dva pomoćna motora John Deere. Putnički prostor opremljen je aviosjedalima s nagibnim naslonjačima na dvije palube, putnicima je na usluzi i šank te prostor za odlaganje prtljage, a ukrcaj putnika obavlja se hidrauličnom pokretnom rampom s desne strane broda. Riječ je o prvoj kupnji Jadrolinije u inozemstvu još od 2008. godine kada su kupljeni brodovi »Bol«, »Ilovik« i »Korčula«.