Preminuo u Milanu

Odlazak slavnog fotoreportera Čede Komljenovića, oca hedonističkog žurnalizma

Edi Prodan

Foto Harcourt Paris

Foto Harcourt Paris

Iza Čede Komljenovića je ostala kćerka Polona, kao i nepregledno more zapisa, fotografskih prije svega, koji ga u svakom smislu dokumentiraju ocem modernog hrvatskog novinarstva, one njegove grane koju bismo mogli definirati "hedonistički žurnalizam"



RIJEKA  Brutalni niz žrtava koje iza sebe ostavlja zaraza koronavirusom u subotnje je jutro nadopunjen iznimnom medijskom osobom, u 83. godini od posljedica infekcije COVID-19 u Milanu je umro Čedo Komljenović. Karlovčanin rodom, taj slavni hrvatski fotoreporter, karijeru je krenuo graditi iz rodnog grada, no ono po čemu će ostati upamćen u hrvatskom medijskim prostoru je rad u magazinu Start. Revija koja je pomicala granice, revija koja je oblikovala ponajbolje hrvatske novinare osamdesetih godina prošlog stoljeća dala je i Čedu Komljenovića. No. kako je bila riječ o osobi enormne, vulkanske energije prostor Hrvatske i Jugoslavije bili su mu sve samo ne dovoljni.


 Sa Sylvesterom Stalloneom i Michaelom Schumacherom

Sa Sylvesterom Stalloneom i Michaelom Schumacherom


Monty Shadow


Monty Shadow kako se nazvao “za potrebe međunarodnog tržišta” s lakoćom je osvajao svijet tako da je u svojoj karijeri koja je trajala sve do zadnjih dana života nanizao je takvu listu medijski najeksponiranijih ljudi svijeta da to naprosto graniči s rubrikom “vjerovali ili ne”. U njegovom najplodonosnijem razdoblju koje se kretalo na razmeđi dva tisućljeća nije bilo te globalno važne osobe s kojom nije prijateljevao. Istaknimo prije svega Bernya Ecclestonea, s kojim je i upoznao njegovu nekadašnju suprugu Slavicu Radić, Brucea Willisa, Silvia Berlusconija, Ayrtona Senu, Michaela Schumachera,… niz sličnih ljudi mogao bi se nizati na iznimnom broju novinskih kartica.
S Čedom Komljenovićem smo se zadnji put čuli prije nešto više od godinu dana. Razgovor koji smo objavili prvog dana srpnja prošle godine nije bio samo osnova za prebiranje po njegovoj i faktografski beskrajno preciznoj memoriji, bila je to osnova i za detaljno pretresanje hrvatske medijske scene. Iako u devetom desetljeću života, Čedo je bio iznimno rezolutan u želji osnivanja novog medija. Ma koliko je volio tisak, koji ga je uostalom i stvorio, riječ je bila o web portralu koji bi, kako je za naših razgovora isticao, prije svega imao nakanu promicati globalne vrijednosti u hrvatskom medijskom prostoru, one pomake koji bi ga izdigli iz njegove prenaglašene političke biti.


S Ayrtonom Senom

S Ayrtonom Senom


Fascinantni erudit


Bili su to uistinu zanimljivi razgovori iako je svaki kontakt s tim fascinantnom eruditom bio poput igre lovice.
“Ja sam ti rođen 24. veljače, riba, stalno klizim i negdje jurim. Bez mira, bez stanke, uvijek naprijed”, opisao je sebe sama prigodom našeg intrevjua Monty. Da, živo je u Milanu, zadnjih petnaest godina s Audrey Tritto, no gdje se u pojedinom trenutku istinski nalazio, često nije ni samom njemu bilo točno poznato. Sve su metropole bile njegove, a iako je imao veliki ured u Milanu, u kojem se jednostavno “nije mogao vidjeti”, one rijetke dane predaha provodio je u svojoj vili u Novari. Na neki način, često nam se javljala misao kako je Monty Shadow osoba koju bi se najbolje opisalo stvarajući paralelu s filmskim suprejunakom, tajnim agentom 007, Jamesom Bondom.
Iza Čede Komljenovića je ostala kćerka Polona, kao i nepregledno more zapisa, fotografskih prije svega, koji ga u svakom smislu dokumentiraju ocem modernog hrvatskog novinarstva, one njegove grane koju bismo mogli definirati “hedonistički žurnalizam”.